Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 4781
Mărime: 31.89KB (arhivat)
Publicat de: Ileana Varga
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bujor Georgian

Cuprins

  1. 1. IMPOZITUL PE PROFIT 3
  2. 1.1. CIPRU 3
  3. 1.2. LUXEMBURG 3
  4. 1.3. ELVEȚIA 5
  5. 1.4. LIECHTENSTEIN 5
  6. 2. IMPOZITUL PE VENIT 5
  7. 2.1. CIPRU 5
  8. 2.2. LUXEMBURG 7
  9. 2.3. ELVEȚIA 8
  10. 2.4. LIECHTENSTEIN 9
  11. 3. TAXA PE VALOAREA ADAUGATĂ 10
  12. 3.1. CIPRU 10
  13. 3.2. LUXEMBURG 10
  14. 3.3. ELVEȚIA 11
  15. 3.4. LIECHTENSTEIN 11
  16. 4. CONCLUZII 11
  17. 4.1. CIPRU 11
  18. 4.2. LUXEMBURG 12
  19. 4.3. ELVEȚIA 12
  20. 4.4. LIECHTENSTEIN 12
  21. BIBLIOGRAFIE 13

Extras din proiect

1. Impozitul pe profit

1.1. Cipru

Sistemul cipriot de impozitare a profitului este clasic. Sunt supuse impozitului pe profit societățile, în principiu cele de capital, așa cum sunt ele determinate de lege. Pentru societățile de persoane, impozitarea se face la nivelul asociaților.

O societate este considerată rezidentă dacă administrarea sau controlul ei se realizează din Cipru și este supusă în acest caz dispozițiilor legale privind impozitul pe profit pentru veniturile sale mondiale. În același timp, o societate nerezidentă care are sediul permanent pe insulă poate solicita să fie tratată ca o societate rezidentă. În principiu însă, o asemenea societate datorează impozit pe profit doar pentru beneficiile obținute din Cipru.

Sunt scutite de impozitare 50% din dobânzile care nu provin din activitatea curentă a societății, dividendele și beneficiile rezultate din tranzacționarea unor titluri de participare la alte societăți. Toate cheltuielile destinate producției sunt în întregime deductibile.

Este admisă amortizarea anumitor investiții importante, legiuitorul cipriot prevăzând și durata de viață care trebuie luate în calcul pentru unele investiții(de pildă, 25 de ani pentru clădiri industriale și pentru hoteluri, 33 de ani pentru alte imobile). Pierderile fiscale pot fi reportate pe termen nelimitat asupra rezultatelor favorabile din următoarele exerciții fiscale. Imputarea pierderilor asupra rezultatelor favorabile ale unei alte societăți din cadrul aceluiași grup este admisă, cu condiția ca societatea mamă să dețină cel puțin 75% din capitalul acesteia.

Societățile datorează un impozit pe profit de 10%, iar serviciile publice autonome un impozit de 25%. Pentru anii 2003 și 2004, beneficiul impozabil care depășea un milion de lire cipriote a fost supus unui impozit suplimentar de 5%.

În general, ca urmare a reformei fiscale care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2003, nu se mai prevăd măsuri pentru încurajarea investițiilor. Un regim special este totuși aplicabil companiilor navale și serviciilor care țin de administrarea navelor. Pentru aceste entități nu se percepe impozit pe profit și nu sunt impozitate distribuirile făcute, iar salariile echipajelor sunt scutite de impozitul pe salarii. Fiecare navă plătește doar o taxă în funcție de tonaj.

În ceea ce privește societățile nerezidente, următoarele beneficii realizate de acestea nu sunt impozabile: profitul realizat prin intermediul unui sediu permanent din Cipru; chiriile, redevențele, fructele obținute din închirierea de filme sau de alte bunuri situate în Cipru; veniturile brute din anumite activități artistice și sportive desfășurate în Cipru (de pildă, meciurile de fotbal). Venitul impozabil este determinat la fel ca pentru societățile cipriote. Nici un impozit nu este însă perceput pentru dobânzile și dividendele plătite de societăți rezidente unei societăți nerezidente.

Pentru societățile comerciale internaționale (International Business Companies - IBCs) înregistrate în Cipru până în 2002, a existat posibilitatea formulării unei opțiuni pentru aplicarea unui regim tranzitoriu de impozitare (2003-2005), la nivelul de 4,25% din venituri.

1.2. Luxemburg

Beneficiar al impozitului pe profit este statul luxemburghez. Subiecții impozabili sunt societățile pe acțiuni, cooperativele, asociațiile religioase, organizațiile fără scop lucrativ, fundațiile și stabilimentele de utilitate publică, fondurile speciale, asociațiile de asigurări mutuale, serviciile publice industriale și comerciale ale persoanelor de drept public.

