Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5951
Mărime: 140.86KB (arhivat)
Publicat de: Rares Ș.
Puncte necesare: 9
Facultatea de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori
Academia de Studii Economice, Bucuresti
performanta financiara a companiilor

Cuprins

  1. I. INTRODUCERE
  2. II. STADIUL ACTUAL AL CUNOAȘTERII
  3. III. FORMULAREA IPOTEZELOR
  4. IV. METODOLOGIA CERCETĂRII
  5. V. REZULTATELE CERCETĂRII
  6. 1. Statistici descriptive
  7. 2. Matricea de corelație
  8. 3. Rezultate econometrice
  9. VI. CONCLUZII
  10. VII. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect

I. INTRODUCERE

În cadrul cotidianului performanța este un concept cheie în ceea ce privește mediul economic, sub formă de schimbări rapide, concurență acerbă și globalizare. Performanța companiilor poate fi un fenomen ce înglobează mai multe obiective strategice, care implică toate categoriile de părți interesate și reprezintă o inițiativă esențială pentru controlul și implementarea strategiilor pe termen lung.

Companiile trebuie să ia diverse decizii financiare anticipative pentru a-și atinge principalele obiective stabilite. Există o relație directă între deciziile care trebuie luate de o companie și performanțele financiare ale acesteia. Companiile trebuie să ia decizii pentru a obține o performanță financiară optimă pentru a-și menține activitățile, pentru a stabili un avantaj competitiv și pentru a-și atinge obiectivele pe termen lung. Diverse raporturi financiare care vin în prim plan în luarea deciziilor de către companii au, de asemenea, un impact asupra performanței financiare a companiilor. Folosind diferite raporturi financiare, companiile sunt capabile să determine amploarea succeselor sau eșecurilor activităților lor.

Capacitatea companiilor de a-și continua operațiunile, productivitatea și concurența cu posibilii competitori este asociată cu performanțele din cadrul companiei. Identificarea posibilelor modalități de creștere a valorii companiei sau găsirea diverselor cauze de neperformanță a acesteia se pot identifica într-o manieră sănătoasă numai prin măsurarea și analizarea performanțelor financiare ale companiei.

Pe de altă parte, performanța financiară reflectă rentabilitatea companiei în sensul cel mai pur. În special, evaluarea succesului comapaniei și analizarea lichidității, operațiunilor și relațiilor de performanță sunt importante pentru a evalua starea actuală și succesul viitor al companiilor.

Prin urmare, măsurarea și analiza performanței financiare este una dintre responsabilitățile importante ale managerilor de companii din toată lumea. În ceea ce privește momentul prezent, managerii companiilor analizează situația actuală a companiei și succesul financiar din perioadele anterioare și încearcă să răspundă la întrebarea care va fi performanța viitoare a companiei în viitorul apropiat.

II. STADIUL ACTUAL AL CUNOAȘTERII

Deși au fost efectuate numeroase studii pe acest subiect, conceptul de „performanță” nu a putut fi definit pe deplin, dar lucrarile din literatura de specialitate au încercat să modeleze suficient de bine conceptul de “performanță”. Astfel, mulți autori au stabilit modele de management care încearcă să explice performanța și corelarea acesteia cu procesele și strategiile interne ale companiilor.

Conceptul de performanță financiară a companiilor, în literatura de specialitate, de-a lungul timpului s-a conturat prin numeroase studii, prin intermediul cărora s-au putut identifica o serie de factori care au un impact direct/indirect asupra performanței din punct de vedere empiric. Astfel, în cele ce urmează vom puncta rezultatele studiilor din literatura de specialitate, care au cercetat impactul a diverși factori de influență asupra performanței financiare a companiilor.

O primă cercetare pe această temă a fost a lui Cross și Lynch (1988), care au introdus „Tehnica de analiză și raportare strategică de măsurare” - model SMART, cunoscut și sub numele de „Piramida de performanță”. Partea de sus a piramidei conține misiunea corporativă, în timp ce țintele sunt plasate în partea de jos, astfel încât strategiile pot fi legate de operațiuni. În partea de jos sunt patru pârghii cheie: calitate, livrare, timp de procesare și cost. Acest model SMART ajută la modelarea companiei ca o entitate economică integrată.

Hall și Weiss (1967) au găsit o relație pozitivă semnificativă între rentabilitate, prin indicatorii de performanță financiară și mărimea activității într-un studiu realizat cu 400 de companii alese între anii 1956 și 1962.

Un alt studiu care investighează evoluția performanțelor financiare ale companiilor a fost realizat de Kosa, Lang și Netter (1992). În studiul respectiv, au fost analizate performanțele financiare ale companiilor care și-au desfășurat activitatea în perioada 1980-1987 și s-a observat că, companiile au avut modificări de politică financiară în perioadele cu performanțe mai scăzute și, în consecință, numărul angajaților a fost redus, domeniile de activitate au fost reduse și diverse costuri au fost reduse la minimum.

Stekler (1964) a clasificat companiile în funcție de mărimile lor, ținand cont de totalul activelor deținute și a analizat variabilitatea raporturilor de rentabilitate în funcție de mărimile acestor companii în perioada dintre anii 1955 și 1958.

Bibliografie

1. Acar, M. (2003). Tarımsal İșletmelerde Finansal Performans Analizi. Erciyes Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 20, 21-37.

2. Badea, M. , “Qualitative and quantitative factors that determine the financial performance of companies listed on BSE”, The Bucharest University of Economic Studies ,Bucharest, 010071, Romania.

