Capitolul 1. Caracterizarea mediului de afaceri in care evolueaza societatea noastra 1 Bilant financiar 4 Capitolul 2. Analiza ratelor financiare 5 2.1 Analiza capacitatii de plata 5 a) Rata curenta (lichiditatea curenta sau generala) 5 b) Rata rapida (lichiditatea rapida sau ''testul acid'') 6 c) Rata cash (lichiditatea la vedere sau imediata) 7 d) Alte rate privind capacitatea de plata 8 2.2. Analiza gradului de finantare prin credite 9 a) Rata indatorarii 9 b) Rata de acoperire a dobanzilor 10 2.3. Analiza eficientei utilizarii activelor 11 a) Rata de rotatie a stocurilor 11 b) Durata medie de incasare a clientilor 12 c) Rata de utilizare a activelor fixe 14 d) Rotatia activului total 14 2.4. Analiza eficientei echipei manageriale 15 a) Rata profitului 15 b) Rentabilitatea investitiilor 16 c) Rata rentabilitatii financiare 17 d)Profitul per actiune 18 Cap. 3. Analiza soldurilor interediare de gestiune 20 a) Marja comerciala 20 b) Productia exercitiului 21 3.1. Valoarea adaugata 21 3.2. Excedentul brut al exploatarii 24 3.3. Rezultatul din exploatare 24 3.3. Rezultatul curent 24 3.3. Rezultatul net 24 Cap.4.Analiza fluxurilor de numerar 26 a) Fondul de rulment net 26 b) Fondul de rulment propriu 26 c) Fondul de rulment brut 26 d) Fondul de rulment strain 26 e) Necesarul de fond de rulment 27 f) Trezoreria neta 27 g) Cash-flow-ul 27 Cap.5. Analiza cost beneficiu a unui proiect de investitii 28 5.1. Specificarea setului de alternative 29 5.2. Identificarea subiectilor care vor primi beneficiile si a acelora care suporta costurile 29 5.3. Catalogarea consecintelor si selectarea indicatorilor 29 5.4. Previziunea (estimarea) cantitativa a efectelor pe toata durata de viata a proiectului 30 5.5. Calcularea valorii monetare a efectelor 32 5.6. Actualizarea valorii beneficiilor si costurilor 32 5.7. Efectuarea analizei de sensibilitate 34 5.8. Formularea de recomandari pe baza VAN si a altor indicatori 34 Bibliografie 35 Anexe 36
Cap.1. Caracterizarea mediului de afaceri in care evolueaza societatea noastra Societatea comerciala BIOFARM S.A. este producatoare de medicamente pentru uz uman cu sediul social in Bucuresti, Str. Logofat Tautu nr. 99. Principala activitate a Societatii este productia si comercializarea produselor farmaceutice. Societatea s-a infiintat in anul 1991, in temeiul Legii nr.15/1990 si a Legii nr.31/1990 si in conformitate cu HG 1224/1990 si este inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J40/199/1991. La data de 31.12.2010 societatea are urmatoarele puncte de lucru: 1. Bucuresti, str.Ion Minulescu, nr.60, cod inregistrare fiscala 18619329- spatiu de inchiriat in care se desfasoara activitate de depozitare materii prime/materiale/produse finite. 2. Bucuresti, Bd-ul Iancu de Hunedoara, nr.42-44,sector 1, cod inregistrare fiscala 14008268 3. Cluj-Napoca, str.Traian Vuia, nr.206, cod inregistrare fiscala 26585871- depozit de distributie produse finite. Compania S.C. Biofarm S.A. actioneaza pe urmatoarele piete: - produse destinate sistemului digestiv: - antiacide: Gastrocalm, Gastrofibran - antiflatulente: Carbune medicinal, Carbune medicinal cu aloe, Colicarbin - coleretice si colecistochinetice: Anghirol, Anghirol Forte, Anghirol + Magneziu, Colebil, Carbichol - antiemetice si propulsive: Metoclopramid solutie, Metoclopramid sirop - hepatoprotectoare: Hepatoprotect, Hepatoprotect Forte, Mecopar si Silimarina - laxative : Sennalax, Sennalax plus carbune, Sennalax plus aloe, Sennalax plus crusin - preparate enzimatice: