Buget și Trezorerie

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 9732
Mărime: 144.33KB (arhivat)
Publicat de: Augustin Luca
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popoviciu Mihai, Popoviciu Mihai
Analiza cheltuielilor si veniturilor bugetare pentru Portugalia

Cuprins

  1. 0. Introducere Portugalia
  2. 1.Capitolul Analiza cheltuielilor bugetare (COFOG)
  3. a- Date absolute
  4. b. Indici cu baza fixa 2000
  5. c- Indici cu baza in lant
  6. d- Ponderi
  7. e- Grafice
  8. f- Comentarii
  9. 2. Capitolul Analiza veniturilor bugetare
  10. a- Date absolute
  11. b- Indici cu baza fixa 2000
  12. c- Indici cu baza in lant
  13. d- Ponderi
  14. e- Grafice
  15. f- Comentarii
  16. 3. Capitolul Analiza cheltuieilor si veniturilor TOTAL
  17. 4. Capitolul Analiza cheltuielilor si veniturilor/PNB
  18. 5. Capitolul Analiza tarii/ EU 27/ PNB
  19. 6. Capitolul Concluzii finale

Extras din proiect

0. Capitolul- Introducere

Portugalia a devenit o economie diversificată şi în continuă creştere, bazată pe servicii de la aderarea la Uniunea Europeană în 1986. În ultima decadă, guverne succesive au privatizat multe firme controlate de stat şi au liberalizat zone cheie ale economiei, incluzând sectoarele financiar şi telecomunicaţii. Ţara s-a calificat pentru Uniunea Monetară Europeană (EMU) în 1998 şi a început să folosească noua sa deviză, euroul, pe 1 ianuarie, 2002 împreună cu 11 alte economii membre UE.

1.Capitolul- Analiza cheltuielilor bugetare (COFOG)

Government expenditure by function (COFOG)

indic_na Total general government expenditure

geo Portugal

unit Millions of euro

In acest capitol se face o analiza a cheltuielilor bugetare a Portugaliei, pe anii 2000-2007, analizand fluctuatia cheltuielilor crescator sau descrescator pe baza urmatoarelor date:

a. Date absolute:

TABELUL 1.1

sector General government

time 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006

total Total 52740,3 57431,6 59945 63056,5 67039,8 71009,2 71947,1

gf01 General public services 7507,1 8190,8 8150,6 8882,3 9695,4 10073,6 10730,7

gf02 Defence 1947,9 1854,5 1865,8 1856,6 1973,9 2079,5 1996,4

gf03 Public order and safety 2125,3 2315,5 2547,6 2847,1 2877,1 3015,8 2936,1

gf04 Economic affairs 6481 7199 6554 6322,6 6413,3 6562,6 5971

gf05 Environment protection 828,9 883,7 894,7 831,2 812,6 916,1 854,1

gf06 Housing and community amenities 1222,5 1272 1181 922 884,2 972,8 886,6

gf07 Health 7850,2 8591,3 9026,8 9512,3 10271,3 10953,3 11124,2

gf08 Recreation, culture and religion 1307,3 1479,4 1555,3 1515,5 1634,5 1702,1 1607,6

gf09 Education 8230,3 8954 9835,9 10189,3 10657,2 11328,7 10997,7

gf10 Social protection 15239,8 16691,5 18333,3 20177,5 21820,1 23404,7 24842,6

Din datele absolute a cheltuielilor bugetare observam o crestere continua a cheltuielilor totale, cea mai mare crestere fiind inregistrata in anul 2001 cu valoarea 4961 mill euro iar cea mai mare cheltuiala este in 2006 de 71947,1.

Observam totodata ca cele mai mari cheltuieli bugetare sau inregistrat cu protectia sociala(gf10) avand o crestere ascendenta din 2000 pana in 2006, cea mai mare crestere iregistrandu-se in anul 2003.

Avem cheltuielile bugetare inregistrate cu protectia mediului(gf05) ca fiind cele mai mici cheltuieli bugetare per totalul cheltuielilor, cea mai mica cheltuiala fiind in 2004 de 812,6.

Pe ansamblu trendul este crescator, usoarele descresteri fiind nesemnificative.

b. Indici cu baza fixa 2000

TABELUL 1.2

time 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006

total Total 1,0000 1,0889 1,366 1,1956 1,271 1,3463 1,3642

gf01 General public services 1,0000 1,0911 1,0857 1,1832 1,2915 1,3419 1,4294

gf02 Defence 1,0000 0,9521 0,9579 0,9531 1,0133 1,0676 1,0249

gf03 Public order and safety 1,0000 1,0895 1,1987 1,3396 1,3537 1,4189 1,3815

gf04 Economic affairs 1,0000 1,1108 1,0113 0,9756 0,9895 1,0126 0,9213

gf05 Environment protection 1,0000 1,0661 1,0794 1,0028 0,9803 1,1052 1,0304

gf06 Housing and community amenities 1,0000 1,0404 0,9660 0,7542 0,7233 0,7957 0,7252

gf07 Health 1,0000 1,0944 1,1499 1,2121 1,3084 1,3953 1,4170

gf08 Recreation, culture and religion 1,0000 1,1316 1,1897 1,1593 1,2502 1,3019 1,2297

gf09 Education 1,0000 1,0879 1,0985 1,2380 1,2949 1,3765 1,3362

gf10 Social protection 1,0000 1,0953 1,2029 1,3240 1,4318 1,5358 1,6299

Utilizand analiza indicilor cu baza fixa, anul 2000, per total cheltuielile inregistreaza valori crescatoare in functie de baza fixa 2000, cea mai mare crestere inregistrandu-se in anul 2002.