3. Banerjee, A., De, A. (2014), Determinants of Corporate Financial Performance Relating to Capital Structure Decisions in Indian Iron and Steel Industry:An Empirical Study, Paradigm. 18(1) 35- 50 2014 IMT SAGE Publications Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC.

4. Bolboroș, I. (2014), Tax impact on the financial performance of companies, articol publicat în revista Applied Financial Research.

5. Chinaemerem, O. C., Anthony, O. (2012), Impact of capital structure on the financial pefrmance of Nigerian firms, Arabian Journal of Business and Management Review (OMAN Chapter) Vol. 1, No.12, July.

6. Cross, K. F. and Lynch, R. L., “The SMART way to define and sustain success”, National Productivity Review, vol. 8, no. 1, pp. 23-33, 1989.

7. Eda Oruç Erdoğana, Murat Erdogan, Vesile Ömürbekc, (2015), “Evaluating the Effects of Various Financial Ratios on Company Financial Performance: Application in Borsa Đstanbul “ ,Business and Economics Research Journal, Volume 6, Number 1, pp. 35-42.

8. Ege, İ., & Bayraktaroğlu, A., (2007). The Use Of Some Multivariate Methods in Analysing Stock Performance: An Application to ISE 100 INDEX. Ekonomik ve Sosyal Araștırmalar Dergisi, 3(1), 66-86.

9. Fama, E.F., & French, K. (1995). Size and Book to Market Factors in Earnings and Returns. The Journal of Finance, 50 (1), 131-155.

10. Gănescu E. A.,(2016), “Analiza factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor “, Colecția de working papers ABC-UL LUMII FINANCIARE, WP nr. 4/2016.

11. Hall, M., & Weiss L. (1967). Firm Size and Profitability. The Review of Economics and Statistics, 3, 319-331.

12. Hill, M., & Perry S. (1996). Evaluating Firms in Financial Distress: An Event History Analysis. Journal of Applied Business Research, 3, 60-72.

13. İçerli, Y.,& Akkaya, C. (2006). Finansal Açıdan Bașarılı Olan İșletmelerle Bașarısız Olan İșletmeler Arasında Finansal Oranlar Yardımıyla Farklılıkların Tespiti. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1), 413-421.

14. Korkmaz, Ö., & Karaca, S.S., (2013). Firma Performansını Etkileyen Faktörler ve Türkiye Örneği. Ege Akademik Bakıș, 13 (2), 169-179.

15. Kose, J., Lang, H. P. L., & Netter J,. (1992). The Voluntary Restructuring of Large Firms in Response to Performance Decline. The Journal of Finance, 57(3), 891-917.

16. Margaritis, D., Psilaki, M., 2010, Capital structure, equity ownership and firm performance, Journal of Banking & Finance, 34(3), 621-632.

17. Rego, S., Wilson, R., 2009. “Executive compensation, tax reporting agressiveness, and future firm performance.” Working Paper, University of Lowa.

18. Stekler, O. (1964). The Variability of Profitability With Size of Firm, 1947-1958. American Statistical Association, 3008, 1183-1193.

19. Văidean, L.V. (2014), On financial performance and capital structure of Romanian companies, Finance - Challenges of the Future, Year XIV, No.16.

20. Vintilă G., Nenu E. A. (2015), “An Analysis of Determinants of Corporate Financial Performance: Evidence from the Bucharest Stock Exchange Listed Companies”, International Journal of Economics and Financial Issues, 2015, 5(3), 732-739.

Preview document

Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 1
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 2
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 3
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 4
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 5
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 6
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 7
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 8
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 9
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 10
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 11
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 12
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 13
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 14
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 15
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 16
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 17
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 18
Evaluarea factorilor determinanți ai performanțelor financiare ale companiilor - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Evaluarea factorilor determinanti ai performantelor financiare ale companiilor.docx

Alții au mai descărcat și

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Analiza performanțelor economico-financiare pe baza indicatorilor de creare de valoare - valoarea economică adăugată

I. NOȚIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MANAGEMENTUL BAZAT PE VALOARE I.1. Nevoia apariției managementului bazat pe valoare Pe măsura dezvoltării în timp...

Evoluții recente în cadrul pieței de asigurări și reasigurări pe plan intern și internațional

INTRODUCERE Gesturile, hotărârile, faptele şi activităţile omului sunt supuse elementelor de risc. Consecinţele riscurilor cu care ne confruntăm...

Constituirea, Utilizare, Regularizarea și Contabilizarea Provizioanelor Specifice de Risc de Credit

INTRODUCERE Domeniul financiar bancar reprezintă unul din cele mai importante domenii ale activităţii economice. Activitatea de creditare bancară...

Contul de profit și pierdere - sursă de analiză a SC Petroproject SA

Introducere Obiectivul acestei lucrări este de a propune ca instrument, pentru satisfacerea nevoilor proprii de informare şi fundamentarea...

Managementul internațional aplicat în cadrul companiei SC Roli Trans SRL

INTRODUCERE Oamenii se decid să înceapă o afacere din diverse raţiuni: pentru câştig, pentru independentă sau pur şi simplu din disperare,...

Asigurarea Creditelor la Bancpost SA

Introducere Asigurarea creditelor bancare a apărut ca nevoie a acoperirii riscurilor financiare rezultate din creditele acordate de diverse...

Managementul Strategic al Resurselor Umane - Arctic SA

1. Prezentarea firmei Arctic S.A. este o firmă care produce aparate electrocasnice cum ar fi: aparate frigorifice, maşini de spălat rufe,...

Procesul de Creare și Lansare a Unui Produs

Introducere Primul lucru pe care l-am învăţat a fost acela că marketingul în televiziune este destul de diferit de marketingul teoretic pe care îl...

Ai nevoie de altceva?