Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 4359
Mărime: 1.34MB (arhivat)
Publicat de: Visarion Mureșan
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Inceu Adrian
UNIVERSITATEA„BABEŞ-BOLYAI” FACULTATEA DE ŞTIINTE ECONOMICE SI GESTIUNEA AFACERILOR

Extras din proiect

F. COMENTARII

În sectorul General Government există 10 categorii de cheltuieli bugetare:General public services; Defence; Public order and safety; Economic affairs; Environment protection; Housing and community amenities; Health; Recreation,culture and religion; Education; Social protection. În perioada analizată putem observa că totalul cheltuielilor a avut o evoluţie crescătoare.Cea mai mare valoare se inregistrează în anul 2007, şi anume 115.488 milioane euro; iar cea mai mică valoare se înregistrează în anul 2000, şi anume 93.002,2 milioane euro. Cele mai mari cheltuieli bugetare se înregistrează în domeniul Social protection, unde media cheltuielilor pe perioada 2000-2008 este de 44186,8 milioane euro; iar cele mai mici cheltuieli se înregistrează în domeniul Environment protection, unde media cheltuielilor pe perioada 2000-2008 este de 1129,31 milioane euro.

În sectorul Central Gonvernment există 10 categorii de cheltuieli bugetare, aceleaşi ca şi în cazul sectorului General Government. De-a lungul perioadei analizate putem observa că totalul acestor cheltuieli au avut o evoluţie crescătoare. Cea mai mare valoare se înregistrează în anul 2007, şi anume 80.791,5 milioane euro; iar cea mai mică valoare se înregistrează în anul 2000, şi anume 59.436,7 milioane euro.Cele mai mari cheltuieli bugetare se înregistreaza în domeniul Social protection,unde media cheltuielilor pe perioada 2000-2008 este de 26.3451,01 milioane euro; iar cele mai mici cheltuieli bugetare se înregistrează în domeniul Health, unde media pe perioada 2000-2008 este de 391,525 milioane euro.

În sectorul Local Government, de-a lungul perioadei analizate putem observa că totalul cheltuielilor a avut o evoluţie crescătoare. Cea mai mare valoare se inregistrează în anul 2006, şi anume 73.522,8 milioane euro; iar cea mai mică valoare se înregistrează în anul 2000, şi anume 53.971,5 milioane euro.Cele mai mari cheltuieli bugetare se inregistrează în domeniul Social protection, unde media cheltuielilor pe perioada 2000-2008 este de 33.705,8 milioane euro; iar cele mai mici cheltuieli bugetare se înregistrează în domeniul Defence, unde media pe perioada 2000-2008 este de 24,625 milioane euro.

În sectorul Social Security Funds, de-a lungul perioadei analizate putem observa că totalul cheltuielilor a avut o evoluţie crescătoare între anii 2001-2004, şi o evoluţie descrescătoare între anii 2005-2008 în valori absolute. Cea mai mai mare valoare se înregistrează în anul 2004, şi anume 8.848,4 milioane euro; iar cea mai mică valoare se înregistrează în anul 2007, şi anume 6.777,6 milioane euro.

2.Analiza veniturilor bugetare (Main national accounts tax aggregates)

table Main national accounts tax aggregates

indic_na Total general government revenue

geo Denmark

unit Millions of euro

F. COMENTARII

Analizând veniturile totale bugetare ale Danemarcei pe perioada 2000-2008, ne dăm seama că cele mai mari venituri provin din Current taxes on income, wealth, etc care au acumulat o sumă medie de 59.076,93 milioane euro pe an. După aceste venituri urmează veniturile obţinute din Taxes on income care au adus o sumă medie de 56.550,14 milioane euro pe an. Urmează Taxes on production and imports care aduc venituri medii anuale de aproximativ 34.418,94 milioane euro pe an; acestea sunt urmate de Taxes on products care au adus o sumă medie de 30.936,78 milioane euro pe an. Veniturile obţinute din Value added type taxes (VAT) au adus o sumă medie de 19.521,96 milioane euro pe an; Taxes on products, except VAT and import taxes au adus un venit mediu de 11.414,8 milioane euro pe an; Other taxes on productions au adus un venit mediu de 3.482,213 milioane euro pe an; Actual social contributions au adus un venit mediu de 2.565,025 milioane euro pe an; Other curent taxes au adus un venit mediu de 2.526,775 milioane euro pe an. Cele mai mici venituri sunt obţinute din Imputed social contributions care au adus o sumă medie de 1.679,888 milioane euro pe an şi Capital taxes care au adus o sumă medie de 422,025 milioane euro pe an.

