Cuprins
- Capitolul 1 – Cadrul organizatoric 3
- 1.1. Prezentarea firmei 3
- 1.2. Piaţa şi competiţia 4
- 1.3. Situaţia potenţialului intern al întreprinderii 5
- 1.4. Evaluarea situaţiei interne a întreprinderii 17
- Capitolul 2 – Fluxurile financiar-monetare ale firmei 24
- 2.1. Analiza fluxurilor financiar-monetare pe baza bilanţului
- şi contului de rezultate 24
- 2.2. Analiza fluxurilor financiar-monetare prin indicatori 36
- 2.3. Analiza fluxurilor de lichidităţi 43
- Concluzii: Analiza critică a sistemului financiar al firmei
- şi posibilităţi de perfecţionare 49
- Bibliografie 51
Extras din proiect
CAPITOLUL 1
CADRUL ORGANIZATORIC AL SISTEMULUI FINANCIAR ŞI
CONTABIL AL ÎNTREPRINDERII
1.1. Prezentarea firmei
Elemente de identificare
• Denumire: SC Ars Longa SRL
• Adresa(sediul social) : Iaşi
• Forma de proprietate : 35 – Societăţi comerciale cu răspundere limitată
• Cod Unic de Înregistrare : 5255641
• Durata de functionare : nelimitată
Descrierea societăţii
Înfiinţată în 1994, editura ARS LONGA s-a impus publicului cititor prin câteva colecţii de prestigiu: Filosofia, Didactica, Ştiinţele educaţiei, Crize contemporane, Universitaria, Theologica, Ştiinţe medicale, Fizică teoretică şi aplicaţii, Vade mecum.
Un loc important în apariţiile sale editoriale îl ocupă literatura clasică şi contemporană naţională şi universală. Aici trebuie să menţionăm importanta colecţie LIC (Literatură irlandeză contemporană), ajunsă la numărul 23, colecţiile Carmina (literatură clasică română în ediţie bilingvă română-latină) şi Espanola (literatură contemporană spaniolă şi română în ediţii bilingve), precum şi colecţia Alpha (debut).
Prezentă chiar de la început la Tîrgurile internaţionale de carte: Frankfurt, Leipzig, Burgos, Paris, Bologna, editura colaborează cu instituţii de prestigiu din Franţa, Italia, Spania, Brazilia, Irlanda ş.a.
Domenii:
- literatură (clasică şi contemporană)
- teorie şi critică literară
- lingvistică
- studii, eseuri, memorialistică
- ştiinţă
- ştiinţe umaniste
- religie & spiritualitate
Editura „Ars Longa” este acreditată de CNCSIS - Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior.
Obiectul de activitate: Cod CAEN - 5812 - Activităţi de editarea de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare
Principalii indicatori economico-financiari la sfârşitul anului 2008:
• cifra de afaceri – 80122 lei
• venituri totale – 86868 lei
• profit din exploatare – 23279 lei
• profit brut al exerciţiului – 17684 lei
• profit net – 14716 lei
• număr de personal - 1
Capitalul social: capitalul subscris vărsat al societăţii este de la înfiinţare până în prezent de 3020 lei, divizat în două părţi egale, între cei doi asociaţi.
1.2. Piaţa şi competiţia
Despre cărţi şi citit
În zilele noastre, cartea nu mai este la atât de mare căutare cum era, de exemplu, în urmă cu jumătate de secol. Realitatea clară este că cititul nu mai joacă un rol important în viaţa multor persoane – incluzând milioanele de oameni care stiu să citească.
Deşi astăzi nu mai este „la modă” cititul, scriitorii şi cei pasionaţi de literatură speră că, într-o zi, cartea va fi repusă în drepturi. Se uită prea des că, în ceea ce priveşte tânăra generaţie, copilăria este vremea când se învaţă cartea şi respectul. Tocmai de aceea părinţii şi profesorii trebuie să îndemne copiii şi adolescenţii să citească. Numai citind vor şti ce se întâmplă în lume, vor deveni mai cultivaţi, mai buni, vor fi de folos ţării, vor trăi cum se cuvine, vor respecta omul şi realizările sale.
Cartea va supravieţui doar dacă este lumină din lumina umanităţii şi va încerca să oglindească aspiraţiile şi idealurile generaţiilor de-a lungul timpului.
După cum spunea Miron Costin: "în vremuri vitrege, nu este totuşi bucurie mai mare pentru om decât deschiderea unei cărţi. Pentru că astfel vei afla ce-au gândit alţii. Apoi, închizând-o, vei afla şi ce gândeşti tu. Chiar dacă o carte este un sfătuitor rece, ea este, sigur, un prieten".
În tot acest context, piaţa căreia i se adresează editura „Ars Longa” este una relativ restrânsă. Deşi societatea lucreză cu librării, cititorul este de fapt cel căruia i se adresează, piaţa fiind formată în principal din oameni pasionaţi de carte.
Domeniile cărţilor editate se referă totuşi la un public destul de vast, cuprinzând titluri din domeniile literatura, ştiinţe, religie.
Competiţia în domeniu este şi ea relativ vastă, pe plan local – şi mai ales naţional – existând numeroase edituri. Diferenţa dintre aceasta şi competitori este făcută de genul cărţilor tipărite, estetica acestora şi inovaţiile care le aduc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fluxuri Financiar-Monetare la Nivelul Microeconomic.doc