Abstract Aceasta lucrare examineaza cateva aspecte privind educatia, abandonul scolar, forta de munca ca si efect al investitiilor in educatie, avand ca scop determinarea factorilor care pun bariere in cresterea nivelului de educatie. Respectand competenta statelor membre pentru sistemele lor de educatie si formare, educatia si formarea aduc o contributie substantiala la mai multe strategii si initiative ale UE, inclusiv Strategia Europa 2020. Astfel, educatia si formarea ar trebui consolidate si sprijinite pentru a imbunatati accesul la invatare de calitate pentru toti, pentru a evita segmentarea pietei muncii si sociale si pentru a permite procesele de mobilitate sociala ascendenta si convergenta in intreaga Europa. Se concluzioneaza ca politicile de finantare ale educatiei ar trebui sa se axeze cel mai mult pe asistenta sociala, pe incluziunea sociala trebuie sa se acorde prioritate investitiilor in nivelurile inferioare ale educatiei, inclusiv prescolare, si dobandirea de competente generale, mai degraba decat specifice ocupatiei. Cuvinte Cheie Strategia Europa 2020, educatie, formare, finantare 1.1.Introducere Investitiile in educatie si formare sunt cruciale pentru a se asigura ca oamenii au aptitudinile si competentele necesare pentru a-si gasi locul in societate si pe piata muncii, din acest motiv este una dintre prioritatile din cadrul Planului de investitii pentru Europa. Uniunea Europeana sprijina autoritatile nationale si regionale, organizatiile si institutiile societatii pentru a spori investitiile in educatie si formare. Banii provin din diferite programe si fonduri europene cum ar fi: Erasmus, Fondul social European si Fondul European de dezvoltare regionala. Nivelul de educatie si formare al unei tari ilustreaza mai multe caracteristici, cum ar fi nivelul de bogatie al tarii respective, capacitatea guvernarii tarii respective de a asigura invatamantul superior pentru fiecare dintre locuitorii lor si nu in ultimul rand garantia bunului viitor al tarii. Este evident ca educatia are efecte asupra veniturilor si asupra productivitatii, efecte diferentiate, astfel ca un dolar investit in educatia de nivel inalt, specializata, genereaza efecte semnificativ mai mari decat un dolar investit in educatia de nivele mai scazute.(G.Manolescu, 2009). In opinia mea institutiile de invatamant, precum scolile si universitatile, trebuie sa evolueze si sa se adapteze pentru a-si indeplini scopul principal : educarea studentilor si elevilor, pentru a avea succes intr-o lume complexa si interconectata care se confrunta frecvent cu schimbari. O cantitate considerabila de literatura a investigat rezultatele economice si sociale pozitive pe care invatarea le poate avea atat pentru indivizi, cat si pentru societate. Oamenii mai bine educati au de obicei o stare de sanatate mai buna, somaj mai scazut, mai multe conexiuni sociale si un angajament mai mare in viata civica si politica. Educatia este o problema cheie in studiile de cercetare si in dezbaterile publice privind calitatea vietii. La inceputul anilor 2000, educatia a fost pe lista prioritatilor strategiei, pentru a sustine eforturile de imbunatatire a competitivitatii economice si cresterea cantitatii si calitatii locurilor de munca (Ashiagbor, 2005; Vesan & Bizzotto, 2011).
- Investment in education and training, Eckhard Voss, Barbara de Micheli, Katharina Schoneberg, Simone Rosini Hamburg and Rome, 2017 - Implicatii ale nivelului de educatie asupra pietei muncii, Andreea Claudia Serban - Impact of investments in female education on gender equality, Rohini Pande, Anju Malhotra, Caren Grown. - Analyse of the Influence of Major Romanian Indices over the Number of Early Leavers from Education and Training, Margareta Ilie, Constantin Ilie - The Investments in Education and Quality of Life, Dan Dumitru Ionescu, Alexandru Ioan Cuza University of Iasi; Alina Mariuca Ionescu, Alexandru Ioan Cuza University of Iasi; Elisabeta Jaba, Alexandru Ioan Cuza University of Iasi - Investments in Education, Gheorghita Dinca - Do investments in education and training make a difference?, Lysa M Lynch - https://nesetweb.eu/en/about-us/policy-themes/early-school-leaving-participation-in-education-and-training/ - https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_04_10/default/table?lang=en - https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tesem010/default/table?lang=en
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.