Cotele si Sumele Defalcate din Unele Venituri ale Bugetului de Stat - Sursa Principala pentru Finantarea Unitatilor Administrativ-Teritoriale

Cuprins proiect Cum descarc?

Cuprins 
INTRODUCERE 
CAPITOLUL I
Principiile bugetelor locale. Fundamente tehnico-juridice ale bugetelor 
1.1. Politica fiscala si bugetara in Romania in cadrul administratiei publice locale 
1.1.1. Cadrul legislativ 
1.1.2. Competentele actorilor 
1.2. Principiile procedurii bugetare 
1.3. Principiile generale si reguli bugetare aferente finantelor publice din tara noastra la 
nivelul comunitatilor locale 
1.4. Locul bugetelor locale in cadrul Bugetului General Consolidat al statului 
CAPITOLUL II
Veniturile unitatilor administrativ - teritoriale in Romania 
2.1. Veniturile bugetului local 
2.2. Veniturile bugetelor institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din
bugetele locale 
2.3. Imprumuturile 
2.4. Veniturile bugetelor fondurilor externe nerambursabile 
2.5. Veniturile evidentiate in afara bugetului local 
CAPITOLUL III 
Principalele venituri ale bugetului local 
3.1. Impozite si taxe locale 
3.2. Subventiile primite de la bugetul de stat si de la alte bugete 
3.2.1. Cote defalcate din impozitul pe venit 
3.2.2. Sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat altele decat impozitul pe venit 
3.2.3. Alocarea cotelor si sumelor defalcate din impozitul pe venit si taxa pe valoarea 
adaugata 
3.3. Interventia statului Roman prin alocarea de fonduri unitatilor administrativ-teritoriale in anul 
2007 
3.4. Subventii primite de la bugetul de stat si de la alte bugete 
3.5. Donatii si sponsorizari 
3.6. Imprumuturile autoritatilor administratiei publice locale 
3.7. Venituri din fonduri externe nerambursabile 
CONCLUZII SI PROPUNERI 
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

