Clasa: a VIII-a Obiectul: Fizica Subiectul: FENOMENE TERMICE Data: Durata: 50 minute Tipul lectiei: Lectie de recapitulare,sistematizare, evaluare- fixare si consolidare Scopul lectiei: ? Intelegerea si utilizarea in comunicare a unor notiuni si concepte specifice fizicii molecular,termodinamicii ? Formarea si dezvoltarea capacitatilor si abilitatilor de explorare/investigare a realitatii, folosind instrumente si procedee specifice. Strategia didactica: Metode de invatamant: descoperirea dirijata, conversatia euristica, explicatia, problematizarea, investigarea,observatia autoevaluarea, expunerea sistematica, observatia. Mijloace de invatamant: Manualul, tabla, creta, fise de lucru,culegere de probleme, videoproiector,calculator. Competente generale: CG1: Cunoasterea si intelegerea fenomenelor fizice, a terminologiei, a conceptelor, a legilor si a metodelor specifice domeniului; explicarea functionarii si utilizarii unor produse ale tehnicii intalnite in viata de zi cu zi CG2: Investigarea stiintifica experimentala si teoretica CG3: Rezolvarea de probleme practice si teoretice prin metode specifice CG4: Comunicarea folosind limbajul stiintific CG5: Protectia propriei persoane, a celorlalti si a mediului inconjurator Competente specifice: CS 1.1 : identificarea unor caracteristici definitorii ale unor fenomene si marimi intalnite in natura; CS 1.2: descriereafenomenelor termice,a procedeelor de producere precum si cauzele producerii acestora; CS 1.5: stabilirea legaturii intre fenomenele termice si aplicatiile tehnologice ale acestora; CS 2.1: identificarea unor posibilitati practice de aplicare a cunostintelor teoretice: deosebirea intre caldura si temperature; CS 2.2: utilizarea si cunoasterea instrumentelor de masura pentru efectuarea unor determinari cantitative;; CS 3.1: compararea si clasificarea fenomenelor fizice termice; CS 3.2: rezolvarea de problem cu caracter teoretic si aplicativ folosind notiunile invatate; CS 3.3: analizarea relatiilor cauzale prezente in desfasurarea fenomenelor termice; CS 4.2.: formularea observatiilor proprii asupra fenomenelor termice; Competente derivate: La sfarsitul lectiei elevul trebuie sa fie capabil: - sa defineasca difuzia,agitatia termiva,energia interna,caldura,temperatura,schimbarile starilor de agregare topire-solidificare,vaporizare-condensare,sublimare-desublimare,coeficientii calorici,caldurile latente ; - sa explice propagarea caldurii in solice,lichide si gaze ; - sa enunte legile schimbarilor starilor de agregare; - sa aplice notiunile invatate in explicarea unor fenomene naturale; - sa rezolve probleme aplicand cunostintele dobandite.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.