Practica BancPost

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap.I. PREZENTAREA SOCIETATII BANCARE.3
Cap.II. SISTEMUL INFORMATIONAL BANCAR.6
Cap.III. PROBLEMATICA DESCHIERII SI FUNCTIONARII CONTURILOR BANCARE.10
3.1. CATEGORII E CONTURI CARE POT FI DESCHISE LA BANC POST PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE.10
3.2. DESCHIDEREA CONTURILOR SI SUBCONTURILOR DE INCASARI SI PLATI DE DISPONIBIL.14
3.3. ORGANIZAREA CIRCUITULUI DOCUMENTELOR .16
Cap. IV. TEHNICA SI EVIDENTA OPERATIUNILOR BANCARE CU NUMERAR .18
4.1. ORGANIZAREA OPERATIUNILOR BANCARE CU NUMERAR .18
4.2. INSTRUMENTE UTILIZATE IN DERULAREA OPERATIUNILOR DE INCASARI SI PLATI.20
4.3. OPERATIUNI PRIVIND INTER-RELATIA INTRE CASA DE CIRCULATIE SI FONDUL DE REZERVA.23
Cap. V. ACTIVITATEA BANCARA PRIVIN DECONTARILE FARA NUMERAR.24
5.1. MODALITATI SI INSTRUMENTE DE DECONTARE UTILIZATE IN ACTIVITATILE DE DECONTARE.24
5.2. DECONTAREA PE BAZA ORDINULUI DE PLATA SI A CECULUI .26
5.3. DECON TAREA PE BAZA CAMBIEI SI BILETULUI LA ORDIN.29
Cap.VI. TEHNICA SI EVIDENTA OPERATIUNILOR DE CREDITARE BANCARA.32
6.1. TIPURI DE CREIT ACORDATE DE BANC POST - PERSOANE FIZICE.32
6.2. TIPURI DE CREDITE ACORATE DE BANC POST - PERSOANE JURIICE .35
6.3. ANALIZA CRITERIILOR LUATE IN CONSIDERARE IN DECIZIA DE CREDITARE.38
6.4. GARANTAREA CREDITELOR.40
6.5. DESCRIEREA PROCESULUI DE CREDITARE.42
6.6. DOCUMENTE SOLICITATE LA ACORDAREA CREDITELOR PENTRU PERSOANE FIZICE.44
6.7. DOCUMENTE NECESARE OBTINERII CREDITELOR PENTRU PERSOANE JURIDICE.45
Cap.VII. INSTRUMENTE MODERNE DE PLATA.47
7.1. TIPURI DE CARDURI EMISE DE BANC POST.47
7.2. DIFERENTE INTRE CARTILE DE CREDIT SI CARTILE DE DEBIT.55
7.3. RETEAUA DE BANCOMATE SI POS.56
7.4. CIRCUITUL DOCUMENTELOR UTILIZATE IN OPERATIUNI SI CU CARDURI.57
BIBLIOGRAFIE.58


Extras din proiect Cum descarc?

