Cuprins
- Capitolul 1. Prezentarea generală a companiei PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED 3
- 1.1. Cadrul general de organizare și desfășurare a activității 3
- 1.1. 1 Obiectul de activitate 3
- 1.1.2 Structură acționariat 3
- 1.2. Piața și concurența 3
- 1.2.1 Produsele și servicii oferite 3
- 1.2.2 Principalii concurenți 4
- Capitolul 2. Structura surselor de finanțare 5
- 2.1. Descrierea surselor de finanțare 5
- 2.1.1 Sursele principale de finanțare 5
- 2.1.2 Principalele surse de finanțare exprimate în mărimi absolute și relative 6
- 2.1.3 Prezentarea datelor din tabel 7
- 2.2 Evoluția în structura surselor de finanțare a întreprinderii Purcari Group în perioada 2016 - 2018 7
- 2.2.1 Evoluția surselor de finanțare 7
- 2.2.2 Explicarea evoluțiilor: factori de influență, implicații 7
- Capitolul 3. Analiza capitalului propriu și a factorilor de influență 8
- 3.1. Structura capitalurilor proprii pentru companie 8
- 3.1.1 Capitalurile proprii ale companiei Purcari Group 8
- 3.1.2 Modificări relative anuale 8
- 3.1.3 Structura capitalului propriu 8
- 3.2. Analiza evoluției structurii capitalurilor proprii și a principalilor factori de influență 11
- Capitolul 4. Analiza resurselor împrumutate 2016-2018 12
- 4.1. Structura resurselor împrumutate 12
- 4.1.1 Structura capitalurilor străine pentru companie 12
- 4.1.2 Modificări relative anuale 12
- 4.1.3 Structura capitalului străin 13
- 4.2. Analiza evoluției structurii capitalurilor proprii și a principalilor factori de influență 15
- Capitolul 5. Concluzii 16
- Bibliografie 17
Extras din proiect
Capitolul 1. Prezentarea generală a companiei PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED
1.1. Cadrul general de organizare și desfășurare a activității
1.1. 1 Obiectul de activitate
PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED este un jucător major pe piața producătoare de vin și țuică din Europa Centrală și de Est, ce și-a făcut apariția în anul 1827. Grupul Purcari are în gestiune în jur de 1000 hectare de podgorii și 4 vinării situate în Republica Moldova și România: Purcari, Bostavan, Crama Ceptura și Bardar. În prezent entitatea este organizată conform legislației Ciprului.
1.1.2 Structură acționariat
Tabel 1.1. Structura acționarilor la data de 10.10.2019
Acționar Acțiuni Procent
Alți Acționari 8.541.666 42,7100 %
Amboselt Universal INC 5.006.172 25,0300 %
Fiera Capital 1.934.518 9,6700 %
Conseq 1.256.628 6,2800 %
East Capital 1.135.156 5,6800 %
SEB SICAV 1.101.873 5,5100 %
Franklin Templeton Investment Funds 1.023.987 5,1200 %
TOTAL 20.000.000 100 %
Sursă: date preluate de pe site-ul : http://www.bvb.ro/
1.2. Piața și concurența
Grupul Purcari Wineries reprezintă cel mai major exportator de vin, livrând produse în peste 30 de piețe din Asia (Japonia, Coreea de Sud ), Europa ( Slovacia, Marea Britanie, Republica Cehă, Polonia, Norvegia, Ucraina ) și în America ( SUA, Canada ).
1.2.1 Produse și servicii oferite
- Vinuri ediție limitată (Ice Wine Purcari, Vinohora rară neagră - malbec)
- Vin roșu ( Cabernet-Sauvignon de Purcari, Merlot de Purcari, Rară Neagră de Purcari )
- Vinuri spumante ( Cuvee de Purcari rose brut, Cuvee de Purcari alb extra brut )
- Vin alb ( Traminer de Purcari, Pinot Grigio de Purcari, Chardonnay de Purcari )
- Vin rose ( Vinohora Fetească neagră & montepulciano )
- Vinuri de soi ( Pinot Noir de Purcari, Traminer de Purcari )
- Vinuri vintage ( Roșu de Purcari, Alb de Purcari )
- Vin de desert ( Pastoral )
- Seturi cadou ( Cutie suvenir din lemn:1 sticlă + 2 păhare )
- Servicii hoteliere
1.2.2 Principalii concurenți
Piața vinicolă este în permanentă creștere, asfel fiind inclusă într-o arenă diversicată și competitivă, în special în privința gamelor de produse, a calității produsului și a prețului .Ca producător și distribuitor de vinuri, compania se alege cu o concurență atât locală, cât și internațională.
În România, PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED duce o luptă concurențială cu companiile prezentate mai jos:
Diagrama 1.1. Concurenții pe piața de vinuri din România în funcție de cifra de afaceri
Sursă:prelucrare proprie conform datelor preluate de pe site-ul :
https://www.forbes.ro/topul-celor-mai-mari-producatori-de-vinuri-din-romania-41593
Pe piața internațională firma își găsește loc pe rafturi alături de branduri franțuzești ( Chateau Des Pelerins ), spaniole ( Marques de Monistrol ), italiene (Monte Rossa), chiliene ( Valdivieso ), argentiniene ( Humberto Canale ), australiene ( Paxton ) și neo-zeelandeze ( Waipara Hills ).
Bibliografie
Horomnea,E., Georgescu,I., Istrate,C., Introducere în contabilitate: concepte și aplicații, Editura Tipo Moldova, Iași, 2016
Webografie
https://purcari.wine/ro/page/despre-noi/
http://www.bvb.ro/FinancialInstruments/Details/FinancialInstrumentsDetails.aspx?s=WINE
http://www.swisscapital.ro/wp-content/uploads/2018/01/Purcari-Prospectul-de-oferta-publica-initiala.pdf
https://www.rewine.ro
https://www.forbes.ro/topul-celor-mai-mari-producatori-de-vinuri-din-romania-41593
https://www.sfin.ro/recomandari/purcari-1827-vinuri-adevarate-cu-o-poveste-fascinanta/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza surselor de finantare ale intreprinderii Purcari.docx