Finantarea Dezvoltarii Economico-Sociale a Romaniei

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap 1: Cheltuielile publice pentru actiuni economice pag 1 - 4
1.1 Cheltuielile publice pag 1 - 2
1.2 Ajutoarele de stat pag 2 - 4
Cap 2: Subventiile pag 4 - 8
Cap 3: Finantarea dezvoltarii economico-sociale a Regiunii de Dezvoltare Vest pag 9 - 16
Concluzii pag 17
Bibliografie pag 18


Extras din proiect Cum descarc?

Cap 1: Cheltuielile publice pentru actiuni economice
1.1 Cheltuielile publice
Cheltuielile publice pentru actiuni economice reflecta amploarea si modalitatile de implicare a statului in economie.Beneficiarii acestui sprijin financiar sunt atat agentii financiari publici (de stat), cat si agentii economici privati sau persoanele fizice din domeniul productiei si serviciilor.
Existenta sectorului public in economie, mai extins sau mai restrans, are mai multe explicatii:
a) necesitatea infiintarii unor intreprinderi de stat in ramuri economice fundamentale si cu importanta strategica pentru stat
b) existenta anumitor ramuri si sectoare de activitate in care, rentabilitatea fiind scazuta, capitalul privat nu este interesat
c) nivelul ridicat al cheltuielilor implicat in anumite obiective sau activitati(dezvoltarea infrastructurii, aeronautica, cercetare in domeniul nuclear, spatial sau militar)
d) interesul statului de a-si asigura o sursa de venituri prin infiintarea de intreprinderi proprii sau participarea la capitalul social al unor societati mixte
e) necesitatea preluarii, in anumite situatii de catre stat, prin rascumparare, a unor intreprinderi private aflate in situatia de faliment si a caror activitate prezinta importanta pentru stat.
In afara sectorului public, chiar daca intr-o mai mica masura, statul sprijina si sectorul privat, acordand intreprinderilor particulare ajutoare financiare pentru depasirea perioadelor de criza. O parte a cheltuielilor pentru actiuni economice reprezinta cheltuieli curente sau de functionare asiguran desfasurarea normala a activitatilor economice, altele constituie cheltuieli de capital asigurand finantarea obiectivelor de investitii, iar o alta parte sunt cheltuieli de tranfer(subventiile).Cheltuielile publice pentru actiuni economice se finanteaza atat pe seama unor resurse interne(buget de stat, fonduri cu destinatie speciala), cat si pe seama unor resurse externe(fonduri comunitare cu caracter structural, pentru tarile UE etc).
Formele prin care statul sprijina intreprinderile, fie ele publice sau private, pot fi grupate in doua categorii: forme clasice sau directe de interventie si ajutor si forme indirecte de sprijin care nu presupun transferuri explicite de mijloace banesti.
Metodele clasice(directe) sunt:
o subventii
o investitii
o imprumuturi cu dobanda subventionata
o finantarea informarii / publicitatii
o avansuri rambursabile
Printre metodele indirecte enumeram:
o avantaje fiscale
o garantarea de catre stat a imprumuturilor bancare
1.2 Ajutoarele de stat
Pe masura ce barierele fizice, reglementare si fiscale din calea comertului intraeuropean au fost inlaturate, subventionarea anumitor sectoare a ramas unul din putinele instrumente care duc la imperfectarea liberei circulatii a bunurilor si la fragmentarea pietelor. Politica comunitara in domeniul ajutoarelor de stat este o componenta interesanta a politicii comunitare in domeniul concurentei. Intrucat Tratatul CEE a fost foarte vag in definirea conceptului de ajutoare de stat, Comisia si CEJ au cautat in timp, sa clarifice regulile cu privire la acestea. Preocuparile s-au centrat asupra unei probleme esntiale a economiei politice si anume, asupra raporturilor dintre statul modern si principiile pietei. 
Pentru a fi considerate ajutoare de stat, formele de sprijin trebuie sa indeplineasca concomitent urmatoarele conditii:
-ajutorul trebuie sa favorizeze sau sa confere avantaje dobanditorilor;
-sa fie acordat de stat sau din resurse publice
-ajutorul trebuie sa favorizeze anumite entitati sau activitati economice
-sprijinul trebuie sa afecteze comertul din statele membre
-sprijinul trebuie sa distorsioneze concurenta pe piata unica
Nu sunt considerate ajutoare de stat: asistenta financiara acordata intre firmele private; asistenta publica acordata indivizilor; finantarea unor entitati care nu au caracter lucrativ (spitale, sscoli); finantarea unor proiecte care nu au legatura directa cu actorii economici (lucrarile de infrastructura); masurii regulatorii care confera avantaje unor firme fara a se face transfer de bani publici sau a se contribui la cresterea datorii publice; masurile generale de politica economica care nu favorizeaza anumiti actori privati (reducerea impozitului pe profiturile companiilor); masurile care nu distorsioneaza concurenta cum ar fi stimulentele pentru pensionarea anticipata; masurile care au un efect pur local(finantarea facilitatilor locale de agrement).


Fisiere in arhiva (1):

  • Finantarea Dezvoltarii Economico-Sociale a Romaniei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!