Piete de Capital - Studiu BRD

Extras din proiect Cum descarc?

ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE
FACULTATEA DE FINANTE, ASIGURARI, BANCI SI BURSE DE VALORI
BRD-GROUPE SOCIETE GENERALE 
"PUTEREA DE A REUSI" ATAT PE PIATA MONETARA CAT SI PE
CEA DE CAPITAL
BRD-Groupe Societe Generale (BVB:BRD) este (cronologic) a doua societate apartinand sectorului bancar listata la Bursa de Valori Bucuresti, (in 15/01/2001), dar de departe cea mai reprezentativa banca tranzactionata pe piata de capital romaneasca. Banca a fost infiintata (ca institutie publica) in anul 1923, sub denumirea de Societatea Nationala pentru Credit Industrial si a avut drept scop finantarea sectorului industrial in Romania (aflat la acea vreme in stadiu initial de dezvoltare). Trecerea timpului a conferit bancii un plus de autenticitate, transformand-o (atat sub aspectul majorarilor de capital social, al extinderii si adaptabilitatii obiectului de activitate etapelor de dezvoltare a sectorului industrial romanesc, al rezultatelor financiare obtinute) dintr-o "banca din secolului trecut" intr-o banca moderna, reprezentativa in peisajul bancar romanesc, care a stiut sa castige continuu la capitolele notorietate, siguranta, profitabilitate. Daca despre ceilalti emitenti (listati pe piata romaneasca de capital) ce apartin sectorului bancar si anume Banca Transilvania (BVB:TLV), Eurom Bank(BER:EURB) (fosta Dacia-Felix) putem spune ca au beneficiat de avantajele primilor veniti in piata (piata de dupa 1990), BRD_GSG are pe linga acest atu conjunctural si pe cel al unei experientei vaste, acumulate de-a lungul timpului, operand in cele doua tipuri de economie: centralizata si de piata.
Bancile tranzactionate la momentul actual prin intermediul pietei de capital romanesti (TLV, BCC, EURB) fiind infiintate dupa 1990, au in general o serie de caracteristici comune: dezvoltarea accelerata, cresterea continua a activitatii si obtinerea de rezultate financiare tot mai bune de la an la an, asa cum este firesc pentru societatile aflate in fazele initiale de dezvoltare sau de consolidare si maturizare a afacerii.
Aceeasi evolutie (specifica societatilor mai recent infiintate) a fost inregistrata si de BRD-GSG, care sub aspectul anului de infiintare 1923 ar fi putut fi considerata o "banca veche", dar care s-a dovedit o banca moderna prin modul de organizare si operare pe piata finaciar-bancara actuala, fiind bine ancorata in realitatile mediului de afaceri romaneasc. 
Banca beneficiaza de doua atuuri esentiale: unul dintre ele fiind traditia si vizibilitatea bancii (imbunatatita continuu prin infiintarea de noi unitati teritoriale, ajungand in prezent la 206 sucursale) si altul prezenta in structura actionariatului a Societe Generale, ca detinatoare a pachetului majoritar (care faciliteaza bancii accesul la metode moderne si eficiente de gestiune si implementarea de servicii si produse inovatoare).
In decursul celor 13 ani de la reorganizarea ca banca comerciala (dupa 1990), banca a operat majorari succesive ale capitalului social (de la 5 miliarde in 1991, la 4.181,4 miliarde in prezent), a actionat in sensul dezvoltarii retelei teritoriale (de la 46 unitati in 1990 opereaza in prezent prin interemdiul a 206 sucursale, din care 33 deschise intr-o singura zi, 8 octmbrie 2004, in cadrul programului BRD Express), prin adaptarea continua a produselor si serviciilor oferite la necesitatile pietei si ale clientilor (persoane fizice si juridice). Activitatea bancii se axeaza pe urmatoarele coordonate: activitate de retail (dezvoltata in principal dupa 1990), activitate de corporate (beneficiind de monopolul detinut inainte de 1990 in finantarea sectorului industrial si devenind in prezent banca de referinta pentru intreprinderile private din Romania), activitatea specifica de banca de investitii (oferind servicii integrate clientilor romani si straini prin intermediul BRD/SG Corporate Finance si BRD Securities).
In componenta actionariatului societatii se regaseste ca actionar majoritar Societe Generale, care detine 51% din capitalul societatii fiind un partener financiar puternic (cu experienta de peste 100 de ani pe piata bancara de retail si una dintre cele mai importante banci de retail din Europa) pe care si l-ar dori alaturi oricare dintre societatile bancare romanesti. Societe Generale a beneficiat de avantajul familiarizarii cu piata bancara autohtona, operand in Romania inca din 1980. Sub acest aspect aceasta a fost singura banca importanta din Europa de Vest care a pastrat o sucursala in Romania in perioada comunista.
Societe Generale este un nume de referinta printre societatile bancare din Europa, fiind infiintata in anul 1864, avand sediul social la Paris, in Franta. Actriunile sale sunt cotate la Bursa de Valori din Paris, la sfarsitul anului 2003, Grupul Societe Generale fiind a cincea banca din zona euro dupa capitalizarea bursiera, cu 30,7 miliarde euro. In paralel cu dezvoltarea societatii, prin cresterea continua a activitatii, prin perfectionarea sistemului informatic, prin dezvoltarea unei retele teritoriale la nivel national (206 unitati in prezent, urmand ca inca 25 sa fie inaugurate pina la sfarsitul anului), prin diversificarea ofertei de produse si servicii (prin infiintarea "ghiseului unic" simplificandu-se accesului la aceste servicii), managementul BRD-GSG s-a implicat continuu intr-o serie de activitatii de sponsorizare a diferitelor evenimente din sfera sociala, cultura si sport. Printre actiunile de sponsorizare se includ: renovarea manastiriilor Horezu si Neamt si Biserica Stavropoleus din Bucuresti, sponsorizarea ceremoniilor de acordare a premiilor Uniunii Artistilor Plastici, Uniunii Scriitorilor, Asociatiei Romane a Oamenilor de Televiziune. Un alt eveniment cultural important care s-a bucurat de susutinerea BRD, a fost Festivalul International de Muzica "George Enescu".


Fisiere in arhiva (1):

  • Piete de Capital - Studiu BRD.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!