Fonduri Structurale

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I. SPRIJINIREA SECTORULUI IMM PRIN FONDURI STRUCTURALE 5
1.1. Fondurile structurale - notiuni generale 5
1.2. Politica generala a Uniunii Europene 6
1.3. Etapele aparitiei instrumentelor structurale 8
1.4. Fondurile structurale in sectorul IMM 11
1.4.1. Cadrul de reglemetare 13
1.4.2. Programul operational sectorial ,,Cresterea competitivitatii economice 
2007 - 2013" 14
CAPITOLUL II. DOCUMENTATIA TEHNICO-ECONOMICA PENTRU ACCESAREA FONDURILOR STRUCTURALE 18
2.1. Notiuni generale privind documentatia tehnico-eonomica 18
2.2. Documentatia tehnico-economica pentru accesarea fondurilor structurale de 
catre IMM-uri 19
2.2.1. Criterii de evaluare si selectie 23
2.2.2. Completarea cererii de finantare 24
2.2.3. Depunerea cererii de finantare 27
2.2.4. Lista de verificare a cererii de finantare 28
2.2.5. Procesul de evaluare si selectie a cererii de finantare 31
2.3. Aspecte critice 35
CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ PE EXEMPLUL UNUI PLAN 
DE AFACERI 39
3.1. Titlul. Elemente definitorii, date de identificare si logo 39
3.2. Scopul si obiectivele firmei 40
3.3. Descrierea afacerii 41
3.1.1. Descrierea afacerii curente 41
3.1.2. Istoria intreprinderii 42
3.1.3. Managementul intreprinderii 42
3.1.4. Resursele umane implicate 44
3.4. Sinteza proiectului 45
3.5. Planul operational 46
3.5.1. Descrierea produselor oferite 46
3.5.2. Descrierea fluxului tehnologic 46
3.5.3. Productia preconizata 47
3.6. Analiza pietei 48
3.6.1. Clientii 48
3.6.2. Furnizorii 48
3.6.3. Concurenta existenta pe piata 49
3.7. Strategia de marketing 49
3.8. Planul financiar 51
3.8.1. Necesarul si sursele de finantare 51
3.8.2. Analiza financiara 52
CONCLUZII 63
BIBLIOGRAFIE 66
ANEXE 67


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea abordeaza o tema de mare actualitate in contextul aderarii Romaniei la U.E. in anul 2007, intrucat politica nationala de dezvoltare a Romaniei se va racorda din ce in ce mai strans la politicile, obiectivele, principiile si reglementarile comunitare in domeniu, in vederea asigurarii unei dezvoltari socio-economice de tip ,,european" si reducerea cat mai rapida a disparitatilor semnificative fata de Uniunea Europeana. 
Prima parte a lucrarii face o introducere de amsablu in conceptul de fonduri structurale, prezentand o defintie succinta a acestora, a contextului care le genereaza, etapele aparitiei intrumentelor structurale precum si modul de manifestare in sectorul intreprinderilor mici si mijlocii din Romania cu referire la cadrul de reglementare la nivel national si european, precum si la Programul operational sectorial ,,Cresterea competitivitatii economice 2007-2013".
In cea de-a doua parte a lucrarii se prezinta documentatia tehnico-economica aferenta demararii unui proiect de investiti din fonduri structurale, find precizate etapele parcuse in elaborarea si depunerea acestei documentatii precum si o serie de aspecte critice cu privire la dificultatile intampinate de IMM-uri, indeosebi in ceea ce priveste consultanta in domeniu.
Cea de-a treia parte a lucrarii reprezinta un studiu de caz pe exemplul unui plan de afaceri intocmit in conformitate cu cerintele europene in vederea accesarii fondurilor structurale in sectorul IMM pe axa prioritara 1 - domeniul major de interventie 1.1 - Investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM la o societate de panificatie.
