Cuprins
- Etapa 1. PREZENTAREA SITUAȚIEI CARE CERE DEFINIREA UNUI PROIECT DE INVESTIȚIE 4
- 1.1. Descrierea societății . 4
- 1.2. Domeniul de activitate .. 4
- 1.3.Scurt istoric 5
- 1.4. Descrierea generală a serviciilor ... 5
- 1.5. Prezentarea situației investiției care cere investiția ... 5
- Etapa 2. DESCRIEREA INVESTIȚIEI ... 7
- 2.1. Valoarea investiției 7
- 2.2. Cheltuieli echivalente 7
- 2.3. Investiția specifică . 8
- 2.4. Durata de recuperare . 8 2.5. Media imobilizărilor .. 8
- 2.6. Coeficientul de eficiență a investiției 8
- Etapa 3. EVALUAREA EFECTELOR INVESTIȚIEI .. 8
- Etapa 4. DETERMINAREA INDICATORILOR DE EVALUARE A EFICIENȚEI ȘI FEZABILITATEA INVESTIȚIEI . 12
- 4.1. Analiza rentabilității 12
- 4.2. Analiza cheltuielilor operative 12
- 4.3. Managementul imobilizărilor corporale (activelor fixe) . 12
- 4.4. Managementul activelor circulante materiale . 12
- 4.5. Anazliza solvabilitătii firmei (capacității de plată a datoriilor) ... 12
- Etapa 5. CONCLUZII .. 14
- BIBLIOGRAFIE .. 15
Extras din proiect
Etapa 1. PREZENTAREA SITUAȚIEI CARE CERE DEFINIREA UNUI PROIECT DE INVESTIȚIE
Motto STB: “Ținem orașul în mișcare.”
1.1. Descrierea societății
Societatea de Transport București este principala companie de transport public de persoane din București și județul Ilfov. A fost creată prin reorganizarea Regiei Autonome de Transport București în septembrie 2018. Transportul public de suprafață în București este responsabilitatea Societății de Transport București (STB) și include o rețea întinsă de autobuze, troleibuze și tramvaie.
Rețeaua STB este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent și transportând 2,4 milioane de pasageri pe zi, pe cele 145 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 24 linii de tramvai (incluzând metroul ușor).
RATB era subfinanțată cronic, majoritatea fondurilor (60%) venind din subvenții, iar prețul biletului fiind același din 2008. Începând cu anul 2009, numărul de angajați al regiei este în continuă scădere, ajungând la aproximativ 10.600 de persoane în 2015.
Societatea de transport București S.A. se adresează tuturor persoanele care circulă cu transportul în comun, atât persoane din mediul urban, rural, cât și turiștilor care circulă cu transportul public. (STB S.A., -)
Tabelul 1. Date de identificare Societatea de transport București S.A.
Adresa
B-dul DINICU GOLESCU 1 - București sect 1
Județul
MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Numar de înmatriculare la Registrul Comerțului
J40 /46 /1991
Codul poștal
10861
Telefon
0213074388
Fax
0213112658
Stare societate:
INREGISTRAT din data 15 Ianuarie 1991
Cod Unic de Înregistrare
1589886
Nr. Înmatriculare
J40/46/1991
EUID
ROONRC.J40/46/1991
În tabelul 1. sunt prezentate datele de identificare a companiei Societatea de Transport București. (Risco.ro, -)
Societatea de transport București S.A. are codul CAEN: 4931 ” Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de calatori” aceasta clasă includeȘ
- transportul terestru de călători prin sisteme de transport urbane sau suburbane. Acesta poate include diferite moduri de transport terestru, cum ar fi cu autobuze, tramvaie, troleibuze, metrou subteran și suspendat etc.;
- linii de transport din oraș la aeroport sau din oraș la gara;
5
- operarea funicularelor, telefericelor etc., dacă fac parte din sistemele de tranzit urban sau suburban.
Transportul este efectuat pe rute prestabilite în mod normal urmând un orar fix, urcarea și coborârea pasagerilor realizându-se în stații fixe.
1.3.Scurt istoric
În anul 1871 se înfiinîează prima "Societate Română de Tramvaiuri", pe străzile Bucureștiului văzându-se primele tramvaie tractate de cai. Mai apoi în anul 1921 începe o nouă perioada de dezvoltare a S.T.B., ajungând cea mai importantă societate de transport public din țară.
În anul 1936 societatea obține exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie și autobuze pentru București. Bucureștiul avea o suprafață de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care asigură transportul. Parcul de autobuze era de 392 buc. (Renault, Chevrolet și Henschel) funcționând pe 22 trasee cu 131 km cale dublă.
În anul 1949 se înființează prima linie de troleibuz (Piața Victoriei - Hipodromul Baneasa).
În anul 1977 se realizeaza noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu șina înglobată în dale de beton.
În anul 1999 se împlinesc 90 ani de la înființarea S. T. B., în anul urmator are loc modernizarea primului vagon de tramvai V3A - 93M cu boghiuri motor.
În anul 2012 se înființează transport de noapte spre Aeroportul Henri Coandă și introduce plata prin SMS pentru achiziționarea abonamentului de 1 zi. Se finalizează construcția a încă cinci tramvaie Bucur LF, realizate în totalitate în cadrul Uzinei STB SA, de la concept până la produsul final.
În anul 2018 se creează reorganizarea Regiei Autonome de Transport București, devenind Societatea de Transport București. (STB S.A., -)
1.4. Descrierea generală a serviciilor
Serviciile oferite de Societatea de Transport București sunt:
- Publicitate;
- Închirieri vehicule;
- Școala de șoferi STB;
- Atestare profesională;
- Inspecții tehnice periodice;
- Uzină reparații;
- Centru de sănătate;
- Laborator psihologic;
- Compex sportive;
- Aviye edilitare;
- Servicii pentru terți.
Bibliografie
Impactul poluării aerului asupra sănătă.ii. (fără an). Preluat pe 03 02, 2020, de pe Aerlive: https://aerlive.ro/impactul-poluarii-aerului-asupra-sanatatii-o-trecere-in-revista-a-dovezilor-stiintifice/
Risco.ro. (-). Risco.ro. Preluat pe 03 19, 2020, de pe https://www.risco.ro/verifica-firma/regia-autonoma-de-transport-bucuresti-cui-1589886
STB S.A. (-). Preluat pe 03 19, 2020, de pe http://stbsa.ro/index.php
STB, R. (2019). Raport de activitate. Preluat pe 2020
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fezabilitatea si eficienta investitiilor.pdf
- Fezabilitatea si eficienta investitiilor.pptx