Rolul Cheltuielilor Publice in Conceptia lui John Maynard Keynes

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Conceptul de cheltuieli publice 3
2.Structurarea cheltuielilor publice 4
2.1.Clasificatia cheltuielilor publice 4
2.2.Structura si dinamica cheltuielilor publice 5
2.3.Eficienta cheltuielilor publice 6
3.Conceptia Keynesista 7
3.1.Keynes si conceptiile sale 7
3.2.Legile psihologice ale lui Keynes 9
4.Rolul cheltuielilor publice in conceptia keynesista 11
5.Modelul IS - LM 13
6.Concluzii 17
7.Bibliografie 18


Extras din proiect Cum descarc?

1.Conceptul de cheltuieli publice
Pentru a putea incepe discutia despre cheltuielile publice mai intai trebuie sa aflam ce reprezinta acestea, si anume un ansamblu de cheltuieli anuale de natura publica ale unei tari, care se finanteaza prin intermediul resurselor bugetului public. Ele reprezinta efortul financiar public realizat in anul respectiv si sunt inregistrate prin intermediul bugetului de stat.
Cheltuielile publice sunt o componenta a functiei de repartitie a finantelor publice, fiind prezente in faza a doua a acesteia, care urmeaza fazei de constituire a resurselor publice. Acestea se refera la distribuirea resurselor banesti de catre institutiile si autoritatile publice. Drept urmare, acestea exprima relatii economico-sociale in forma baneasca aparute in urma utilizarii si repartizarii resurselor financiare publice intre stat pe de o parte si persoanele fizice si juridice pe de alta parte.
Cele doua faze ale functiei de repartitie a finantelor publice sunt interconditionate, determinandu-se reciproc. Astfel faza de constituire a fondurilor banesti este determinata de dimensiunea nevoilor de resurse financiare ce urmeaza a se satisface la nivelul entitatilor publice in cea de-a doua faza. Pe baza acestor nevoi sunt determinate destinatiile ce trebuie date fondurilor constituite, in functie de actiunile sau activitatile pentru care vor fi consumate resursele acumulate in faza de constituire. Interdependenta dintre cele doua faze ale functiei de repartitie este potentata de faptul ca destinatiile rezultate in a doua faza pot crea premise favorabile pentru constituirea fondurilor financiare in prima faza. Astfel putem deduce ca nivelul cheltuielilor publice reprezinta cererea de resurse, iar volumul veniturilor posibile de realizat reprezinta oferta de resurse. Pentru a putea fi inregistrate in buget acestea trebuie sa treaca prin cateva etape:
- identificarea nevoilor;
- stabilirea importantei acestora si ierarhizarea lor;
- urgenta rezolvarii acestor cheltuieli;
- eficienta (eficacitatea) cheltuielilor;
- eforturi si efecte.
Cheltuielile publice se refera la diverse plati menite sa sustina obiectivele politicii statului (servicii publice generale, actiuni socio-culturale). In functie de destinatia lor cheltuielile publice pot fi cheltuieli ce consuma definitiv o fractiune a PIB, adica cheltuieli cu character neproductiv (acestea sunt majoritatea) si cheltuieli care exprima o avansare a PIB, cu character productiv fiind numite cheltuieli de capital (destinatia lor este aceea a investitiilor). Platile realizate prin intermediul cheltuielilor publice pot fi de mai multe feluri si anume: plati pentru personal, plati pentru procurarea de bunuri materiale si servicii, plati privind transferuri, dobanzi, subventii, constituirea de rezerve, investitii.
Daca ne referim la domeniul in care sunt realizate cheltuielile publice putem spune ca acestea contin in structura lor:
* cheltuieli publice realizate de administratiile centrale de stat, din fondurile bugetare si extrabugetare;
* cheltuieli ale colectivitatilor locale ale unitatilor administrativ teritoriale;
* cheltuieli ale organismelor internationale din resursele publice prelevate de la membrii acestora;
* cheltuieli finantate din fondurile asigurarilor sociale de stat.
Suma cheltuielilor realizate pe diferite tipuri ale administratiei centrale reprezinta cheltuielile publice totale. Iar cele care cuprind cheltuieli publice ale administratiei publice centrale, cheltuieli publice ale subdiviziilor politice si administrative intermediare si cheltuieli publice ale autoritatilor supranationale se numesc cheltuieli publice totale consolidate. 
Este necesara sublinierea deosebirii dintre cheltuielile publice si cele bugetare, cheltuielile publice cuprinzand in sfera lor pe cele bugetare alaturi de cheltuieli din fonduri cu destinatie speciala, cheltuieli extrabugetare si cheltuieli efectuate din bugetul trezoreriei publice.
2.Structurarea cheltuielilor publice
2.1.Clasificatia cheltuielilor publice
Clasificatia cheltuielilor publice este realizata in functie de mai multe criterii:
- Clasificatia administrativa - in functie de institutiile prin intermediul carora sunt realizate cheltuielile publice (ministere, institutii publice autonome, unitati administrativ teritoriale).
- Calsificatia economica - realizata pe baza a doua criterii: 
* in functie de scopul pentru care sunt efectuate platile: 
- cheltuieli publice curente sau de functionare;
- cheltuieli publice de capital sau investitii.
* in functie de existenta sau lipsa unei contraprestatii:
- cheltuieli ale serviciilor publice, numite si administrative;
- cheltuieli publice de transfer. 
- Clasificatia functionala - realizata pe criteriul sectoarelor de activitate pentru care sunt repartizate resursele publice:
* in domeniul social: invatamant, sanitare, ocrotire sociala;
* in domeniul cercetarii;
* in domeniul economic: investitii, acordarea de subventii si facilitati;
* in domeniul apararii si sigurantei nationale;
* in domeniul administrativ public central si local;
* in privinta dobanzilor aferente datoriei publice.
- Clasificatia financiara - in functie de momentul in care sunt efectuate cheltuielile publice si de efectul pe care il au acestea asupra resurselor financiare publice:
* cheltuieli publice definitive - sunt caracterizate prin faptul ca se finalizeaza cu plati la scadente certe, atestand lichidarea totala a angajarii statului in efectuarea cheltuielilor prevazute in buget; 
* cheltuieli publice temporare - reprezinta in majoritate operatiuni de trezorerie si sunt evidentiate in conturi speciale ale trezoreriei, fiind urmate de plati cu scadente certe;
* cheltuieli publice virtuale - pe care statul le va efectua doar in anumite conditii.
- si in functie de formele de manifestare ale acestora (cu sau fara contraprestatie, definitive sau provizorii, speciale sau globale).


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Cheltuielilor Publice in Conceptia lui John Maynard Keynes.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!