Studiu Privind Impozitele Directe la o Societate Comerciala

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere
2. Caracterizarea generala a impozitelor directe
2.1. Impozitele reale
2.2. Impozitele personale
2.2.1. Impozitele pe venit
2.2.2.Impozitele pe avere
3. Studiu de caz


Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
Impozitele sunt prin contributia lor legala si destinatia lor clasica o sarcina contributiva normala pe care cetateanul o suporta fata de stat, in vederea indestularii nevoilor reclamate de existenta statului si pentru realizarea conditiilor de dezvoltare ale societatii.
Deci impozitul reprezinta o contributie baneasca obligatorie cu titlu nerambursabil datorata potrivit legii bugetului de stat de catre persoanele fizice sau juridice pentru veniturile pe care le obtin sau bunurile pe care le poseda. 
Impozitul are un caracter unilateral ca o consecinta a suveranitatii statului. El este o institutie de drept publica fara de care nu se poate concepe existenta statului, facand parte organica din el.
Pe langa impozite, taxele sunt o categorie de venituri bugetare cu o evolutie multiforma in toate oranduirile de stat. Taxele in general sunt venituri bugetare ce se realizeaza ca plati datorate de persoanele care beneficiaza de anumite servicii sau activitati ale unor organe de stat.
Impozitul direct este asezat direct asupra materiei impozabile, este asezat asupra persoanelor sau proprietatilor percepute pe baza rolurilor nominative 
Impozitul reprezinta punctul nodal al fiscalitatii, fiind un produs al istoriei care a insotit permanent statul in prefacerile la care acesta a fost supus de evolutia evenimentelor, sau la cele la care statul a contribuit de-a lungul istoriei. La inceputul existentei sale, impozitul nu avea caracter permanent, iar rolul sau era limitat si obscur. Toate statele moderne si-au bazat dezvoltarea economiilor si extinderea puterii lor, in mare parte, pe fiscalitate, care a suferit numeroase prefaceri, fiind totodata la baza reformelor pe care statul le-a introdus de-a lungul timpului.
In cadrul societatilor comerciale din Romania impozitele directe, in speta impozitul pe profit se determina la sfarsitul rezultatului exercitiului prin elaborarea unor calcule si prin aplicarea unei cote unice de 16%.
In concluzie impozitele directe au un cuantum si termene de plata precis stabilite, sunt mai echitabile si deci mai de preferat decat impozitele indirecte, deoarece la acestea din urma consumatorii marfurilor si serviciilor, de regula, nu stiu cu anticipatie cand si mai ales cat vor plati statului, sub forma taxelor de consumatie si a altor impozite indirecte.
2. Caracterizare generala a impozitelor directe
Din cauza ca impozitele directe sunt nominative si au un cuantum si termene de plata precis stabilite, fiind aduse din timp la cunostinta platitorilor, sunt mai echitabile si deci mai de preferat decat impozitele indirecte, deoarece la acestea din urma consumatorii diferitelor marfuri si servicii, de regula, nu stiu cu anticipatie cand si mai ales cat vor plati statului, sub forma taxelor de consumatie si a altor impozite indirecte1 
2.1. Impozitele reale
Impozitele de tip real au cunoscut o larga raspandire in perioada capitalismului ascendent. Astfel, in primele stadii de dezvoltare a capitalismului, cand pamantul constituia forma de baza a bogatiei si principalul mijloc de productie, intr-o serie de tari europene a fost introdus impozitul funciar (pe pamant). Pentru stabilirea marimii acestuia se foloseau diferite criterii ca, de exemplu: numarul plugurilor utilizate in vederea lucrarii pamantului, intinderea terenurilor cultivate si calitatea acestora, marimea arenzii, pretul pamantului etc. Asemenea criterii nu permiteau stabilirea reala si corecta a capacitatii de plata a proprietarului funciar, deoarece se aveau in vedere numai unii dintre factorii care influenteaza nivelul productiei agricole. Un important pas inainte in stabilirea mai aproape de realitate a impozitului funciar 1-a constituit introducerea cadastrului, care reprezinta atat actiunea de descriere a bunurilor funciare din fiecare localitate, cu mentionarea veniturilor pe care le produc, cat si registrele in care figureaza inscrisi contribuabilii cu bunurile lor, pe baza carora se stabileau impozitele directe.
Impozite de tip real se practica si in zilele noastre. Astfel, intr-o serie de tari in curs de dezvoltare, exploatatiile agricole sunt supuse unor impozite de tip real. In cazul acestor impozite, sarcina fiscala este dimensionata in functie de suprafata de teren, de numarul animalelor, de cantitatea de ingrasaminte folosite, de valoarea materialelor procurate pentru lucrarile de irigatii sau de alti factori.
Rezulta ca, in cazul impozitelor reale, la impunere nu se ia in considerare produsul net (venitul) real al obiectelor impozabile, ci produsul brut sau cel mediu (jprezumat, ceea ce ii dezavantajeaza pe micii producatori si ii avantajeaza pe marii producatori care au conditii pentru a realiza un venit mai mare decat cel mediu.
2.2. Impozitele personale
Trecerea de la impozitele de tip real la cele de tip personal s-a facut treptat. Impozitele personale se intalnesc sub forma impozitelor pe venit si, respectiv, a impozitelor pe avere


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Privind Impozitele Directe la o Societate Comerciala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!