Studiu de caz comparativ privind nivelul, structura și dinamica cheltuielilor publice în România și Suedia

Cuprins proiect Cum descarc?

1.1. Prezentarea succinta a conceptului de cheltuiala publica si a structurii cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare
1.2. Prezentarea indicatorilor utilizati pentru aprecierea nivelului, a dinamicii si a structurii cheltuielilor publice
2. Analiza comparativa a nivelului si dinamicii cheltuielilor publice in Romania si Suedia
2.1. Ilustratie comparativa, in marime absoluta si ca pondere in produsul brut intern, intr-un tabel, nivelul cheltuielilor publice in Romania si Suedia in perioada 2010-2014
2.2. Interpretarea nivelului si dinamicii cheltuielilor publice totale in Romania si Suedia in perioada 2010-2014, in baza tabelului de mai sus. Explicatia cauzelor si implicatiilor diferentelor si dinamicii constatate.
2.3. Pornind de la marimea absoluta a cheltuielilor publice si a produsului intern brut, vor fi ilustrate si interpretate valorile coeficientului de elasticitate al cheltuielilor publice in raport cu PIB in Romania si Suedia in perioada 2010-2014. Explicatia factorilor de influenta.
3. Analiza comparativa a structurii cheltuielilor publice in Romania si Suedia
3.1. Analiza structurii economice a cheltuielilor publice in Romania si Suedia
3.1.1. Ilustratie comparativa, in marime absoluta si ca pondere in totalul cheltuielilor publice, intr-un tabel, structura economica a cheltuielilor publice in Romania si Suedia in perioada 2010-2014
3.1.2. Pornind de la tabelul anterior, se realizeaza un grafic de tip 100% stacked-columns (pentru 3 exercitii bugetare 2010, 2012, 2014) pentru fiecare tara, in care se ilustreaza greutatea specifica a categoriilor de cheltuieli publice, potrivit structurii economice.
3.1.3. Comentarea ponderilor cheltuielilor curente in totalul cheltuielilor publice, in baza tabelului si a graficelor de mai sus, facand trimitere la masurile fiscal-bugetare intreprinse de guvernele celor doua tari in perioada 2010-2014.
3.2. Analiza structurii functionale a cheltuielilor publice in Romania si Suedia
3.2.1. Ilustratie comparativa, in marime absoluta si ca pondere in totalul cheltuielilor publice, intr-un tabel, structura functionala a cheltuielilor publice in Romania si Suedia in perioada 2010-2014.
3.2.2. Realizarea unui grafic de tip stacked-columns (pentru 3 exercitii bugetare 2010, 2012, 2014), pornind de la tabelul anterior, pentru fiecare tara, in care se ilustreaza greutatea specifica a categoriilor de cheltuieli publice, potrivit structurii functionale.
3.2.3. Comparatie si comentarea ponderilor cheltuielilor pentru actiuni social-culturale in totalul cheltuielilor publice, in baza tabelului si a graficelor de mai sus, facand trimitere la masurile fiscal-bugetare interprinse de guvernele celor doua tari in perioada 2010-2014.
4. Concluzii


Extras din proiect Cum descarc?

1. Cadrul conceptual si metodologic
1.1. Prezentarea succinta a conceptului de cheltuiala publica si a structurii cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare
Dupa un ansamblu de autori, coordonati de academicianul Iulian Vacarel, finantele sunt definite ca ,,relatii sociale de natura economica, in expresie baneasca, ce apar intr-un anumit proces si cu un scop bine determinat". 
Din exigente legislative si in raport cu modul in care sunt organizate informatiile contabile, veniturile si cheltuielile este necesar sa fie inscrise in ,,buget", dupa o ,,schema unitara, intr-o anumita ordine pe baza unor criterii precis determinate" . Aceasta ,,schema unitara" fixeaza o organizare unica a veniturilor dupa provenienta si natura sursei, iar a cheltuielilor dupa criterii clar definite, administrative, economice, functionale, financiare etc. are denumirea de clasificatie bugetara.
Prin urmare, clasificatia bugetara trebuie sa fie cat mai simpla, cat mai clara si concisa, pentru ca aceasta sa fie usor de inteles de factorii de analiza si decizie care asista sau monitorizeaza executia componentelor bugetului general consolidat.
Clasificatia economica grupeaza cheltuielile in capitole, subcapitole, articole si aliniate, ceea ce permite definirea conturilor din contabilitatea publica in masura sa reflecte fidel alocarea fondurilor si executia bugetara. 
Clasificatia functionala grupeaza cheltuielile pe parti, ceea ce permite identificarea sectoarelor de activitate.
Figure 1 Clasificari bugetare
Structura cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare ECONOMICE 
Table 1 Structura cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare ECONOMICE
Titlu Denumirea cheltuielilor publice
10 Titlul I CHELTUIELI DE PERSONAL
20 Titlul II BUNURI SI SERVICII
30 Titlul III DOBANZI
40 Titlul IV SUBVENTII
57 Titlul IX ASISTENTA SOCIALA
70 Titlul VII CHELTUIELI DE CAPITAL
Structura cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare FUNCTIONALE 
Table 2 Structura cheltuielilor publice conform clasificatiei bugetare FUNCTIONALE
Cod Denumirea cheltuielilor publice
50.01. SERVICII PUBLICE GENERALE
60.01. APARARE
61.01. ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA
79.01. ACTIUNI ECONOMICE
74.01. PROTECTIA MEDIULUI
70.01. LOCUINTE, SERVICII SI DEZVOLTARE PUBLICA
66.01. SANATATE
67.01. CULTURA, RECREERE SI RELIGIE
64.01. CHELTUIELI SOCIAL-CULTURALE (EDUCATIE)
68.01. ASIGURARI SI ASISTENTA SOCIALA
Exemplu de structurare a clasificatiei functionale: 
61.01. ORDINE PUBLICA SI SIGURANTA NATIONALA
61.01.01 Administratia central
61.01.02 Servicii publice descentralizate
61.01.03 Ordine publica
61.01.03.01 Politie
61.01.03.02 Jandarmerie
61.01.03.03 Paza si supravegherea frontierei
61.01.04 Siguranta nationala 
61.00.05 Protectie civila si paza contra incendiilor (protectie civila nonmilitara)
61.01.06 Autoritati judecatoresti 
61.01.07 Penitenciare
61.00.08 Protectie civila
61.01.25 Cercetare si dezvoltare pentru ordine publica si siguranta nationala
61.01.50 Alte cheltuieli in domeniul ordinii publice si sigurantei nationale 
1.2. Prezentarea indicatorilor utilizati pentru aprecierea nivelului, a dinamicii si a structurii cheltuielilor publice
Indicatorii pentru aprecierea nivelului dinamicii si structurii cheltuielilor publice sunt folositi pentru a afla orientarile si tendintele in ceea ce priveste progresul cheltuielilor publice, si in special, a celor bugetare, precum si pentru intreprinderea unor comparatii internationale. Principalele grupe de indicatori sunt:


Fisiere în arhivă (1):

  • Studiu de caz comparativ privind nivelul, structura si dinamica cheltuielilor publice in Romania si Suedia.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Iulian Vacarel si colaboratorii - ,,Finantele publice", Editura Didactica si Pedagogica R.A., Bucuresti, 1999
Eurostat
Ministerul Finantelor Publice


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!