Evolutia Utilizarii Platformelor E-learning in Invatamantul la Distanta

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1: E-LEARNING-O NOUA ABORDARE 3
1.1 E-learning in educatie 4
1.2.Avantajele sistemului e-learning 6
1.3.Forme de exprimare pentru e-learning 7
CAPITOLUL 2: STUDIU DE CAZ 8
2.1.Experiente educationale-Academia de Muzica Gheorghe Dima 8
2.2.Dinamica e-learning 9
CONCLUZII 13
BIBLIOGRAFIE 14


Extras din proiect Cum descarc?

Cuvinte cheie: Educatia la distanta, platforme educationale, tehnologii informatice si de comunicatie.
Capitolul 1: E-learning-o noua abordare 
Lumea de astazi se bazeaza pe inovare rapida. Pe masura ce trece la o economie bazata pe cunoastere, UE trebuie sa isi dezvolte potentialul creativ. Europenii trebuie sa invete, in primul rand, sa fie deschisi la schimbari si receptivi la strategii diferite.Profesorii au, in acest sens, un rol important si dificil. Ei vor trebui, din ce in ce mai mult, sa gaseasca un echilibru intre dezvoltarea profesionala si formarea continua traditionala, si nevoia de a incuraja dezvoltarea unor competente precum spiritul de initiative.
Educatia la distanta, ca forma de organizare instructionala, se bazeaza pe abordari didactice inovante, dezvoltate ca raspuns la nevoia de instruire initiala si/sau permanenta a populatiei adulte. Totodata, invatamantul la distanta este un promotor al societatii informationale, implementarea si utilizarea de tehnologii moderne in educatie si cercetare reprezintand un domeniu interdisciplinar de mare importanta pentru fenomenul educatiei contemporane.[1] 
Adoptarea formei de invatamant la distanta a marcat o cotitura metodologico-instructiva semnificativa pentru institutiile din Romania, configurand o alternativa educationala ce isi dovedeste validitatea in mod crescand in spectrul ofertei universitare musicale romanesti. Educatia la distanta, ca forma de organizare instructionala, se bazeaza pe abordari didactice inovante,dezvoltate ca raspuns la nevoia de instruire initiala si/sau permanenta a populatiei adulte. Totodata, invatamantul la distanta este un promotor al societatii informationale, tehnologiile informatice si de comunicare (ICT) modificand accesul la cunostinte, alaturi de procesul de invatare si livrarea educatiei la domiciliu. Aceasta forma se individualizeaza prin: caracterul deschis, flexibilitate, ritm, locul de invatare, conceptele, resursele si tehnologiile informationale utilizate,metodologia de invatare, metodele de evaluare si sistemul de instruire. Formarea deprinderilor sub supravegherea si indrumarea tutorilor confera cursantilor o viziune optima asupra specializarii pe care o studiaza, o adaptare crescuta la modalitatile de invatare specifice demersului educational. Pentru a putea organiza eficient un astfel de program de invatamant este necesara o dotare tehnica corespunzatoare si un mod distinct de abordare a procesului didactic.
1.1 E-learning in educatie
Invatamantul romanesc trece printr-un proces de profunda modernizare, in primul rand datorita tendintei si politicii de utilizare a mijoacelor ICT in pregatirea si desfasurarea orelor.
E-learning devine o realitate din ce in ce mai prezenta in toate formele si nivelele de invatamant. In liceele si scolile din Romania a fost distribuita platforma integrata de instruire asistata de calculator AEL, impreuna cu un set de materiale didactice deja proiectate. Elevii sunt stimulati sa utilizeze diverse materiale Web pentru pregatirea temelor si chiar sa dezvolte materiale didactice si software educational. In universitati, toti studentii inscrisi la modulul pedagogic trebuie sa urmeze cursul de instruire asistata de calculator, iar standardele de functionare a sectiilor de invatamant la distanta cer utilizarea unei platforme de elearning.
Profesorii - mai tineri sau mai in varsta - simt din ce in ce mai des nevoia de a-si elabora propriile materiale didactice, de a-si organiza intr-o maniera moderna cursurile. In epoca Internetului, adoptarea unui stil traditionalist de predare risca sa nu mai percuteze, indiferent de importanta sau noutatea disciplinei. Acest lucru ramane valabil nu doar in cazul profesorilor, ci si al oricarei persoane care are de sustinut o prezentare in fata unui public, care are de coordonat o comunitate de interes sau care are de instruit un anumit tip de audienta. Mediile de invatare personale, mai ales in opozitie cu sistemele traditionale de gestionare a invatarii, au un succes deosebit si sunt pe punctul de a modifica paradigma invatarii si a predarii.
Pentru dezvoltarea profesionala si formarea continua e-learning este nevoie de CALCULATOR si implicit conectarea la internet. Odata ce accesul la un calculator este rezolvat, cel ce doreste sa studieze online trebuie sa fie obisnuit cu cautarea pe internet, e-mailul, trimiterea si primirea de atasamente, procesare de texte si trebuie sa cunoasca o limba de circulatie internationala: engleza si/sau franceza. Cel ce doreste sa invete pe o astfel de platforma, intra pe un site specializat, se inscrie cu datele personale de identificare si devine utilizator. Accesul ulterior se face pe baza unui nume de utilizator si parola. Scrisul este metoda principala de comunicare in clasele online; prin scris se vor exprima gandurile, se vor impartasi idei si se vor pune intrebari. Atunci cand cursantul online are nevoie de ajutor in intelegerea unei notiuni, acesta poate pune intrebari colegilor de clasa virtuala sau tutorelui. Limbajul trupului generat de confuzie, satisfactie nu pot fi vazute de catre colegi sau tutore decat daca in plus e folosita si o camera web.
O problema comuna care afecteaza atat scolile, cat si universitatile o reprezinta presiunea bugetului. Desi se cheltuieste tot mai mult pe tehnologiile educationale, cea mai mare parte a investitiilor este blocata in costurile structurii existente. Noile tehnologii vor trebui folosite pentru a reduce costurile si pentru a creste posibilitatile de acces la informatie. Tehnologiile promitatoare sunt in special cele videointeractive, conectarea in retea si instrumentele software si hardware de colaborare virtuala.
Calculatoarele pot juca rolul unor profesori surprinzator de rabdatori, indemnand catre o gandire creativa si promovand spiritul intreprinzator. Avantajul major pe care il implica calculatoarele este eliminarea starii de inconfort, oferind sansa invatarii fara a mai simti incorsetarea provenita din parerea celor din jur. Calculatoarele vor deveni un fel de mentor electronic.
Noile abordari in educatie se concretizeaza astazi in paradigme ca e-learning, distance-learning, teleeducation sau online-learning. E-learning nu reprezinta altceva decat o modalitate noua de a privi procesul de invatare, in care elementele de fond raman aceleasi, doar mijlocul de transmitere si insusire a cunostintelor se schimba. Utilizarea mijloacelor informatice in acest scop aduce cu sine libertatea de a invata in locul si la momentul dorit. Radacinile sistemului educational online se gasesc in invatamantul la distanta practicat in anumite regiuni ale globului. Distantele mari sau alte obstacole ii desparteau pe instructori de cursantii lor. Cele mai utilizate si agreate cai de transmitere si receptionare a cursurilor au fost posta si ulterior radioul. Desi aparitia calculatoarelor personale a fost destul de timpurie, costurile ridicate ale tehnologiei au impiedicat dezvoltarea in aceasta directie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Utilizarii Platformelor E-learning in Invatamantul la Distanta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!