Evolutia Datoriei Publice in Romania si Cauze ale Acesteia

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1 3
Concept. Structura.Trasaturi 3
1.1Abordari conceptuale privind notiunea de datorie publica 3
1.2 Structura datoriei publice 4
1.3 Datoria pulica interna 7
1.4 Datoria publica externa 9
Capitolul 2 12
Evolutia datoriei publice in Romania 12
2.1 Cadrul juridic 12
2.2 Evolutia datoriei publice in Romania in perioada 2000-2008 13
2.3 Evolutia datoriei publice in 2009 16
2.4 Cauzele datoriei publice in Romania 18
2.4.1 Deficitul bugetar 19
Capitolul 3 20
Perspective privind datoria publica a Romaniei in perioada 2010-2012 20
Bibliografie 22


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1
Concept. Structura.Trasaturi
1.1Abordari conceptuale privind notiunea de datorie publica
"Datoria publica semnifica totalitatea sumelor imprumutate de catre autoritatile publice centrale si locale de la persoane fizice si juridice pe piata interna si in strainatate si ramase de rambursat la un termen dat." 
" In acceptiune mai larga notiunea de datorie publica semnifica existenta unor obligatii de plata ale autoritatilor publice, fata de persoane fizice si juridice, rezultate din raporturi economice sau de alta provenienta, considerate in ansamblu. Ea implica actiuni de interes public generatoare de datorii, intre care cele mai frecvente se concretizeaza prin consumuri si cheltuieli publice finantate de imprumuturi." 
In opinia lui Dan Moraru, datoria publica semnifica totalitatea obligatiilor interne si externe ale statului, la un moment dat, contractate de guvern, prin Ministerul Economiei si Finantelor.
"Datoria publica este efectul direct al deficitelor bugetare cumulate din perioada anterioara ce trebuie finantate prin imprumuturi" 
Deoarece, ritmul de crestere a nevoilor sociale devanseaza ritmul de crestere a veniturilor publice, este necesara, pe langa utilizarea eficienta a banului public, o permanenta activitate de identificare de noi resurse care sa fie alocate prompt nevoilor sociale in permanenta crestere.
Finantarea cheltuielilor publice, ca expresie a nevoilor societatii, se poate realiza prin intermediul resurselor financiare publice prelevate de la contribuabili si evidentiate in bugetul general consolidat, al fondurilor externe nerambursabile si a imprumuturilor externe si interne, garantate direct sau indirect de catre autoritatile administratiei publice, atat centrale cat si locale. 
In tarile cu deficit bugetar, necesarul de fonduri suplimentare, fata de veniturile curente ale statului este justificat de necesitatea finantarii deficitului bugetar anual prevazut in legea bugetului de stat. Acestea au la indemana obtinerea de fonduri fie direct de la persoane fizice si juridice care dispun de mijloace banesti libere, fie de la institutii financiare specializate care atrag disponibilitati banesti de pe piata financiara si le pun la dispozitia statului pe o anumita perioada.
Statul recurge la imprumuturi pe baza de contract prin care se genereaza obligatia acestuia de a le rambursa, impreuna cu dobanda si cu alte costuri, intr-o perioada de timp specificata. Imprumuturile de stat se realizeaza prin contracte-conventie interne si internationale, pe baza voluntara, de rambursabilitate si cu o contraprestatie. Un astfel de raport juridic este rational sa se incheie numai dupa epuizarea tuturor celorlalte posibile surse de finantare.
Nevoia de imprumuturi publice este o realitate intalnita in tot mai multe tari ale lumii. Astfel, autoritatilor publice la nivel central le revine sarcina de a folosi imprumuturile publice in mod special pentru masuri care sa produca rezultate, din profitul carora sa se restituie atat sumele imprumutate, cat si dobanzile aferente.
"Factorii decizionali responsabili cu politicile economice si financiare trebuie sa estimeze cat mai exact ritmul de crestere al veniturilor bugetare pentru a fi in masura sa stabileasca limitele pana la care se poate imprumuta, fara efecte negative asupra vietii economice. " 
Pentru ca persoanele fizice si cele juridice sa-si orienteze disponibilitatile banesti spre imprumuturile de stat, este necesar ca avantajele ce li se ofera de aceste imprumuturi sa fie mai mari sau cel putin egale cu cele oferite de diferite alte plasamente private. Statul ofera ca avantaj esential solvabilitatea, adica securitatea deplina a plasamentului, asigurand in toate cazurile restituirea integrala a sumelor aferente imprumutului.
1.2 Structura datoriei publice
Obligatiile financiare ale autoritatilor publice se grupeaza in doua mari categorii, datorie publica guvernamentala si datorie publica locala.
Datoria publica guvernamentala reprezinta, la un moment dat, totalitatea obligatiilor financiare ale statului, provenind din imprumuturile tertilor garantate de Guvern sau din imprumuturile contractate in mod direct, de pe pietele financiare. Cu alte cuvinte, datoria publica guvernamentala este alcatuita din datoria publica guvernamentala directa si datoria publica guvernamentala garantata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Datoriei Publice in Romania si Cauze ale Acesteia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!