1 BUGETUL PUBLIC NATIONAL- GENERALITATI 3 1.1 DEFINITIE 3 1.2 STRUCTURA 3 2 UNIUNEA EUROPEANA SI INTEGRAREA ECONOMICA A ROMANIEI 4 3 IMPACTUL INTEGRARII 5 3.1 MODIFICARI APARUTE IN LEGISLATIE 5 3.2 EVOLUTIA FONDULUI BUGETAR IN PERIOADA 2004-2007 8 3.3 EVOLUTIA BUGETULUI DE STAT 2005- 2007 11 3.4 EVOLUTIA BUGETELOR LOCALE 2004- 2007 15 3.5 EVOLUTIA BUGETULUI ASIGURARILOR SOCIALE DE STAT IN PERIOADA 2004-2007 17 4. CONCLUZII 18 5.BIBLIGRAFIE 20
1 BUGETUL PUBLIC NATIONAL GENERALITATI 1.1 DEFINITIE BUGETUL PULIC NATIONAL - reprezinta planul financiar al statului prin care sunt prevazute veniturile si cheltuielile pentru o perioada viitoare determinata (de regula un an). Bugetul public national are urmatoarele prerogative principale: a) participa in mod direct la indeplinirea functiilor si sarcinilor statului; b) asigura autonomia reala a colectivitatilor locale, constituite in cadrul unitatilor administrativ-teritoriale; c) garanteaza realizarea efectiva a protectiei sociale a unor categorii importante din randul populatiei; d) asigura echilibrul financiar, monetar si valutar al statului; e) are un important rol stabilizator al economiei nationale. 1.2 STRUCTURA Conform Constitutiei Romaniei,bugetul public national cuprinde: o Bugetul de stat - document elaborat si administrat de catre Guvern,adoptat de Parlament , prin lege , cuprinzand veniturile si cheltuielile aprobate prin legea bugetara anuala; o Bugetul asigurarilor sociale de stat - document ce se intocmeste distinct de bugetul de stat , fiind administrat si gestionat de Ministerul Muncii , Solidaritatii Sociale si Familiei; o Bugetele locale ale comunelor,oraselor si ale judetelor - sunt elaborate autonom, ceea ce determina autoritatile locale sa-si realizeze propiile venituri si sa le foloseasca cu scopul satisfacerii cerintelor locale; Bugetului public national este format din : - Veniturile publice care reprezinta mijloacele practice de constituire a fondurilor banesti ale statului.La randul lor pot fi: - Venituri ordinare (curente) sunt reprezentate prin taxe si impozite - Veniturile extraordinare sunt constituite din imprumuturi (datoria publica), suplimentarea masei monetare aflate in circulatie printr-o noua emisiune monetara, emiterea de bonuri de tezaur si vanzarea unei parti din rezervele de aur ale statului. - Cheltuielile publice reprezinta modalitati de repartizare si utilizare a fondului banesc bugetar in vederea satisfacerii necesitatilor generale ale societatii: armata, ordine publica, invatamant, sanatate, cultura,constructii de strazi, autostrazi, locuinte, porturi si aeroporturi, modernizarea mijloacelor de transport, agricultura, protectia mediului etc. 2. UNIUNEA EUROPEANA SI INTEGRAREA ECONOMICA A ROMANIEI Uniunea Europeana este o entitate politica, sociala si economica, dezvoltata in Europa , ce este compusa din 27 state. Este considerata a fi o constructie sui generis, situandu-se intre federatie si cofederatie. Reprezinta o "familie de tari" europene democratice, angajate intr-un amplu proces de colaborare pentru pace si prosperitate. Desi nu este un stat si nu isi propune sa inlocuiasca statele existente, UE este mai mult decat o organizatie internationala. Astfel, statele membre au infiintat institutii europene comune carora le-a fost treptat delegata o parte a suveranitatii nationale, astfel incat deciziile in anumite probleme de interes comun sa fie luate in mod democratic la nivel european. Aceasta punere in comun a unor aspecte ale suveranitatii se numeste ,,integrare europeana". Integrarea europeana isi are radacinile in perioada ce a urmat cel de-al doilea razboi mondial, ea fiind propusa pentru a preveni repetarea unor conflicte violente si a promova liberatea si prosperitatea pe continentul nostru.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.