Analiza Prelevarilor Fiscale la Nivelul SC Doi Stejari SRL - Perioada 2009-2013

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS 2
CAP 1. Prezentarea generala a S.C DOI STEJARI S.R.L 3
1.4 Concurenta si furnizorii 5
CAP 2.Analiza prelevarilor fiscale sub forme ale impozitelor si contributiilor datorate de catre S.C DOI STEJARI S.R.L, in perioada 2009-2013 7
2.1 Analiza prelevarilor fisale sub forma impozitului pe profit 8
2.2 Analiza prelevarilor fiscale sub forma impozitului pe salarii 11
2.3 Analiza prelevarilor fiscale sub forma taxei pe valoarea adaugata 13
2.4 Analiza prelevarilor fiscale sub forma contributiilor sociale obligatorii 15
Concluzii 18
Bibliografie 20


Extras din proiect Cum descarc?

CAP 1. CARACTERIZAREA GENERALA A PRINCIPIILOR IMPUNERII
1.1 NECESITATEA FORMULARII UNOR PRINCIPII ALE IMPUNERII
Impozitele reprezinta o fractiune din beneficiile obtinute de pe urma pamantului si a muncii dintr-o tara pusa la dispozitia guvernului, fie din capitalul, fie din venitul tarii respective, prin intermediul unor plati regulate. In cazul in care cheltuielile guvernului sporesc, pe seama cresterii volumului impozitelor percepute, acestea pot fi acoperite in doua moduri : prin cresterea volumului productiei sau prin reducerea consumului indivizilor; astfel impozitele cad asupra venitului tarii, in caz contrar acestea vor fi prelevate din capital .
Impunerea poate fi definita ca ansamblul masurilor si normelor juridice stabilite pentru determinarea cu exactitate a obligatiilor de plata, ce iau forma impozitelor si care revin peroanelor fizice si juridice.
Isidore Eng. Heldenbusch mentiona in teza ,,Despre impozite in general si impozite directe" faptul ca ,,ideea de justitie joaca un rol principal in cadrul impozitelor. Dupa cum chirurgu, cand opereaza asupra unui bolnav, trebuie sa procedeze cu mare atentie, avand raspunderea morala pentru orice greseala ar comite, tot asa guvernul, cand este vorba de a stabili impozite, trebuie sa procedeze cu cea mai mare perspicacitate, patruns, in acelasi timp, de spiritul de echitate si de justitie pentru a nu lovi contribuabilii, fie prin natura impozitului, fie prin modul arbitrar de a percepe, lucru care ar atrage dupa sine, in cele mai multe dintre cazuri, ruina industriei si a comertului, decadenta statului" . 
Impozitul, instrument traditinal si cu numeroase implicatii istorice, ajuta la formarea veniturilor statului din care urmeaza a se finanta cheltuielile publice. 
Necesitatea formularii unor principii ale impunerii a fost mentionata in perioada revolutiei burgheze, urmarindu-se egalitatea intre indivizi si prin aceasta eliminarea privilegiilor nobilimii . Problema influentei impunerilor asupra tuturor claselor sociale, precum si asupra activitatii umane, in toate domeniile vietii este extrem de vasta, deoarece imbraca un camp intreg de fenomene si imprejurari , avand o importanta extraordinara, care a marcat, din cel mai indepartat trecut si pana in prezent , intrega dezvoltare si transformare a vietii economice , sociale si chiar politice . Pentru prima oara in istorie aceste principii ale impunerii au fost formulate de catre Adam Smith, in opera sa intitulata " Avutia natiunilor ", facand referire la patru cerinte la care impozitele trebuie sa raspunda si anume: justetea impunerii, certitudinea impunerii, comoditatea perceperii impozitelor si randamentul impozitelor. 
Pornind de la aceste maxime, in epoca moderna, principiile impunerii au capatat un caracter mult mai complex acestea fiind grupate in trei categorii si anume: principii de echitate fiscala, principii de politica financiara, principii de politica economica si sociala.
1.2 PRINCIPII DE ECHITATE FISCALA
Echitatea fiscala este privita drept un principiu moral si juridic care impune respectarea drepturilor fiecarui individ in ceea ce priveste impozitele. Legat de acest principiu, Adam Smith aducea in discutie necesitatea unei impuneri juste. Initial sumele platite sub forma de impozite erau egale pentru toti indivizii si acest lucru era explicat prin simplul fapt ca statul realiza cheltuieli publice ale caror efecte erau folositoare tuturor . Acest principiu care viza echitatea fiscala, incearca sa reduca si chiar sa excluda avantajele de care beneficiau clasele superioare, nobilii, fata de clasele inferioare si sa antreneze in acest circuit al sustinerii cheltuielilor publice membrii tuturor claselor sociale , in functie de veniturile obtinute din arenda, profituri sau salarii .
Pe masura dezvoltarii gandirii economice s-au conturat doua tipuri de echitate fiscala: echitatea orizontala -vor fi suportate impozite egale de acele persoane care au capacitate contributiva identica si echitatea verticala- vor fi suportate impozite mai mari de catre persoanele care se diferentieaza de ceilalti indivizi printr-o capacitate contributiva mai mare .
Echitatea fiscala presupune stabilirea demarcatii clare intre doua concepte: ,,egalitate in fata impozitelor" si ,,egalitate prin impozite" . Primul termen sugereaza faptul ca indiferent de sectorul ales, fie ca ne referim la persoane fizice, fie la persoane juridice, procedeul impunerii se va realiza in acelasi mod pe teritoriul unei tari. Potrivit celui de-al doilea termen procedeul impunerii se va realiza in mod direfentiat, tinandu-se cont de anumiti factori politici, economici, sociali : volumul veniturilor ce urmeaza a fi supuse impozitarii, calitatea acestora, capacitea de plata a contribuabilului, pozitia sa pe scara sociala, etc .


