Anaziza Dimensiunii si Structurii Resurselor Financiare Publice (Bugetare) la Nivelul Suediei in Perioada 2005-2009

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap.1. Structura resurselor financiare publice conform clasificatiei oficiale 3
Cap.2. Analiza nivelului si structurii generale a resurselor financiare publice in Suedia in perioada 2005-2009 6
2.1. Analiza nivelului resurselor financiare publice 6
2.2. Analiza structurii generale a resurselor financiare publice pe principalele 
component 10
Cap. 3. Analiza structurii sistemului de impozite si taxe in Suedia (2005-2009 14
3.1 Analiza presiunii fiscale 14
3.2 Analiza nivelului si structurii impozitelor indirecte 14
3.3 Analiza nivelului si structurii impozitelor directe 15
Concluzii 17
Bibliografie 18


Extras din proiect Cum descarc?

Cap.1. Structura resurselor financiare publice conform clasificatiei oficiale
In toate tarile nevoile sociale cresc intr-un ritm mai alert decat evolutia PIB-ului, acest lucru generand o cerere sporita de resurse financiare.
De asemenea cererea de resurse financiare publice este influentata de mai multi factori: economici, sociali, demografici, monetari, politici si militari, si factori de natura financiara care sintetizeaza influenta celorlalti factori prin dimensiunea cheltuielilor financiare.
Structura resurselor financiare publice (bugetare) este diferita de la tara la tara, inregistrandu-se numeroase modificari pe parcursul timpului in evolutia acestora.
Resursele financiare se clasifica in fuctie de mai multe criteria, fiecare categorie distingandu-se prin anumite caracteristici. Criteriile de clasificare sunt urmatoarele:
1. din punct de vedere al continutului economic;
2. din punct de vedere al structurii organizatorice a statelor;
3. prin prisma bugetului general consolidat;
4. in functie de ritmicitatea incasarilor la buget;
5. in functie de provenienta.
In functie de primul criteri de clasificare, dupa continutul economic, resursele se impart in:
1) prelevari cu caracter obligatorii(impozite, taxe, contributii);
2) resurse de trezorerie;
3) resurse provenite din imprumuturi publice;
4) resurse provenite din eminsiune de moneda.
1.Prelevarile cu caracter obligatoriu sunt alcatuite din venituri fiscale si venituri nefiscale. Veniturile fiscale se concretizeaza in:
- impozite, taxe si contributii directe, in cazul in care subiectul este acelasi cu suportatorul: impozite pe venit, profit si castig de capital; contributii sociale; impozite pe salarii si forta de munca; 
- impozite si taze indirecte, in cazul carora suportatorul real nu coincide cu subiectul.
Veniturile nefiscale sunt alcatuite din: venituri din proprietate si venituri din bunuri si servicii.
Veniturile din proprietate, conform OECD, cuprind:
o impozitele pe proprietati imobiliare recurente;
o impozitele curente pe patrimoniul net;
o impozitele pe imobiliarele mostenite sau primite cadou;
o impozitele pe tranzactii financiare si de capital;
o impozite nerecurente;
o alte taxe recurente privind proprietatea.
2. Resursele de trezorerie acopera temporar deficentele curente ale bugetului public, si are urmatoarele caracteristici principale:sunt imprumuturi pe termen scurt, au caracter temporar si rambursabil, presupun un cost determinat de dobanda aferenta titlurilor de stat, precum si de cheltuielile ocazionale de punerea si retragerea din circulatie a titlurilor respective.
3. Resursele financiare provenite din imprumuturi publice constituie un mijloc frecvent de procurare a resurselor si de acoperire a deficitului bugetar.
4. Emisiunea monetara constituie si ea o modalitate de finantare a deficitului bugetar, dar produce si efecte negative, pe plan social si economic, produse de inflatie.
Dupa structura organizatorica a statelor distingem urmatoarele tipuri de resurse:
A. in statele de tip unitar: resurse publice ale bugetului central, resurse publice ale bugetelor locale si resurse mobilizate pe linia asigurarilor sociale;
B. in statele de tip federal: resurse publice ale bugetului federal, resurse publice ale bugetelor statelor membre ale federatiei, resurse publice ale bugetelor locale.
Structura resurselor privita prin prisma bugetului general consolidat include :
a) resurse financiare ale bugetului de stat, din care fac parte:venituri curente(fiscale si nefiscale), venituri din capital(venituri obtinute prin valorificarea unor bunuri ale statului, venituri obtinute din valorificarea unor bunuri ale institutiilor publice si venituri obtinute din valorificarea unei parti a a stocurilor aflate in rezerva de stat si de mobilizare etc.)
b) resurse financiare ale asigurarilor sociale de stat (contributii pentru asigurari sociale);
c) resurse financiare cu destinatie special (contributii ce alimenteaza fondurile special costituite la nivel central);
d) resursele financiare ale bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale:impozite, taxe si venituri nefiscale cu caracter local, cotele si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, transferurile cu destinatie speciala de la bugetul de stat, alte venituri proprii ale bugetelor locale, inclusiv veniturile din capital.


Fisiere in arhiva (1):

  • Anaziza Dimensiunii si Structurii Resurselor Financiare Publice (Bugetare) la Nivelul Suediei in Perioada 2005-2009.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!