In final au fost prezentate o serie de concluzii cu privire la modul in care imm-urile pot beneficia de finantarea din fonduri structurale, cu toate deficientele si dificultatile pe care aceste le intampina in accesarea acestor fonduri.
CAPITOLUL I
SPRIJINIREA SECTORULUI IMM PRIN FONDURI STRUCTURALE
1.1. Fondurile structurale - notiuni generale
Tarile membre ale Uniunii Europene si regiunile au nevoie de asistenta pentru a putea depasi deficientele structurale cu care se confrunta si pentru a-si dezvolta competitivitatea pentru a putea concura cu succes atat pe piata interna cat si pe cea externa. Asistenta de acest tip e cu atat mai importanta acum, data fiind cresterea decalajelor intre regiuni pe care le antreneaza extinderea. 
Politica actuala de dezvoltare economica si sociala a U.E. este pusa in aplicare prin Fondurile Structurale si Fondul de Coeziune.
Principiul care sta la baza unei implementari cu succes a acestei politici este parteneriatul dintre toti actorii implicati: administratiile nationale, regionale si locale, societatea civila, mediul de afaceri, unitati de cercetare si dezvoltare, etc.
Pentru programarea 2007-2013 exista trei instrumente financiare cunoscute ca Fonduri structurale respectiv:
- Fondul European de Dezvoltare Regional (FEDR) - finanteaza in principal infrastructura, investitiile generatoare de locuri de munca, proiecte de dezvoltare locala si ajutoarele pentru intreprinderi mici si mijlocii;
- Fondul Social European(FSE) - promoveaza reintegrarea in munca a somerilor si a grupurilor defavorizate;
- Fondul de Coeziune (FC) - instrument structural ce intervine pe ansamblul teritoriului national al statelor membre al caror PIB/locuitor se situeaza sub pragul de 90% din media europeana pentru a cofinanta nu programe, ci proiecte mari in domeniile mediu si transport.
si doua Actiuni Complementare, respectiv:
- Fondul European pentru Agricultura si Dezvolare Rurala (FEADR);
- Fondul European pentru Pescuit (FEP).
Fondurile structurale nu constituie o sursa unica de finantare in cadrul bugetul uniunii, ci fiecare fond acopera zona sa tematica specifica. Fondurile structurale nu finanteaza proiecte individuale separate. Ele finanteaza programe de dezvoltare regionala multianuale trasate impreuna de regiuni, State Membre si Comisie, pe baza orientarii propuse de Comisie pentru intreaga Uniune Europeana.
Fig. 1.1. Separarea fondurilor structurale pe politici specifice
Ajutorul structural reprezinta efectiv, in acest fel, o valoare adaugata pentru teritoriile eligibile; statele membre sunt obligate sa mentina angajamentele financiare la acelasi nivel la care se aflau la inceputul perioadei de programare.
Instrumentele de tip structural sunt o forma de finantare nerambursabila , dar functioneaza pe principiul cofinantarii. Proiectele sunt cofinantate in special din fonduri publice ale Statului Membru, dar pot fi atrase si din fonduri private.
1.2. Politica regionala a Uniunii Europene
Pentru a putea avea o privire de ansamblu si a putea intelege mecanismul de acordare a fondurilor structurale trebuie sa cunoastem contextul care le genereaza. Dupa cum se stie, aceste fonduri sunt alocate doar statelor membre, prin intermediul politicii regionale a acesteia. 
Competitia in crestere dintre diferite regiuni, implicit activitatile desfasurate in cadrul acestora, atat in interiorul Uniunii Europene cat si in afara acesteia reprezinta o stare de fapt a lumii "globalizate" in care traim. Nota distincta pe care U.E. o realizeaza, in tot acest peisaj, consta in atentia pe care o acorda faptului ca nu toate regiunile se bucura de aceleasi conditii economice, geografice si sociale si, ca urmare a acestei realitati, nu toate pot concura de pe aceleasi pozitii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fonduri Structurale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!