CAP. I PREZENTAREA SOCIETATII BANCARE
Banc Post a fost infiintata la 1 iulie 1991, cu un capital social de 226 milioane lei, in urma reorganizarii sectorului comunicatiilor. In scurt timp isi formeaza o retea teritoriala impresionanta si isi castiga un loc important pe piata bancara romaneasca. Daca in 1992 Banc Post avea 13.000 de clienti, in prezent numarul acestora este de 2,5 milioane. Numarul de conturi deschise la Banc Post a cunoscut de asemenea o crestere exponentiala. Daca in primul an de activitate clientii aveau deschise circa 28.000 de conturi, aceasta cifra a ajuns in prezent la peste 4 milioane de conturi.
Fiind una dintre cele mai performante banci romanesti, dotata cu un sistem informatic integrat, BANC POST deserveste in timp real o structura diversificata de clientela prin cele 163 de unitati amplasate in toate judetele tarii. Banc Post se numara printre primele trei banci din Romania, dupa dimensiunea retelei. In plus, in baza unui acord incheiat cu Compania Nationala Posta Romana, Banc Post pune la dispozitia populatiei instrumente de economisire si prin intermediul a peste 2.650 de oficii postale. 
Banc Post a reusit in cei peste 12 ani de existenta sa-si construiasca un bun renume in tara si in strainatate, lucru confirmat, de altfel, de publicatia The Banker, editata de Financial Times, care, in cadrul celui mai recent clasament - Topul 1001-2000 al celor mai performante banci din lume, plaseaza banca pe locul 3 in Romania si 1275 pe plan international. 
BANC POST este unul dintre principalii emitenti de carduri pe piata romaneasca, cu peste 1.300.000 de carduri emise si o retea de 455 ATM-uri si 1490 POS-uri. A lansat cu succes primul sau card de credit Visa - "BRILIANT" - si cardul "TAIFUN", emis sub sigla Mastercard, primul din Romania care are asociat un card virtual destinat platilor pe Internet.
BANC POST a incheiat un acord cu Compania Nationala Posta Romana pentru lansarea de noi produse bancare prin unitati postale amplasate in toate judetele tarii, care sa asigure accesul unui numar mai mare de clienti la portofoliul de produse ale bancii. 
BANC POST ofera de asemenea posibilitatea efectuarii de transferuri rapide, prin sistemul Western Union, inspre si dinspre orice colt al lumii.
Dupa succesul inregistrat cu introducerea serviciilor de avangarda SmartTel(TM), Contul Total, Internet Banking si cardul Taifun Virtual, BANC POST are in vedere lansarea unor noi produse si servicii: smart carduri, telephone banking, fonduri mutuale, factoring intern si extern, leasing pentru persoane fizice si produse de asigurari.
- EFG Eurobank Ergasias 53,25%
- General Electric Capital Corporation 8,75%
- Persoane fizice, inclusiv salariatii si pensionarii Banc Post 8%
- SIF Banat - Crisana S.A. 6%
- SIF Moldova S.A. 6%
- SIF Muntenia S.A. 6%
- SIF Oltenia S.A. 6%
- SIF Transilvania S.A. 6%
Banc Post are un capital social de 664.799.969.000 lei.
Banc Post a inregistrat la 31 decembrie 2000 un numar de peste 848 de mii clienti.
In general, clientii Banc Post sunt reprezentati de companii mici si mijlocii, cu activitate diversa (productia de bunuri si servicii, comert intern si extern, transporturi si turism) si un numar de peste 750 mii clienti persoane fizice. Practic fiecare al 30-lea cetatean al Romaniei este client al Banc Post, daca nu se iau in calcul conturile de alocatii. La care se adauga si o serie de clienti reprezentativi. Compania Nationala Post Romana, Societatea Nationala de Radiotelecomunicatii, Societatea Nationala de Telecomunicatii RomTelecom, Teleconstructia, RODIPET, societatile care au rezultat din reorganizarea S.N.C.F.R. Aparitia telefoniei mobile in Romania, a permis atragerea de noi clienti beneficiari ai serviciilor puse la dispozitie de MobilRom si MobilFon, Cosmorom, Banc Post facilitand prin ghiseele sale si noul pachet "Contul Total" plata facturilor telefonice emise de acestia.
Banc Post administreaza un numar total de peste 3,139 milioane conturi.
Banc Post s-a aflat intr-o pozitie de leader emitent pe piata cardurilor bancare, unde detine o cota importanta, a lansat noi produse de economii, inclusiv pentru copii si tineret, pachete de servicii pentru persoanele foarte active pentru a economisi timp efectuand plati prin intermediul "Contului Total" ori se pot informa asupra situatiei conturilor pe care le detin, prin intermediul serviciului SmartTel(TM)SMS.
O evolutie spectaculoasa au avut-o transferurile rapide de bani prin Western Union, activitatile de vanzare - cumparare a cecurilor de calatorie in valuta American Express si Thomas Cook.
Asumandu-si rolul de banca implicata in viata sociala Banc Post a inceput din 1993 derularea platilor de alocatii de stat pentru copii si a pensiilor in colaborare cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale. Activitatea de asigurari, inceputa in anul 1998, se desfasoara in colaborare cu Societatea de Asigurari Reasigurari Garanta.
Conform clasamentului intocmit de agentia americana de rating Standard & Poor's pentru bancile din zona Europei Centrale si de Est, intocmit in functie de capitalul bancilor si activelor bilantiere pe ultimii doi ani, Banc Post se situa pe locul 47.
Din punct de vedere al retelei si al volumului minim de credite neperformante, Banc Post se afla printre primele banci in cadrul sistemului bancar romanesc (in prezent fiind autorizate sa functioneze 45 de banci).


Fisiere in arhiva (1):

  • Practica BancPost.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!