Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei

Proiect
10/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 3047
Mărime: 204.44KB (arhivat)
Publicat de: Dumitrana Szasz
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Irina Bilan

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I 5
  3. Analiza contextului macroeconomic 5
  4. 1.1Produsul Intern Brut 5
  5. 1.2Evoluția ratei șomajului ca procent în PIB 9
  6. 1.3Rata inflaţiei 10
  7. 1.4Indicele preturilor de consum 11
  8. 1.5Nivelul salariului 13
  9. Capitolul II 14
  10. Analiza mărimii şi dinamicii cheltuielilor publice în Germania, perioada 2000-2005 14
  11. Capitolul III 18
  12. Analiza structurii cheltuielilor publice în Germania, 18
  13. in perioada 2000 – 2005 18
  14. 3.1Servicii 18
  15. 3.2Aparare 19
  16. 3.3Ordine si siguranta publica 19
  17. 3.4Afaceri economice 20
  18. 3.5Protectia mediului 21
  19. 3.6Dotari de locuit si comunitate 22
  20. 3.7Sanatate 22
  21. 3.8Recreere,cultura si religie 23
  22. 3.9Educatie 24
  23. 3.10Protectie sociala 25
  24. Concluzii 26
  25. Bibliografie 27

Extras din proiect

Introducere

Germania este o țară din Europa Centrală. Suprafaţa totală a teritoriului ţării este de 357.021 km², relieful fiind preponderent muntos.

Populaţia: Populaţia Germaniei este de peste 82 milioane locuitori ( 82.424.609 ), ceea ce face Germania unul din cele mai populate ţări din Uniunea Europeană.

Germania se învecinează cu nouă ţări europene: Danemarca, Olanda, Belgia, Franţa, Luxemburg, Elveţia, Austria, Republica Cehă şi Polonia. De asemenea are ieşire directă la Marea Baltică şi la Marea Nordului (Oceanul Atlantic).

Forma de guvernământ: stat federal format din 16 landuri.

Din punct de vedere constituţional Germania este o democraţie republicană federală reprezentativă. Forma de guvernământ este parlamentară, în care şeful guvernului sau cancelarul este ales de către parlament (mai exact de către Bundestag) şi confirmat de către preşedintele statului. Deşi cancelarul deţine cele mai puternice competenţe politice, în ierarhia protocolară el se află abia pe locul 3, după preşedintele statului şi preşedintele Bundestag-ului.

Germania are cea mai mare economie națională din Europa, a patra din lume ca PIB nominal, și a cincea din lume în funcție de paritatea puterii de cumpărare, conform datelor din 2008. De la începuturile erei industriale, Germania a fost un lider, inovator și beneficiar al unei economii din ce în ce mai globalizate.

Germania este lider mondial în exporturi, exportând bunuri în valoare de 1,133 trilioane de dolari în 2006 (incluzând țările din zona Euro), și generează un surplus comercial de 165 de miliarde.

Sectorul servicii contribuie cu aproximativ 70% la PIBul total, sectorul industrie cu 29,1%, și sectorul agricultură cu 0,9%. Majoritatea produselor sunt din domeniul ingineriei, în special automobile, instalații mecanice, metalurgie și bunuri chimicale[1]. Germania este cel mai mare producător de turbine de vânt și tehnologia puterii solare din lume. Cele mai mari târguri și congrese internaționale de comerț din fiecare an au loc în orașe germane, cum ar fi Hanovra, Frankfurt și Berlin.

Germania este o susținătoare a integrării economice și politice europene, iar politicile ei comerciale sunt din ce în ce mai mult determinate de acordurile dintre membrii Uniunii Europene și de legislația europeană privind piața comună. Germania a adoptat moneda unică euro, iar politica ei monetară este stabilită de Banca Centrală Europeană, cu sediul la Frankfurt. Chiar și după reunificarea Germaniei, din 1990, nivelul de trai și veniturile anuale au rămas sensibil mai mari în fosta Germanie de Vest.

Modernizarea și integrarea economiei din estul Germaniei continuă să fie un proces de lungă durată, și se prevede că acesta va dura până în 2019, transferurile anuale de la vest la est fiind de aproximativ 80 de miliarde de dolari.

Rata șomajului a scăzut începând cu 2005, ajungând la cea mai scăzută cotă din ultimii 15 ani, 7,5%, în iunie 2008.Acest procentaj variază de la 6,2% în fosta Germanie de Vest, la 12,7% în fosta Germanie de Est.

Fostul guvern, al cancelarului Gerhard Schröder, a inițiat o serie de reforme privind piața de muncă și instituțiile legate de bunăstarea publică, în timp ce actualul guvern a adoptat o politică fiscală restrictivă, și a redus numărul de locuri de muncă din sectorul public.

Preview document

Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 1
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 2
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 3
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 4
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 5
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 6
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 7
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 8
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 9
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 10
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 11
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 12
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 13
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 14
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 15
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 16
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 17
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 18
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 19
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 20
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 21
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 22
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 23
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 24
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 25
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 26
Dimensiunile și Structura Cheltuielilor Publice Înregistrate la Nivelul Germaniei - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Dimensiunile si Structura Cheltuielilor Publice Inregistrate la Nivelul Germaniei.docx

Te-ar putea interesa și

Finanțarea educației în Republica Moldova - caracteristici, eficiență, optimizare

INTRODUCERE Actualitatea temei. Învă.area este un proces foarte îndelungat, proces efectuat în permanen.ă de individ, proces efectuat de-a lungul...

Alimentația și rolul ei în dezvoltarea activității de turism în localitatea Magura, Județul Brașov

INTRODUCERE Ca fenomen continuu, turismul s-a născut dintr-o necesitate şi a căpătat amploare pe măsură ce mijloacele de transport au evoluat,...

Structura resurselor financiare publice și factorii de influență asupra formării lor - în plan mondial, în România

1. Caracterizarea generală a sistemului resurselor financiare publice Resursele reprezintă elementele bogăţiei unei naţiuni şi se prezinta sub...

Managementul operațiunilor de turism

CAPITOLUL III MANAGEMENTUL AGENŢIILOR DE TURISM 3.1. Tipologia şi structura specifică a agenţiilor de turism Agenţia de turism reprezintă o...

Ai nevoie de altceva?