Produse si Servicii Bancare

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP.I. PREZENTARE GENERALA - 2 -
1.1.NOTIUNEA DE PRODUS SI SERVICII FINANCIAR-BANCARE - 2 -
1.2.STRATEGIA DE COMUNICARE - 4 -
1.3. ROLUL INFORMATIONAL - 6 -
CAP.II. PROMOVAREA SERVICIILOR BANCARE - 8 -
2.1. PROMOVAREA SI OBIECTIVELE EI - 8 -
2.2. FACTORII CE INFLUENTEAZA PROMOVAREA SERVICIILOR BANCARE - 9 -
2.3. FORME DE PROMOVARE - 15 -
2.4. TIPOLOGIA CANALELOR DE DISTRIBUTIE IN SFERA SERVICIILOR FINANCIAR-BANCARE - 27 -
Bibliografie - 29 -


Extras din proiect Cum descarc?

Cap.I. Prezentare generala
1.1.Notiunea de produs si servicii financiar-bancare
Definirea si realizarea distinctiei intre produse si servicii se realizeaza in mod facil. Astfel, produsul este definit ca fiind un bun cu existenta materiala, oferit pietei pentru satisfacerea unor nevoi, in timp ce serviciul este reprezentat de o activitate prestata sau de un avantaj intangibil oferit unui consumator nerezultand, prin urmare, un obiect fizic din procesul de cumparare. 
Aceste diferente isi au esenta in trasaturile generale ale serviciilor. Astfel, caracteristicile particulare ce diferentiaza serviciile de produse si care trebuie luate in considerare in abordarea de marketing a unei societati financiar-bancare sunt: 
- Intangibilitatea; 
- Inseparabilitatea; 
- Perisabilitatea; 
- Varietatea; 
- Gradul inalt de copiere. 
Intangibilitatea este principala caracteristica care diferentiaza serviciile de produse. Aceasta trasatura se materializeaza prin aceea ca serviciile, datorita caracterului imaterial, nu pot fi percepute prin intermediul simturilor, asa cum se petrece in cazul produselor. 
De aceea, valoarea adevarata a serviciilor poate fi evaluata numai dupa cumparare, atunci cand clientul foloseste serviciul si ii sesizeaza avantajele. Prin urmare, clientul de servicii are nevoie de incredere si siguranta sporita in cel care asigura serviciul pentru a accepta o prestatie a carei utilitate o va resimti ulterior. 
Inseparabilitatea deosebeste serviciile de produse prin aceea ca bunurile cu existenta materiala pot fi ambalate, depozitate si transportate pentru o vanzare viitoare, in timp ce conditia de existenta a cererii de servicii este data de sincronizarea momentelor de prestare si consum.
Aceasta conditie impune existenta unei disponibilitati ridicate din partea prestatorilor de servicii, ceea ce, in cazul institutiilor financiare a condus la prelungirea programelor cu clientii precum si la dezvoltarea unor servicii bancare informatizate, care dau libertatea de operare si in afara unui program fix (de exemplu cardul, sistemele de Internet Banking). 
Perisabilitatea serviciilor este legata de imposibilitatea stocarii cererii de servicii. Aceasta cerere are de cele mai multe ori un caracter imperativ, de aceea principala problema pe care perisabilitatea o poate crea unei banci este livrarea la cerere. 
Daca cererea pentru servicii este durabila, permanenta, de un nivel ridicat si uniforma, societatea financiara isi poate planifica si asigura personalul pentru prestarea serviciului. Problemele pot aparea in situatiile in care cererea pentru servicii este disproportionata, inregistrandu-se valori ridicate ale cererii doar in anumite intervale orare, in anumite zile sau perioade ale anului. 
Varietatea (eterogenitatea) se datoreaza faptului ca nivelul calitativ al serviciilor nu este constant, ci fluctueaza in functie de persoana prestatoare, locul si momentul prestarii.
Gradul inalt de copiere reprezinta o trasatura specifica serviciilor si implicit serviciilor financiar-bancare. Astfel, spre deosebire de produse- unde brevetele de inventii, marca produsului, precum si caracteristicile produselor le fac greu de reprodus, nu acelasi lucru poate fi aplicat si in cazul serviciilor- unde introducerea pe piata de catre o societate financiara a unui nou serviciu financiar este supus unui risc de copiere ridicat, concurenta fiind capabila sa reproduca serviciile de succes pe piata intr-un timp relativ restrans si cu costuri mai mici decat in cazul unei dezvoltari individuale. 
1.2.Strategia de comunicare
Specificul serviciilor bancare marcheaza in mod corespunzator si ansamblul activitatilor comunicationale. Aceste particularitati se regasesc atat in continutul activitatilor desfasurate, cat si in mijloacele si strategiile utilizate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Produse si Servicii Bancare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!