Ceea ce se impozitează este beneficiarul comercial. Profitul este definit ca diferența dintre valoarea dintre valoarea activului net la închiderea și deschiderea exercițiului financiar, la care se adaugă orice distribuiri și din care se scad orice majorări de capital făcute în timpul anului.

Societățile nerezidente nu datorează impozit decât pentru profitul realizat in Luxemburg. Impozitul poate fi reținut la sursă, după acest moment stingându-se orice alte obligații fiscale pentru impozitul pe profit.

Scutirile de la plata impozitului au fie un caracter personal, fie un caracter real. Scutiri cu caracter personal se acordă pentru: anumite societăți al căror scop direct sau exclusiv este de natură caritabilă, religioasă sau de utilitate publică; societăți de drept public care asigură aprovizionarea cu apă, gaz și electricitate (acestea pot să aparțină statului, municipalităților sau unui grup de municipalități); loteria națională, anumite societăți care au ca obiect construcția de locuințe la prețuri reduse, fondurile independente de pensii și de ajutor reciproc ale angajaților; societățile holding; asociațiile profesionale și cooperativele agricole în care utilajele sunt folosite în comun și prin intermediul cărora produsele agricole sunt procesate sau vândute.

Anumite scutiri cu caracter real se acordă societăților mamă și filialelor. Astfel, beneficiul unei societăți pe acțiuni rezidente care datorează impozit pe profit și care are o participare directă de cel puțin 10% sau de cel puțin 50 milioane franci luxemburghezi la capitalul social al unei societăți este exonerat de la calculul impozitului, sub condiția ca cea de-a doua societate să plătească impozit pe profit. Dacă nu sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea acestei scutiri, 50% din beneficiul obținut ca urmare a participației deținute la o societate pe acțiuni care plătește integral impozit pe profit este scutit de impozitare.

În afară de deducerile similare celor acordate pentru impozitul pe venit, alte cheltuieli, care pot fi deduse sunt:

- Fondurile necesare pentru constituirea rezervelor tehnice ale companiilor de asigurări;

- Rambursările catre membri făcute de cooperative și de alte asociații agricole, atâta timp cât distribuția altor beneficii nu excede 5% din valoarea activului net determinabil la sfarșitul anului financiar luat în calcul;

- Sumele de bani datorate partenerilor dintr-o societate de persoane pentru chirie, dobânzi, onorarii pentru anumite servicii prestate în interesul societății.

Cota de impozitare este de 20% (dacă beneficiul annual impozabil este mai mic de 10.000€), de 2.000€ + 26% suma care depașeste 10.000€ (dacă se încadreză în intervalul 10.000 – 15.000€) și de 22% pentru profit impozabil mai mare de 15.000€.

Pierderile fiscale sunt supuse acelorași reguli ca și în cazul persoanelor fizice. În esență, pierderile pot fi reportate asupra beneficiilor viitoare la infinit, sub condiția de a ține evidențele contabile fără nici un fel de nereguli.

Bibliografie

Juravle Vasile, Ţâţu Lucian – Fiscalitate aplicată în economie, Editura ROLCRIS, Bucureşti, 2001;

Mircea Ştefan Minea, Cosmin Flavius Costaş – Fiscalitatea în Europa la începutul mileniului III, Editura ROSETTI, Bucureşti, 2006;

Cristina Bişa, Ionut Costea, Mihaela Capotă, Bogdan Dâncău – Utilizarea paradisurilor fiscale între evaziunea fiscală legală şi fraudă fiscală, BMT Publishing House, Bucureşti, 2005;

www.lowtax.net

Preview document

Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 1
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 2
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 3
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 4
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 5
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 6
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 7
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 8
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 9
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 10
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 11
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 12
Analiză Comparativă între Regimul Fiscal din Cipru și Regimul Fiscal din Elveția - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa intre Regimul Fiscal din Cipru si Regimul Fiscal din Elvetia.doc

Alții au mai descărcat și

Abordări comparative privind impozitarea veniturilor persoanelor fizice în țări din Europa Centrală și de Est. Analiză de impact

Cap. I : Cotele de impozitare – element tehnic al impozitului pe veniturile persoanelor fizice În literatura economica exista mai multe teorii cu...

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Tehnici contabile de gestiune performantă

1. Informaţii generale despre curs, seminar, lucrare practică sau laborator 1.1. Informaţii despre curs: Date de contact ale titularului de curs:...

Ai nevoie de altceva?