Panzcebil, Triferment, Triferment Forte 10000, Triferment Forte 20000 - produse destinate sistemului musculo-scheletic: - trofice articulare: Cartigenere - suplimente de calciu: Calciu lactic, Calciu Magneziu cu vitamina D, Clorocalcin, Osunit, Sirop de Calciu, Sirop de calciu cu D3, Calciu Magneziu Zinc - preparate anti-gutoase: Colchicina - produse destinate imunostimularii: Cavit junior imun, Vitamina C, Imunolact, Lactoferina, Propolis mentol, Propolis echinacea, Propolis imun, Spirulina - multivitamine: - Cavit 9 Plus, Cavit Junior, Cavit Junior Sirop - tonice: Vitaseng, Cavit activ - antiseptice si dezinfectante: - tegumentare: Betagin, Romazulan - o bucale: Ossidenta - o mediul extern: Dezinfectant Forte - produse destinate aparatului respirator: - decongestionante nazale: Bixtonim, Bixtonim Xylo, Bixtonim Xylo junior, Bixtonim Lavaj Nazal, Bixtonim Protect - antitusive: Rofedex - expectorante: Sirop de patlagina, Sirop Expectorant, Ambroxol, Bioflu sirop de tuse cu extract de iedera - produse care trateaza simptomele racelii si gripei: Bioflu, Bioflu Plus, Bioflu Sirop, Bioflu Plus Sirop, Bioflu Expectorant,Carmol Flu, Carmol Baby, Inhalant Baby, Inhalant - produse care combat ateroscreloza: Omega 3 Cardioprotect , Omega 3 Forte, TriOmega 3-6-9, Omega 3 junior - produse care imbunatatesc circulatia venoasa/capilara: Devaricid, Devaricid Plus C, Ginkgo Biloba, Ginkgo Biloba cu Magneziu, Vincamina, Vincamina SR - antioxidante: Vitamina A, Vitamina E, Pinovital, Vitamina A+D - produse care combat carentele de fier :Ferglurom, Ferglurom Forte - produse care combat colicile sugarilor :Antispasmin Bebe - produse care combat starile de stres, oboseala, anxietete: Magneziu Forte cu vitamina B6, Extravalerianic - altele: Asorian, Brocriptin, Carmol M, Clotrimazol, Solutie auriculara, Ulei de peste D200, Acid Acetilsalicilic Biofarm, Acid Acetilsalicilic T Biofarm, Paracetamol, Algoblock. In anul 2009 cele mai mari 50 de companii farmaceutice din Romania au rulat afaceri de 1,79 mld. euro, adica 1,5% din PIB, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de analiza si studii de piata Cegedim. Primele 20 de companii controleaza aproape 80% din vanzari, comparativ cu 70% cu un an in urma, insa in industrie exista o puternica tendinta de concentrare. Daca pana in 2009, primele 20 de companii aveau in jur de 70%, incepand cu 2010, top 20 se apropie de 80%. Biofarm se afla pe locul 24, cu vanzari de 19,1 milioane de euro (anexa1). Dupa ce in anii 2004 – 2006 piata farmaceutica romaneasca a inregistrat o crestere semnificativa (cresteri anuale de circa 30%) datorita redresarii segmentului de spital si cresterii segmentului de retail, incepand cu anul 2007 ritmul de crestere s-a diminuat din cauza problemelor cu care piata a inceput sa se confrunte – devalorizarea monedei nationale in raport cu euro, noua lista de medicamente compensate, conflictul dintre distribuitori si Ministerul Sanatatii, etc. In anul 2010 piata farmaceutica romaneasca a fost afectata in special de prelungirea termenelor de plata pentru medicamentele compensate si gratuite. Neplata la timp a facturilor de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a dus la crearea unei crize a lichiditatilor si a unui blocaj la nivelul farmaciilor si al distribuitorilor. Cu toate acestea, SC Biofarm SA pastreaza un ritm de crestere superior fata de piata farmaceutica totala. Produsele companiei sunt accesibile si de inalta calitate.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.