Cuprins
- 1. Prezentarea generală a întreprinderii Digi Communications N. V.
- 1.1. Cadrul general de organizare și desfășurare a activității
- 1.2. Piața și concurența
- 2. Structura surselor de finanțare
- 2.1. Descrierea surselor de finanțare la Digi Communications N. V. în perioada 2016 - 2019
- 2.2. Evoluții în structura surselor de finanțare a întreprinderii Digi Communications N. V. in perioada 2016 - 2019.
- 3. Analiza capitalului propriu și a factorilor de influență
- 3.1. Structura capitalurilor proprii la compania Digi Communications N. V. în perioada 2016 - 2019.
- 3.2. Analiza evoluției structurii capitalurilor proprii și a principalilor factori de influență.
- 4. Analiza resurselor împrumutate
- 4.1. Structura resurselor împrumutate la compania Digi Communications N. V. în perioada 2016 - 2019.
- 4.2. Analiza evoluției structurii resurselor împrumutate și a principalilor factori de influență.
- 5. Concluzii
Extras din proiect
1. Prezentarea generală a firmei Digi Communications N. V.
1.1. Cadrul general de organizare și desfășurare a activității.
- RCS & RDS este un operator de servicii de telecomunicații din România, înființat în anul 1994. Compania Romanian Cable System a cunoscut o dezvoltare rapidă pe piața din România, primii pași concretizându-se prin achiziționarea mai multor rețele de comunicații din țară. Această companie se afla printre cele mai cautate companii de telecomunicații (provideri de internet, cablu TV, telefonie) din România, remarcându-se prin prețurile sale scăzute.
Acționariat Digi Communications
Nume acționar Număr acțiuni Procentaj
Clasa A:
RCS Management S.A. 57.866.545 57,87%
Teszari Zoltan 2.280.122 2,28%
DIGI - acțiuni de trezorerie 4.409.361 4,41%
Total Clasa A: 64.556.028 64,56%
Clasa B:
Acțiuni listate la BVB 34.116.833 34,12%
DIGI - acțiuni de trezorerie 1.327.139 1,32%
Total Clasa B: 35.443.972 35,44%
TOTAL 100.000.000 100%
Sursa
schema 1
1.2. Piața și concurența
Compania Digi Communications, așa cum sugerează și numele său, este unul dintre cei mai mari provideri (distribuitori) de acces la internet, telefonie, cablu TV, în acest moment urmărind să se extindă la distribuția de energie electrică.
Digi încearcă să ofere servicii de cea mai bună calitate, dorind să își mențină clienții mulțumiți de serviciile sale, oferind servicii calitative la un preț redus.
Principalii concurenți în piața din România sunt Telekom, UPC, Vodafone și Orange.
Conform ultimelor informații publicate de ANCOM (de la începutul anului 2020), cota de piață în telefonia mobilă era condusă de Orange, Vodafone și Telekom, Digi făcând parte din categoria „Alții”, lucru evidențiat în graficul urmator:
Chiar dacă Digi Communications nu își face simțită prezența pe piața de telefonie, ei sunt lideri în piața TV și a internetului Fix:
Comparativ cu anul precedent (2019), Digi Communications N. V. a înregistrat un profit mai mare cu 5%.
Bibliografie
A. Cărți:
Bistriceanu, gh., ș.a., „Finanțele agenților economici”, Editura Didactică și Pedagogică, București, 2004
Cristea, H., Stefănescu, N., „Finanțele întreprinderii”, Editura CECCAR, București, 2003.
HOANȚĂ, Nicolaie. „Gestiunea financiară a întreprinderii.” Nicolaie Hoanță. București : C. H. Beck,2011. X, 286 p. ; 24 cm. (Oeconomica).
Onofrei, Mihaela. "Finanțele întreprinderii, Editura Economică." (2004).
Stancu Ion, „Finanțe”, editura Economică, București 2007
Toma, M.; Alexandru,F., „Finanțe și gestiune financiară de întreprindere”, Editura Economică, București, 2003
VINTILĂ, Georgeta. „Gestiunea financiară a întreprinderii.” Ed. a 5-a: București :Editura Didactică și Pedagogică, 2010
B. Pagini web:
bvb.ro
tradeville.eu
https://www.digi-communications.ro/
https://ro.wikipedia.org/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza surselor de finantare ale intreprinderii Digi Communications.docx