INTRODUCERE CAPITOLUL I: IMPOZITE INDIRECTE 1.1.Notiuni generale privind finantele publice 1.2. Aspecte generale privind impozitele indirecte 1.3. Avantajele si dezavantajele impozitelor indirecte 1.4.Aspecte generale privind sistemul fiscal 1.5. Rolul impozitelor indirecte in tarile cu economia de piata 1.6. Structura impozitelor indirecte CAPITOLUL II: TAXELE DE CONSUMATIE PE PRODUS 2.1. Aspecte generale privind accizele 2.2. Istoricul regimului accizelor in Romania 2.3. Cadrul legislativ privind accizele in Romania 2.4. Regimul de antropozitare 2.5. Aspecte privind accizarea principalelor categorii de marfuri 2.5.1. Accizarea produselor la bauturi si alcool etilic 2.5.2. Accizarea produselor din tutun 2.5.3. Accizarea autoturismelor si a autovehiculelor 2.5.4.Accizarea altor produse 2.6. Exigibilitatea accizelor 2.7. Obligatiile platitorilor de accize 2.7.1. Responsabilitatile platitorilor de accize 2.7.2. Declaratiile de accize 2.7.3 Termenele de plata ale accizelor 2.8. Modul de calcul al accizelor si baza de impozitare 2.9. Platitorii taxelor de consumatie pe produs 2.11. Scutiri de la plata accizelor 2.11.1. Scutiri de la plata accizelor in cazul alcoolului etilic si altor produse alcoolice 2.11.2. Scutiri de la plata accizelor in cazul uleiurilor minerale 2.12. Marcarea produselor accizabile CAPITOLUL III: STUDIU DE CAZ : EVOLUTIA ACCIZELOR IN ROMANIA IN PERIOADA 2008-2013 3.1. Prezentarea statului la nivelul caruia s-a efectuat cercetarea CONCLUZII SI PROPUNERI BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE In cadrul unui context economic, juridic si institutional in vederea realizarii functionalitatii unei piete concurentiale , autoritatea fiscala are puterea de a influenta intr-un mod selectiv activitatea economica prin intermediul unor instrumente cum sunt taxele si impozitele. Lucrarea de fata studiaza o importanta componenta a sistemului fiscal romanesc si anume accizele. Motivatia alegerii acestei teme este data de importanta taxelor de consumatie pe produs in economia unei tari, in special a Romaniei deoarece ele reprezinta una dintre principalele mijloace necesare acoperirii cheltuielilor de procurare a resurselor publice, de actualitatea acestui subiect in economia romaneasca si de schimbarile nenumarate in ceea ce priveste legislatia ce le reglementeaza. CAPITOLUL I: IMPOZITE INDIRECTE Atunci cand vorbim de finante, trebuie sa avem in vedere doua acceptiuni: una pragmatica sau tehnica si cealalta care considera finantele ca o stiinta. Finantele pot fi definite din punct de vedere tehnic ca totalitatea fluxurilor banesti dintr-o economie care au drept scop formarea veniturilor, adica incasarea lor si realizarea cheltuielilor pe diferite nivele . Finantele publice isi indeplinesc misiunea sociala prin functiile pe care le exercita si anume: Functia de repartitie Functia de control Avantajele si dezavantajele impozitelor indirecte Dintre avantajele cele mai intalnite se numara urmatoarele: Necesita o perioada scurta de timp din momentul luarii deciziei de instituire a impozitelor; Reclama cheltuieli modice de asezare, percepere si urmarire; Productivitatea lor este destul de ridicata dar si operativitatea cu care se procura resursele financiare necesare statului; In ceea ce priveste dezavantajele putem enumera faptul ca randamentul acestora este instabil, generat de sensibilitatea acestora in raport cu conjunctura economica; Impozitele indirecte au un caracter regresiv ceea ce duce la lipsa de echitate, afectandu-i in special pe cei cu venituri mici. In functie de forma lor de manifestare, impozitele indirecte se grupeaza in: venituri care provin de la monopoluri fiscale; taxe vamale; taxe de timbru si de inregistrare; taxe de consumatie;
BIBLIOGRAFIE 1.Belean P. si altiiBuget si trezorerie publica in Romania, Editura Economica, Bucuresti, 2007; 2.Bistriceanu Gh.D. si altiiFinantele agentilor economici, Ed. Didactica si Pedagogica Bucuresti,1995 3.Bistriceanu Gh.D.Sistemul fiscal al Romaniei, Editura Universitaria, Bucuresti, 2008 4.Bogdan V.Armonizarea contabila internationala, Editura Economica, Bucuresti, 2004 5.Cibotariu I.S.Finante, Ed. Didactica si Pedagogica -R.A., Bucuresti, 2010 6.Daianu D. si altiiTranspunerea in Romania a normelor Uniunii Europene in domeniul impozitarii7.indirecte, Institutul European din Romania, 2002 7.Hlaciuc, E.Contabilitate financiara, armonizata cu Directivele contabile europene si Standardele Internationale de Contabilitate, Editura Didactica si Pedagogica, RA, Bucuresti, 2003 8.Filip,Gh., Finante publice, Editura Sedcomlibris, Iasi, 2003Moraru D.Finante publice si evaziune fiscala, Ed.Economica, Bucuresti, 2008. 9.Moraru D.Finante publice si evaziune fiscala, Ed.Economica, Bucuresti, 2008. 10.Matei, G. si altii Finante Publice, Editia a III-a, Editura Sitech ,Craiova, 2007 11.Mutascu, M. I.Finante publice, Editia a II-a, Ed. Mirton, Timisoara, 2008 12.Ristea MihaiContabilitate financiara, Ed. Universitatii Bucuresti, 2004 13.Stancu I. Finante, Editia a 2-a , Bucuresti, Editura Economica, 2004 14.Vacarel I.Finante publice, Ed. Didactica si Pedagogica, R.A., Bucuresti, 2000 15.Voinea Gh.Concepte si expresii importante pentru aplicarea legislatiei fiscale din Romania, Iasi, Editura Polirom, 2005 16.Legea 571/2003 privind Codul Fiscal publicata in M.Oficial Al Romaniei nr. 927/23.12.2003 17.www.bnr.ro 18. www.insse.ro 19.www.m.finante.ro
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.