Extras din proiect
1. Care este conţinutul unui Plan de afaceri – enumeraţi principalele aspecte.
2. Într-un studiu de fezabilitate, care sunt indicatorii de fezabilitate care trebuie prezentaţi în mod minimal?
Rezolvare:
1. Care este conţinutul unui Plan de afaceri – enumeraţi principalele aspecte.
Planul de afaceri trebuie să fie un instrument de lucru simplu, sugestiv şi pragmatic. Planul de afaceri reprezintă, pe de o parte, instrumen¬tul intern prin care este condus şi controlat procesul de demarare şi funcţionare ulterioară a unei firme. Pe de altă parte, planul de afaceri reprezintă un ex¬celent instrument extern de comunicare cu mediul economic. Un plan de afaceri fundamentat şi bine re¬dactat „transmite" tuturor celor din jur (clienţi, furnizori, parteneri strategici, finanţatori, acţionari) că afacerea este o afa¬cere de succes.
În ceea ce priveşte conţinutul unui plan de afaceri, sunt câteva informaţii care trebuie să fie atinse indiferent de obiectul de activitate al firmei.
Principalele componente pe care trebuie să le conţină un plan de afaceri pot fi grupate în următoarele capi¬tole:
A.Informaţii de identificare; B.Viziune, misiune, obiective, strategie; C.Produsul, piaţa şi concurenţa; D.Strategia de marketing; E.Istoric, management, resurse umane, plan de salarizare; F.Producţia; G.Analiza costurilor de operare; H.Investiţii necesare; I.Proiecţii financiare; J.Anexe.
A. INFORMAŢIILE DE IDENTIFICARE trebuie să conţină:
1. Numele companiei;
2. Unitatea de învăţământ;
3. Profesor coordonator;
4. Obiectul de activitate;
5. Capitalul social;
6. Persoana de contact şi funcţia deţinută;
7. Adresa, telefon, e-mail persoana de contact;
8. Identitatea companiei: sigla, slogan.
Capitalul social Val unei părţi sociale - acţiuni Nr total părţi sociale-acţiuni
Structura asociaţilor/acţionarilor
Numele şi prenumele Nr părţi sociale/acţiuni Val acţiuni / total capital
În cazul firmelor deja existente, este necesară o prezentare a trecutului firmei şi a performanţelor sale. Această prezentare trebuie să conţină şi referiri la:
conducerea firmei (responsabilităţi, pregătire, experienţă/locuri de muncă anterioare) - prezentarea conducerii firmei/a iniţiatorilor afacerii este necesară şi în cazul noilor afaceri; contribuţia proprietarilor/managerilor la capitalul firmei; numărul de salariaţi existenţi (se poate face o detaliere pe domenii de activitate, de exemplu personal direct productiv/personal administrativ), pe niveluri de pregătire profesională); produsele/serviciile actuale (enumerare, caracteristici, rentabilitate, avantaje competitive); locul în care se desfăşoară activitatea; principalii furnizori de materii prime şi materiale; dotările cu maşini, utilaje, mijloace de transport, imobilele deţinute; clienţii actuali; principalii concurenţi.
B.VIZIUNEA, MISIUNEA, OBIEC¬TIVELE Şl STRATEGIA COMPANIEI
Planul de afaceri trebuie să răspundă următoarelor întrebări:
Viziunea: Ce vă propuneţi să faceţi în următorii ani?
Misiunea: Ce va aduce nou afacerea pe care o propuneţi?
Obiectivele: Care sunt rezultatele pe care le aşteptaţi?
Strategia: Cum veţi obţine rezultatele respec¬tive?
Din punctul de vedere al obiectivelor urmărite, planul de afaceri trebuie să demonstreze că iniţiatorii proiectului au o idee clară asupra a ceea ce îşi propun să realizeze.
Un finanţator care citeşte un plan de afaceri trebuie să vadă care sunt scopurile afacerii şi care sunt obiectivele în următoarele luni sau în următorii ani. Vor trebui prezentate misiunea/scopul principal al firmei, obiectivele sale pe termen mediu (în următorii 3-5-7 ani), precum şi cele pe termen scurt. Strategia de atingere a acestor scopuri trebuie de asemenea prezentată într-un mod convingător. Prezentarea obiectivelor firmei trebuie să evite exprimările vagi sau excesiv de optimiste.
C. PRODUSUL, PIAŢA Şl CONCURENŢA
Planul de afaceri trebuie să ofere o descriere suficient de detaliată a produsului/serviciului firmei și să prezinte clar răspunsul la mai multe întrebări.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studii de Fezabilitate.doc