Buget și trezorerie publică - Slovenia

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 6837
Mărime: 234.92KB (arhivat)
Publicat de: Robert Tomescu
Puncte necesare: 10
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE ŞI GESTIUNEA AFACERILOR

Cuprins

  1. PARTEA I: Analiza bugetului Sloveniei
  2. 1. Analiza cheltuielilor bugetare (COFOG)
  3. a. Date absolute
  4. b. Indici cu bază fixă
  5. c. Indici cu bază în lanţ
  6. d. Ponderi
  7. e. Grafice
  8. f. Comentarii
  9. 2. Analiza veniturilor bugetare
  10. a. Date absolute
  11. b. Indici cu bază fixă
  12. c. Indici cu bază în lanţ
  13. d. Ponderi
  14. e. Grafice
  15. f. Comentarii
  16. 3. Analiza comparativă total venituri şi cheltuieli
  17. a. Date absolute
  18. b. Indici cu bază fixă
  19. c. Indici cu bază în lanţ
  20. d. Grafice
  21. e. Comentarii
  22. 4. Analiza total venituri şi cheltuieli / PIB
  23. a. Date absolute
  24. b. Indici cu bază fixă
  25. c. Indici cu bază în lanţ
  26. d. Grafice
  27. e. Comentarii
  28. 5. Analiza total venituri şi cheltuieli / PIB comparativ cu EU27
  29. a. Date absolute
  30. b. Indici cu bază fixă
  31. c. Indici cu bază în lanţ
  32. d. Grafice
  33. e. Comentarii
  34. 6. Concluzii finale
  35. PARTEA a II-a: Analiza impozitului pe profit sau pe beneficiilor societăţii (D51B) la nivelul EU27
  36. a. Descrierea impozitului pe profit sau pe beneficiilor societăţii
  37. b. Date absolute
  38. c. Indici cu bază fixă
  39. d. Indici cu bază în lanţ
  40. e. Ponderi
  41. f. Grafice
  42. g. Comentarii

Extras din proiect

- După o analiza a datelor absolute putem observa evoluția cheltuielilor bugetare ale Sloveniei din 2000 pana in 2008, în milioane euro. De-a lungul acestei perioade, observăm că cele mai mari cheltuieli au fost înregistrate cu protecţia socială (GF10), pentru care s-au alocat sume tot mai mari de la un an la altul, ajungându-se aproape de valoare de 6000 mil. euro. Sănătatea (GF07), educaţia (GF09) şi serviciul public general (GF01) sunt următoarele domenii în care s-au cheltuit sume mari, deasemenea înregistrându-se creșteri de la un an la altul. La polul opus se află cheltuielile cu protecţia mediului (GF05) şi cheltuielile cu amenajarea locuinţelor şi a comunității (GF06) pentru care sumele au fost mai puţin semnificative.

Oprindu-ne asupra ultimului an, surprindem valorile înregistrate de acestea, cum ar fi: servicii publice (GF01) cu suma de 1877.90 mil euro, apărare (GF02) cu suma de 522.10 mil euro, ordine public şi siguranţă (GF03) cu valoarea de 590.50 mil euro, afaceri economice (GF04) având suma de 1742.50 mil euro, protecţia mediului (GF05) cu suma de 297.00 mil euro, amenajarea locuintelor şi a comunităţii (GF06) cu valoarea de 316.70 mil euro, sănătate (GF07) cu suma de 2265.20 mil euro, Recreaţie, cultură şi religie (GF08) înregistrand o valoare de 613.70 mil euro, educaţie (GF09) cu suma de 2288.90 mil euro, protecţie socială (GF10) cu valoarea de 5909.10 mil euro. Daca în 2000 totalul cheltuieliilor era de 10016.20, în 2008 acestea au ajuns la 16423.50 mil euro.

Urmărind evoluţia cheltuielilor din 2000 și până în anul 2008 și fixând ca baza de calcul anul 2000 putem constata că toate elementele de cheltuieli au înregistrat creșteri în perioada analizată. O evoluţie mai semnificativă au avut-o următoarele cheltuieli:

- Recreaţie, cultură şi religie (GF08) crescut în anul 2001 fata de 2000 de 1.0494 ori, în 2004 față de 2000 de 1.2801 ori, iar în 2008 față de 2000 de 2.2439 ori;

- Amenajarea locuintelor şi a comunităţii (GF06) a crescut în anul 2001 față de 2000 de 1.0657 ori, în 2004 față de 2000 de 1.0771 ori, iar în 2008 față de 2000 de 2.2621 ori;

- Protecţia mediului (GF05) a crescut în anul 2001 față de 2000 de 1.2965 ori, în 2004 față de 2000 de 1.8060 ori, iar în 2008 față de 2000 de 2.1903 ori;

- Apărare (GF02) a crescut în anul 2001 față de 2000 de 1,882 ori, în anul 2004 față de 2000 de 1.4486 ori, iar în 2008 faţă de 2000 de 2,1310 ori;

- Educaţie (GF09) a crescut în anul 2001 față de 2000 de 1.1121 ori, în anul 2004 față de 2000 de 1.3147 ori, iar în anul 2008 față de 2000 de 1.7107 ori.

Per ansamblu, se observa că doar cheltuielile cu afacerile economice (GF04) au înregistrat un ușor trend descrescător in 2001 şi 2002 faţă de anul 2000, în restul anilor având o valoare mai mare decât anul de bază. Toate celelalte cheltuieli au înregistrat, de-a lungul perioadei, valori crescătoare față de anul 2000.

Preview document

Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 1
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 2
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 3
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 4
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 5
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 6
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 7
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 8
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 9
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 10
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 11
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 12
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 13
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 14
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 15
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 16
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 17
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 18
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 19
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 20
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 21
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 22
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 23
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 24
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 25
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 26
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 27
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 28
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 29
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 30
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 31
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 32
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 33
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 34
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 35
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 36
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 37
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 38
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 39
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 40
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 41
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 42
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 43
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 44
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 45
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 46
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 47
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 48
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 49
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 50
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 51
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 52
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 53
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 54
Buget și trezorerie publică - Slovenia - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • Buget si Trezorerie Publica - Slovenia.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Bugetelor - Slovenia

I. General Government . PARTEA a-I-a. ANALIZA BUGETULUI SLOVENIEI CAPITOLUL 1. ANALIZA CHELTUIELILOR BUGETARE (COFOG) Bugetul public este un...

Buget și Trezorerie Publică Austria

Prezentarea ţării Austria oficial Republica Austria (în germană Republik Österreich), este o țară fără ieșire la mare, populată de circa 8,47...

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Structura resurselor financiare publice

Cap.1 Caracterizarea generală a sistemului resurselor financiare publice 1.1. Caracterizarea generală a principalelor tipuri de resurse financiare...

Analiza comparativă a dimensiunii și structurii resurselor financiare publice în România și Slovenia

Capitolul 1. Structura resurselor financiare publice conform clasificarii oficiale . Ansamblul resurselor financiare publice (bugetare) este...

Ai nevoie de altceva?