Cuprins
- CUPRINS
- 1. PREZENTAREA AGENTULUI ECONOMIC
- 1.1 Date de identificare
- 1.2 Tipul activităţii principale şi codul CAEN
- 2. DIAGNOSTICUL SITUAŢIEI ACTUALE
- 2.1 Scurt istoric
- 2.2 Diagnosticul juridic
- 2.3 Diagnosticul comercial
- 2.2.1 Produsele realizate şi serviciile prestate
- 2.2.2 Piaţa
- 2.2.3 Promovarea produselor şi serviciilor
- 2.4 Diagnosticul resurselor umane
- 2.5 Diagnosticul operaţional
- 2.6 Diagnosticul financiar
- 2.6.1 Diagnosticul financiar al CNPR SA
- 2.6.2 Diagnosticul financiar al SC Curiero SRL
- 3. PLANUL DE MARKETING
- 3.1 Cererea
- 3.2 Oferta
- 3.3 Concurenţa
- 3.4 Obiective şi strategii de marketing
- 3.5 Mixul de marketing
- 3.5.1 Produsul
- 3.5.2 Preţul
- 3.5.3 Promovarea
- 3.5.4 Distribuţia
- 4. ANALIZA PROIECTULUI ÎN MEDIU CVASI-CERT
- 4.1. Previziuni ale Contului de Profit şi Pierdere pentru CNPR pe partea de curierat rapid
- 5. FINANŢAREA PROIECTULUI DE INVESTIŢII
- 6. CONCLUZII
- 7. BIBLIOGRAFIE
Extras din proiect
Scopul acestei lucrări este de a analiza achiziţia unui jucător de pe piaţa locală de curierat rapid de către Compania Naţională Poşta Română SA. Aflată într-un amplu proces de dezvoltare, Poşta Română umăreşte diversificarea şi îmbunătăţirea gamei actuale de servicii oferite pe piaţa din România. Astfel, timpii de livrare vor scădea, va creşte calitatea livrării coletelor, se va înfiinţa un serviciu de curierat Non Stop.
Modalitatea de finanţare a acestui proiect este reprezentată de contractarea unui credit bancar pe o perioada de 5 ani, iar rata de actualizare, calculată după metoda costului mediu ponderat al capitalului este de 14%. Ca urmare a derulării acestei investiţii Poşta Română îşi propune cucerirea unei cote de piaţă de 30%.
Factorii cheie care vor asigura succesul sunt calitatea serviciilor oferite şi popularitatea ridicată de care se bucură Compania Naţională Poşta Română SA , ca urmare a experienţei îndelungate pe piaţa din România.
1. PREZENTAREA AGENTULUI ECONOMIC
1.1 Date de identificare
Număr de ordine în Registrul Comerţului - J40/8636/1998 din 01.09.1998
Codul unic de înregistrare: 427410
Sediul :B-dul Dacia, nr. 140, etaj P, sector 2, cod postal 0
Telefon :0724322412 / 0212007303
Fax :0212007301
Date despre asociaţi :
-Nu are asociaţi persoane fizice.
-Asociaţi persoane juridice :
-Statul Român prin Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei:
Judeţ :Municipiul Bucureşti
Domiciliu :România
Nr total acţiuni / părţi sociale :43777340
Procent beneficii şi pierderi :75%.
-Fondul Proprietatea S.A. : Judeţ :Municipiul Bucureşti
Domiciliu :Bucureşti, Sector 5
Adresa : Str. Apolodor, nr. 17
Total aport :14592447RON
Nr total acţiuni / părţi sociale :14592447;
Procent beneficii şi pierderi :25%
Tipul activităţii principale şi codul CAEN
Activităţile CNPR, conform codului CAEN 6411 sunt:
• Primirea, preluarea, transportul şi distribuirea (internă şi internaţională) a obiectelor de corespondenţă (scrisori, cărţi poştale, imprimate, pachete mici, acte de procedura etc)
• Colectarea corespondenţei şi a caietelor din cutiile publice de scrisori sau de la oficiile poştale
• Distribuirea şi livrarea corespondenţei şi a caietelor
• Comercializarea timbrelor şi efectelor poştale
• Închirierea căsuţelor poştale, efectuarea unor servicii suplimentare specifice (post restant), inclusiv întreţinerea reţelei poştale specifice.
2. DIAGNOSTICUL SITUAŢIEI ACTUALE
De când lumea si pământul oamenii şi-au dorit să facă schimburi care să ducă la schimbări. Şi pentru că cineva trebuia să ducă mesajele dintr-o parte în alta a apărut meseria de curier de veşti importante.
2.1 Scurt istoric
• 1399 - La Giurgiu apare primul document privind existenţa serviciilor poştale pe teritoriul României.
• 1858 –Pe teritoriul Moldovei se introduc timbre poştale.
• 1864 – Înfiinţarea poştei moderne.
• 1865 – “Legea telegrafo-postală” – prima lege de organizare a ramurii de comunicaţii.
• 1991 – Prin Hotărârea de Guvern nr.448/27 a fost înfiinţată Regia Autonomă Poşta Română.
• 1998 - Regia Autonomă Poşta Română a fost transformată în societate pe acţiuni, statut care e în vigoare şi astăzi.
Compania Naţională Poşta Română S.A. este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale.
Misiunea firmei - "Să fim recunoscuţi ca un operator poştal şi comercial eficient, la cele mai înalte standarde europene, oferind servicii de calitate si accesibile atât comunităţii de afaceri cât şi populaţiei.”
Prin prezentul studiu de fezabilitate încercăm să demonstrăm fiabilitatea extinderii serviciilor de curierat rapid adresate persoanelor juridice prin achiziţionarea unei firme deja existente. Ca urmare a derulării acestei investiţii ne propunem să cucerim o cotă de piaţă de 30 procente. Considerăm că factorii cheie care vor asigura succesul sunt calitatea serviciilor oferite şi popularitatea ridicată de care ne bucurăm, ca urmare a experienţei îndelungate pe piaţa din România.
2.2 Diagnosticul juridic
Prin Hotărârea nr.371 din luna iulie 1998, Guvernul României a dispus transformarea R.A. Poşta Română în societate comercială, cu denumirea Compania Naţională "Poşta Română" S.A. Prin aceeaşi hotărâre, a fost stabilit "Actul constitutiv" al C.N. Poşta Romănă S.A. (anexa la H.G. nr.371/1998). Poşta Română este persoană juridică română avănd forma juridică de societate comercială naţională pe acţiuni şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi statutul său.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Achizitia Firmei Curiero SRL de Catre Compania Nationala Posta Romana SA.doc