Cu ajutorul indicilor cu baza fixă 2000, putem observa că toate veniturile cresc faţă de anul 2000, în afară de veniturile obţinute din Current taxes on income, wealth, etc.care în anul 2001 este mai mic cu 0,175% faţă de anul 2000,începând cu anul 2002 se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 27,4% mai mari decât în anul 2000. Şi în cazul Other current taxes se înregistrează o scădere faţă de anul 2000 cu 62,02% dupa care urmează o creştere continuă astfel ca în anul 2004 veniturile să ajungă cu 67,28% mai mari faţă de anul 2000, după care se înregistrează o scădere a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie mai mici cu 30,86% faţă de 2000. În cazul Capital taxes se înregistrează o scădere a veniturilor faţă de anul 2000; până în anul 2004 aceste venituri fiind sub 100% după care se înregistrează o creştere depăşind veniturile din anul 2000 astfel încât în anul 2007 se înregistrează o creştere a veniturilor de 30,1% faţă de anul 2000. În cazul Actual social contributions veniturile înregistrate în fiecare an sunt mai mici decât în anul 2000, media lor fiind de 80,15%.În cazul celorlalte taxe se înregistrează atât creşteri cât şi scăderi de venituri, dar niciodata nu scad mai jos de veniturile înregistrate în anul 2000. În cazul Taxes on production and imports se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 36,58% mai mari decât în anul 2000. În cazul Taxes on products se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 36,03% mai mari decât în anul 2000. În cazul Value added type taxes (VAT) se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 42,37% mai mari decât în anul 2000. În cazul Other taxes on production se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 41,73% mai mari decât în anul 2000. În cazul Taxes on income se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 30,19% mai mari decât în anul 2000. În cazul Imputed social contributions se înregistrează o creştere continuă a veniturilor astfel ca în anul 2007 acestea să fie cu 35,66% mai mari decât în anul 2000. În cazul Taxes on products, except VAT and import taxes veniturile cresc până în anul 2002 cu 8,3% faţă de anul 2000 în anul 2003 scade cu 0,2% faţă de 2002 dupa care creşte pâna în anul 2006 cu aproximativ 17,8% faţă de anul 2002 în anul 2007 înregistrânduse o scădere de 0,6% faţă de anul 2006

Preview document

Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 1
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 2
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 3
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 4
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 5
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 6
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 7
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 8
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 9
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 10
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 11
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 12
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 13
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 14
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 15
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 16
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 17
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 18
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 19
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 20
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 21
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 22
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 23
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 24
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 25
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 26
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 27
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 28
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 29
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 30
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 31
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 32
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 33
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 34
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 35
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 36
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 37
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 38
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 39
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 40
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 41
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 42
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 43
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 44
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 45
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 46
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 47
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 48
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 49
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 50
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 51
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 52
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 53
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 54
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 55
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 56
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 57
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 58
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 59
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 60
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 61
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 62
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 63
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 64
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 65
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 66
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 67
Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Danemarcei - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Analiza Veniturilor si Cheltuielilor Danemarcei.doc

Te-ar putea interesa și

Metodă de întrare pe piața externă - exportul - vin Dealu Mare Vinul Cavalerului Roze

1.1. Obiect de activitate S.E.R.V.E. (Societatea Euro Romana de Vinuri de Exceptie) a fost prima si pentru cativa ani singura societate privata...

Analiza veniturilor și cheltuielilor bugetului de stat al Danemarcei

Danemarca – o ţara cu o economie de piaţa bine dezvoltată este un exportator net de produse alimentare si energie. Standarde înalte ale nivelului...

Fiscalitatea - analiza comparativă a sistemului fiscal în Marea Britanie, Suedia și Germania

1. Introducere Organizare, conceperea si functionare poate sa conduca la mutatii in viata sociala, economica si politica. Din aceasta cauza,...

Ai nevoie de altceva?