Analiza surselor de finanțare ale întreprinderii Purcari

Previzualizare proiect:

Cuprins proiect:

Capitolul 1. Prezentarea generală a companiei PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED 3
1.1.Cadrul general de organizare și desfășurare a activității 3
1.1.1.Obiectul de activitate 3
1.1.2.Structura acționariat 3
1.2.Piața și concurența 3
1.2.1.Produsele și serviciile oferite 4
1.2.2.Principalii concurenți 4
Capitolul 2. Structura surselor de finanțare 5
2.1. Descrierea surselor de finanțare 5
2.1.1 Principale surse de finanțare 5
2.1.2 Principale surse de finanțare a firmei exprimate în mărimi absolute și relative 6
2.1.3 Prezentarea datelor din tabel 7
2.2. Evoluția în structura surselor de finanțare a întreprinderii Group Purcari în perioada 2016-2018 8
2.2.1.Evoluția surselor de finanțare a întreprinderii 8
Capitolul 3. Analiza capitalului propriu și a factorilor de influență 9

Extras din proiect:

Capitolul 1. Prezentarea generală a companiei PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED

1.1.Cadrul general de organizare și desfășurare a activității

1.1.1.Obiectul de activitate

Purcari Wineries este unul din principalii producători de vinuri și branduri din Europa Centrală și de Est, ce și-a făcut apariția în urmă cu aproape două secole, în anul 1827. Astfel compania deținând o arie de 1000 hectare de podgorii și 4 platforme de vinării în Republica Moldova și România: Purcari, Bardar, Bostavan și nu în ultimul rând Crama Ceptura. Începând cu luna februarie 2018, Purcari a fost listată la Bursa de Valori București, prima Ofertă Publică Inițială a unei companii din Moldova.

Purcari Wineries Public Company Limited este o societate publică constituită și organizată în conformitate cu legislația Ciprului, înregistrată sub numărul HE 201949, cu sediul social în Cipru, str. Lampousas 1095, Nicosia.

1.1.2.Structura acționariat

Tabel 1.1. Structura acționariat la data de 10.10.2019

Acționar Acțiuni Procent

Alți Acționari / Others 8.541.666 42,7100 %

Amboselt Universal INC 5.006.172 25,0300 %

Fiera Capital 1.934.518 9,6700 %

Conseq 1.256.628 6,2800 %

East Capital 1.135.156 5,6800 %

SEB SICAV 1.101.873 5,5100 %

Franklin Templeton Investment Funds 1.023.987 5,1200 %

TOTAL 20.000.000 100 %

Sursa preluată de pe site-ul: http://www.bvb.ro/

1.2.Piața și concurența

1.2.1.Produsele și serviciile oferite

Purcari Wineries Public Company Limited gestionează un portofoliu bogat de vinuri spumante și brandy-uri , regăsindu-se în diferitele categorii de preț și branduri premium.

- Vinuri ediție limitată (Freedom Blend, Ice Wine Purcari, Malbec De Purcari, Traminer De Purcari)

- Cuvee de purcari (Grande Cuvee de Purcari, Cuvee de Purcari Alb Extra Brut)

- Vin roșu (Freedom Blend, Maluri de Prut)

- Vinuri spumante (Rara Neagră de Purcari, Pinot Noir de Purcari)

- Vin alb (Alb de Purcari, Traminer de Purcari, Pinot grigio de Purcari)

- Vin rose (Rose de Purcari, Vinohora Fetească Neagră & Montepulciano)

- Vinuri de soi (Merlot de Purcari, Malbec de Purcari)

- Vinuri vintage(Negru de Purcari, Alb de Purcari, Roșu de Purcari)

1.2.2.Principalii concurenți

Grupul Purcari activează într-o industrie extrem de competitivă, în special în privința gamelor de produse, a prețurilor, a calității produselor, a capacităților de distribuție și a receptivității la schimbările în preferințele și cererea consumatorilor. Ca producător și distribuitor de vinuri, Purcari se confruntă cu concurența producătorilor și distribuitorilor atât locali cât și internaționali.

În ceea ce privește mediul concurențial în România, principalii jucători pe piața vinurilor sunt: Murfatlar, Cotnari, Jidvei și Vincon. În funcție de cifra de afaceri înregistrate în anul 2018 pe primul loc se situiază Murfatlar (25,41 milioane euro) fiind urmat de Cotnari (25 milioane euro), Jidvei (22,72 milioane euro) și Vincon (11,72 milioane euro).

Schema 1. Concurenți pe piața de vinuri din România în funcție de cifra de afaceri.

Sursă: Datele au fost selectate de pe siteul https://www.forbes.ro/topul-celor-mai-mari-producatori-de-vinuri-din-romania-41593

Firma Purcari concurează atât pe piețele locale cât și pe piețele internaționale cum ar fi brandurile franțuzești (Chateau Bel Air, Chappelle), italiene(Teatro Latino), spaniole(Martue, Vina Solorca), chiliene(Vina Requingua), argentiene(Rutini Wines), neo-zeelandeze(Mud House) și australiene(Barossa Ink).

Bibliografie:

https://purcari.wine/ro/page/purcari-wineries-group/

http://www.bvb.ro/FinancialInstruments/Details/FinancialInstrumentsDetails.aspx?s=WINE

http://www.swisscapital.ro/wp-content/uploads/2018/01/Purcari-Prospectul-de-oferta-publica-initiala.pdf

https://www.sfin.ro/recomandari/purcari-1827-vinuri-adevarate-cu-o-poveste-fascinanta/

https://www.forbes.ro/topul-celor-mai-mari-producatori-de-vinuri-din-romania-41593

https://www.rewine.ro

Introducere în contabilitate Concepte și aplicații” autori: Horomnea Emil, Georgescu Iuliana, Istrate Costel, Editura: Tipo Moldova , IAȘI 2016, pag.76

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Analiza surselor de finantare ale intreprinderii Purcari.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2019
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
1 686 cuvinte
Nr caractere:
11 827 caractere
Marime:
390.18KB (arhivat)
Publicat de:
Antonina B.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Finanțe
Predat:
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor , Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi
Specializare:
FB
Materie:
Finanțe
An de studiu:
II
Profesorului:
Sorocean Mircea
Nota primită:
Nota 10
Sus!