Modelarea pe Calculator a Motoarelor Termice - Schema Young

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
1. Generalitati despre motoarele termice 5
2. Principiul al doilea al termodinamicii 
2.1. Transformari L, Q. Principiul al II-lea al termodinamicii. Procese termodinamice 17
2.2. Ecuatia Clayperon-Mendeleev 21
2.3. Motoare termice 22
2.4. Ciclul Carnot direct 24
3. Motorul cu ardere interna cu patru timpi 
3.1. Motorul Otto 27
3.2. Motorul Diesel 31
4. Aplicatii 35
5. Listing 36
6. Concluzii 37
Bibliografie 40


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Primele realizari de motoare cu ardere interna dateaza din a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Necesitatile economice capitaliste in plina dezvoltare reclamau crearea unor masini termice noi de puteri mici si mijlocii, cu gabarite si greutati mai reduse, cu economicitate superioara si o exploatare mai usoara, prin modificare radicala a principiului functional al masinii cu abur.
Primul motor cu ardere interna, brevetat de Lenoir in Franta (1860), functiona cu un amestec de gaz de iluminat si aer dupa un ciclu in doi timpi: in prima cursa a pistonului se efectua admisiunea in cilindru a amestecului, urmata de aprinderea de la o scanteie electrica, arderea si destinderea, iar in cursa inversa - evacuarea gazelor de ardere.
Beau de Rochas, in 1862, stabileste pentru prima data importanta compresiunii amestecului combustibil-aer inaintea inceputului arderii si propune un ciclu in patru timpi. Aceste principii au fost aplicate cu succes la motorul construit de Otto in 1876.
In 1892, Diesel propune un nou principiu de functionare: incarcatura admisa in cilindru sa fie constituita numai din aer, iar combustibilul sa fie introdus ulterior, dupa compresiunea aerului. Temperatura ridicata a aerului urma sa asigure aprinderea combustibilului, iar viteza de injectie a combustibilului in cilindru, corelata cu deplasarea pistonului, desfasurarea arderii la o temperatura maxima constanta, pentru apropierea de ciclul Carnot. Motorul construit in 1895 realiza insa o ardere aproximativ izobara.
Perfectionarile neintrerupte aduse motoarelor cu ardere interna in secolul al XX-lea au permis extinderea lor asupra unor domenii variate de utilizare. Unele avantaje de principiu, si in general nivelul ridicat al performantelor, asigura in prezent o larga raspandire a motoarelor cu ardere interna. Astfel, motoarele cu ardere interna ocupa o pozitie principala in transportul naval si feroviar si sunt folosite aproape in exclusivitate pentru transportul rutier. Motoarele cu ardere interna se folosesc de asemenea pentru producerea de energie electrica in centralele de varf sau de mica putere, precum si in transportul aerian, pe avioane de mica viteza. In agricultura, motoarele cu ardere interna sunt utilizate pe scara larga pentru mecanizarea diverselor lucrari agricole precum si pentru transport. 
Republica Moldova fiind o tara agrara, avand economia bazata pe agricultura, motoarele cu ardere interna prezinta o importanta deosebita atat pentru economia nationala in ansamblul ei, cat si pentru agricultura, transport. Utilizate pe tractoare, locomotive, combine sau sasiuri autopropulsate, pe autocamioane sau ca unitati stationare, motoarele cu ardere interna asigura mecanizarea muncilor agricole, componenta principala a agrotehnicii moderne cat si economiei moderne.
Motorul cu ardere interna este o masina termica de forta, care transforma caldura obtinuta prin arderea combustibilului in lucru mecanic, prin evolutia unui fluid, numit fluid motor. Specific motorului cu ardere interna este faptul ca arderea combustibilului se produce chiar in interiorul motorului; fluidul motor initial prin ardere se transforma in fluid motor final. Deci, la motorul cu ardere interna fluidul motor poseda energie chimica, ce se transforma partial sau complet in caldura in cursul evolutiei sale.
La motoarele cu ardere interna cu piston energia mecanica se obtine prin actiunea fluidului motor asupra pistoanelor care, aproape in exclusivitate, au o miscare alternativa de translatie. Miscarea de translatie a pistoanelor este transformata in miscare de rotatie a arborelui motor prin mecanismul biela manivela.
Existenta unui parc vast de motoare cu ardere interna, in continua crestere si diversificare, ridica pe primul plan problema exploatarii lor rationale, sub aspectul micsorarii consumului de combustibil si lubrifianti si al sporirii sigurantei in exploatare si durabilitatii si micsorarii poluarii.
In conditiile actuale cand se pune tot mai acut problema folosirii rationale a combustibilului, la aprecierea unui motor intereseaza in mod deosebit randamentul efectiv, precum si consumul specific efectiv de combustibil, principalii indici de economicitate care reflecta gradul de perfectionare a unui motor. 
In aceeasi masura trebuie urmariti alti indici de economicitate: costul combustibilului, costul motorului, durabilitatea, cheltuielile de exploatare si reparatie; indicii constructivi: compactitatea, puterea volumica sau litrica, masa volumica sau litrica, masa pe unitate de putere; indicii de exploatare: siguranta in functionare, deservire usoara, pornire usoara si adaptabilitatea la tractiune. 
Eficienta economica a motorului, care este un deziderat hotarator, trebuie, deci, apreciata in complexitatea ei. In acest sens este semnificativ faptul ca unele perfectionari aduse motorului, desi maresc pretul de cost, conduc la cheltuieli de exploatare mai reduse, aparand in ansamblu ca eficiente.


Fisiere in arhiva (26):

  • 1.txt
  • 2.txt
  • 3.txt
  • CicluDisel.bmp
  • CicluOtto.bmp
  • CicluWankel.bmp
  • DDiesel.bmp
  • DIESEL.bmp
  • DOtto.bmp
  • DWankel.bmp
  • Modelarea pe Calculator a Motoarelor Termice - Schema Young.doc
  • Motoare.exe
  • OTTO.bmp
  • Project1.~dpr
  • Project1.cfg
  • Project1.dof
  • Project1.dpr
  • Project1.res
  • Unit1.~ddp
  • Unit1.~dfm
  • Unit1.~pas
  • Unit1.dcu
  • Unit1.ddp
  • Unit1.dfm
  • Unit1.pas
  • Wankel.bmp

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!