• Serviciile publice(gf01) cresc in anul 2001 fata de anul 2000 dar apoi inregistreaza o scadere pana in anul 2003 urmand din nou o crestere pana in anul 2006 cu circa 43%.

• Cheltuielile cu apararea(gf02) au un trend descrescator pana in anul 2003,continuand in urmatorii 3 ani cu o crestere continua.

• Ordinea si siguranta(gf03) cresc pana in anul 2005, fiind o crestere aproximativ constanta astfel ca in 2006 sa urmeze o scadere nesemnificativa dar totusi fata de anul de baza 2000 o crestere de 38%.

• In cheltuielile cu afacerile economice(gf04) se manifesta atat o crestere cat si o descrestere fata de anul de baza 2000

• Cheltuielile bugetare privind protectia mediului(gf05) au o usoara crestere fata de anul de baza aratand doar o scadere in anul 2004 continuand apoi sa creasca. Cea mai mae crestere fiind de 10% in 2005 fata de anul 2000.

• Sanatatea(gf07) fiind un domeniu important, observam o crestere continua maximul inregistrandu-se in anul 2006 de 42% fata de anul 2000.

• Cheltuielile cu recreerea, religia si cultura(gf08) fluctueaza in toti anii fata de anul 2000. Cea mai mica cheltuiala fiind de 1,1316 in anul 2001.

• La cheltuielile cu protectia sociala(gf10) se observa de asemenea o crestere continua de pana la 63% fata de anul de baza 2000, aceasta fiind si cea mai mare cheltuiala din totalul cheltuielilor bugetare.

Preview document

Buget și Trezorerie - Pagina 1
Buget și Trezorerie - Pagina 2
Buget și Trezorerie - Pagina 3
Buget și Trezorerie - Pagina 4
Buget și Trezorerie - Pagina 5
Buget și Trezorerie - Pagina 6
Buget și Trezorerie - Pagina 7
Buget și Trezorerie - Pagina 8
Buget și Trezorerie - Pagina 9
Buget și Trezorerie - Pagina 10
Buget și Trezorerie - Pagina 11
Buget și Trezorerie - Pagina 12
Buget și Trezorerie - Pagina 13
Buget și Trezorerie - Pagina 14
Buget și Trezorerie - Pagina 15
Buget și Trezorerie - Pagina 16
Buget și Trezorerie - Pagina 17
Buget și Trezorerie - Pagina 18
Buget și Trezorerie - Pagina 19
Buget și Trezorerie - Pagina 20
Buget și Trezorerie - Pagina 21
Buget și Trezorerie - Pagina 22
Buget și Trezorerie - Pagina 23
Buget și Trezorerie - Pagina 24
Buget și Trezorerie - Pagina 25
Buget și Trezorerie - Pagina 26
Buget și Trezorerie - Pagina 27
Buget și Trezorerie - Pagina 28
Buget și Trezorerie - Pagina 29
Buget și Trezorerie - Pagina 30
Buget și Trezorerie - Pagina 31
Buget și Trezorerie - Pagina 32
Buget și Trezorerie - Pagina 33
Buget și Trezorerie - Pagina 34
Buget și Trezorerie - Pagina 35
Buget și Trezorerie - Pagina 36
Buget și Trezorerie - Pagina 37
Buget și Trezorerie - Pagina 38
Buget și Trezorerie - Pagina 39
Buget și Trezorerie - Pagina 40
Buget și Trezorerie - Pagina 41
Buget și Trezorerie - Pagina 42
Buget și Trezorerie - Pagina 43
Buget și Trezorerie - Pagina 44
Buget și Trezorerie - Pagina 45
Buget și Trezorerie - Pagina 46
Buget și Trezorerie - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Buget si Trezorerie.doc

Alții au mai descărcat și

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Încheierea Execuției Bugetare în Cadrul Trezoreriei Statului

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze modalitatea de efectuare a operaţiunilor privind încheierea execuţiei sistemului bugetar...

Rolul activității trezoreriei statului

Introducere Finanţele publice ale României reprezintă un sistem complex de relaţii economice, prin intermediul cărora se asigură formarea şi...

Rolul creditelor de trezorerie în asigurarea resurselor de finanțare a activelor circulante

Avand in vedere denumirea lucrarii, se impune o prezentare a rolului si importantei creditelor de trezorerie, in asigurarea resurselor de finantare...

Trezoreria Finanțelor Publice

Finantele publice sunt reprezentate în România printr-un sistem complex de relatii economice prin care se asigura formarea si reparizarea...

Balanță de trezorerie - elaborarea bugetului de trezorerie

INTRODUCERE De-a lungul timpului, performanţa financiară a unei firme s-a măsurat prin mărimea organizaţiei, sau prin rentabilitatea şi profitul...

Trezoreria statului

INTRODUCERE În procesul procurării şi repartizării resurselor financiare necesare statului pentru a-şi îndeplini funcţiile şi sarcinile sale, se...

Organizarea și Conducerea Trezoreriei

CAPITOLUL I. ORGANIZAREA BUGETARĂ ÎN ROMÂNIA I.1. Sistemul bugetar în România Prin dimensiune şi complexitate, economia publică nu-şi poate...

Previziunea Trezoreriei

1. Previziunea trezoreriei 1.1 Noţiuni generale Trezoreria reprezintă un element esenţial şi totodată principala restricţie a gestiunii...

Ai nevoie de altceva?