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Balanescu R., Sistemul de impozite,Editura Economica, Bucuresti, 1994
2. Bistriceanu Gh., Finante publice, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003
3. Dragomir, G. , Finante publice, Editura Fundatiei Academice DANUBIUS, Galati, 2005
4. Filip, G., Finante publice , Editura Universitatii ,,Alexandru Ioan Cuza", Iasi, 2010
5. Horomnea, E., Introducere in contabilitate-concepte si aplicatii, Editura Tipo Moldova, Iasi, 2012
6. Ionescu R., Fiscalitate si finantele intreprinderii, Editura PRO UNIVERSITARIA, Bucuresti, 2011
7. Lacrita G., Finante publice si fiscalitate, Editura SITECH, Craiova, 2006
8. Minea M. , Fiscalitate in Europa la inceputul mileniului III, Editura Rosetti, Bucuresti, 2006
9. Pana C., Fiscalitate, Editura BREN, Bucuresti, 2010
10. Vacarel, I. , Finante publice, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2007
11. Voinea, G., Stefura, G., Impozite, taxe si contributii, Junimea, Iasi, 2005
12. Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/product_results/search_results?mo=containsall&ms=retail+trade+2011&saa=&p_action=SUBMIT&l=us&co=equal&_ci=,&po=equal&_pi=,&gisco=exclude
13. Tribuna Economica: http://tribunaeconomica.ro/blog/?p=1209
14. Ministerul Finantelor Publice, Strategia fiscal-bugetara pentru perioada2014-2016", http://www.mfinante.ro/strategbug2014.html?pagina=domenii
15. Legea 571/2003 coroborata cu HG 44/2004 privind Codul fiscal aferent anului 2014
16. Legea 571/2003 coroborata cu HG 44/2004 privind Codul fiscal aferent anului 2014, extras din OUG 109/2009
17. http://www.insse.ro/cms/
18. http://anaf.ro/anaf/internet/ANAF/acasa/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOI9DD3MPIwsjLwMXM2dDBwtgizdPS3CjA3MzIAKIoEKDHAARwNC-sP1o_AqCTSFKsBjhZd-VHpOfhLYuZGOeUnGFun6UUWpaalFqUV6pUVA4YySkgIrVQNVg8S8xDS9onxVA2xKM_KLS_QjoEr0C3IjDLJMc8p8HBUVAdSiowQ!/dl5/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!