In Uniunea Europeana teza de baza a dezvoltarii o constituie coeziunea economica si sociala. In acest context pentru Romania este imperios necesar sa se bazeze pe o dezvoltare regionala echilibrata prin inlaturarea subdezvoltarii economice din unele zone, care genereaza dificultati in dezvoltarea politica, economica si sociala a tarii. Doar o dezvoltare teritoriala echilibrata pe ansamblul Romaniei va permite diminuarea decalajelor existente. Reforma administratiei publice locale cu pilonii ei, autonomia financiara locala si descentralizarea serviciilor locale, cat si echilibrarea bugetelor locale, permite dezvoltarea echilibrata si sustenabila a tuturor judetelor tarii, utilizarea eficienta a resurselor.
Autonomia financiara locala si descentralizarea activitatilor sunt procese in continua desfasurare ce constituie subiectul a numeroase dezbateri purtate indeosebi pe cresterea volumului veniturilor partajate si modificarea sistemului de echilibrare. Ca parte a procesului de autonomie financiara, veniturile proprii vor juca un rol tot mai mare in bugetele locale. Guvernul in general, si Ministerul Finantelor Publice in special, ar trebui sa se preocupe in mod deosebit de aceste comunitati si ar trebui sa identifice barierele care stau in calea cresterii veniturilor proprii.
Problema declinului economic regional se poate rezolva prin implementarea unor programe de asistenta regionala. Incepand cu anul 2001, actorii administratiei publice locale trebuie sa gestioneze activitati noi, descentralizate, din sfera invatamantului, asistentei sociale, consultantei agricole si absorbtiei fondurilor europene, pentru care trebuie sa li se asigure fondurile necesare, dar si dobandirea competentelor necesare.
Abordarea problematicii bugetelor publice locale este una extrem de complexa, contradictorie si inegala, existand particularitati de la o zona geografica la alta, de la o regiune de dezvoltare la alta, si chiar intre localitati din acelasi judet. Pe viitor, Romania trebuie sa se alinieze la standardele Uniunii Europene si in domeniul politicii bugetare si fiscale, sugerand in acest sens crearea a doua bugete locale distincte, si anume un buget local pentru functionarea serviciilor publice si un buget local de dezvoltare (investitii finantate din diverse surse de creditare).
In tratarea lucrarii, am urmarit stabilirea categoriilor de masuri menite sa intareasca puterea financiara a administratiilor publice locale, prin transferarea unor venituri de la bugetul de stat la bugetul local ca sursa de acoperire a descentralizarii anumitor servicii, cat si motivarea administratiilor publice locale pentru a creste sursele de venituri proprii.
Cerinta unor abordari coerente este subliniata prin faptul ca actualul sistem de alocare a fondurilor de echilibrare nu se bazeaza decat partial pe evaluarea necesitatilor reale ale comunitatilor locale. In aceasta abordare, un nivel crescut al veniturilor proprii ale unitatilor administrativ-teritoriale sau din venituri obtinute ca urmare a prelevarilor in conditii de echitate in ceea ce priveste acoperirea necesitatilor, ar trebui sa micsoreze volumul necesar al transferurilor pentru echilibrare. Din analiza efectuata, am constatat ca numai elaborarea unor bugete locale pe programe multianuale, de 3-5 sau chiar mai multi ani, ar determina o mai buna gospodarire a veniturilor totale, o transparenta crescuta a efectuarii cheltuielilor, cat si cresterea predictibilitatii alocarii volumului de resurse.
Reforma si descentralizarea financiara reprezinta subiecte actuale de dezbatere a sistemului de repartizare a fondurilor corelat cu descentralizarea serviciilor publice in vederea consolidarii situatiei financiare a administratiei locale si cresterea capacitatii de finantare. 
Volumul total al fondurilor repartizate la nivel central si local se bazeaza pe taxa pe valoare adaugata si impozitul pe venitul global, ambele fiind colectate la nivel central.
Sumele defalcate din TVA au destinatie speciala, valoarea si repartizarea fiind reglementate anual prin Legea bugetului de stat. Aceste sume sunt aprobate pe judete, iar consiliile judetene le repartizeaza prin hotarari proprii pentru unitatile administrativ teritoriale.
Sumele defalcate din impozitul pe venitul global au doua componente:
- cote defalcate pentru bugetele proprii ale unitatilor administrativ teritoriale (procent stabilit prin Legea finantelor publice locale si care poate fi modificat anual prin Legea bugetului de stat);
- sume de echilibrare repartizate unitatilor administrativ teritoriale conform criteriilor stabilite anual prin Legea bugetului de stat. Din sumele de echilibrare aprobate, revine o cota de pana la 25% pentru bugetul propriu al consiliului judetean, diferenta urmand a fi repartizata localitatilor de pe raza teritoriala a judetului;
Repartizarea sumelor de echilibrare se realizeaza pe doua nivele astfel:
- pe primul nivel - sumele de echilibrare repartizate de la bugetul central al statului catre judete,
- al doilea nivel - sumele de echilibrare repartizate de consiliile judetene catre consiliile locale din cadrul unui judet.
Conform legii, consiliile judetene trebuie sa foloseasca la al doilea nivel de repartizare aceeasi formula ca la primul nivel pentru a asigura respectarea principiului echilibrarii orizontale respectiv alocarea unei sume echitabile localitatilor sarace (comune, orase, municipii).
CAPITULUL I
PRINCIPIILE BUGETELOR LOCALE. FUNDAMENTE
TEHNICO-JURIDICE ALE BUGETELOR 
1.1. POLITICA FISCALA SI BUGETARA IN ROMANIA IN CADRUL ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE
Una dintre temele prioritare ale guvernarii o constituie reforma administratiei publice, o importanta deosebita avand componenta financiara a acesteia. Tinand cont de conditiile de austeritate in care functioneaza autoritatile locale in acest moment in Romania, echilibrarea bugetelor locale este un subiect actual si care face obiectul a numeroase dezbateri. Exista o diferenta clara intre comunitatile care realizeaza venituri proprii suficiente si cele care nu se descurca nici pentru cheltuielile de intretinere a localitatii. Comunitatile locale ,,fruntase" detin diverse avantaje economice, sociale, demografice care le permit o dezvoltare continua si echilibrata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cotele si Sumele Defalcate din Unele Venituri ale Bugetului de Stat - Sursa Principala pentru Finantarea Unitatilor Administrativ-Teritoriale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!