Infrastructura Turistică

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 4216
Mărime: 5.77MB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Infrastructura

Aceasta caracterizează gradul de dezvoltare şi este menită să asigure funcţionarea normală a unor sectoare importante ale societăţii moderne, fiind indispensabilă pentru industria hotelieră şi turistică. Ea este de două feluri:

1. infrastructura generală;

2. infrastructura turistică.

1. Infrastructura generală:

- Reţeaua de transport comunicaţii;

- Reţeaua tehnico-sanitară (alimentare cu apă, energie electrică şi termică);

- Reţeaua edilitar-urbană (construcţii, pietonală);

- Reţeaua comercială şi prestări servicii;

- Reţeaua administrativă şi de asigurare a populaţiei.

2. Infrastructura turistică:

Infrastructura turistica – ansamblul constructiilor necesare unei zone pentru primirea si deservirea turistilor (structuri de primire turistice, de agrement, tratament balnear pentru turisti, centre de confectionare / comercializare a articolelor de artizanat, centre de informare turistica, parcari ,reţeaua de transport pe cablu în staţiuni montane şi pârtie de schi, grupuri administrative gospodăreşti,căi de comunicaţie);

Sunt totalitatea mijloacelor materiale de care se foloseşte turismul pentru realizarea funcţiilor şi obiectivelor sale economico-sociale. Cuprind:

1.Structuri de primire (hoteluri, moteluri, cabane, vile);

2.Structuri pentru servirea mesei (restaurante, autoservire);

3.Structuri agrement (cluburi agrement, cazinouri);

4.Structuri tratament balnear;

5.Structuri de transport turistic

Structuri de primire turistice cu functie de cazare

Prin structuri de primire turistice se intelege orice constructii si amenajari destinate prin proiectare si executie, cazarii sau servirii mesei pentru turisti, impreuna cu serviciile specifice aferente.

Structurile de primire turistice include hoteluri, moteluri, vile, cabane, campinguri, nave fluviale si maritime care dispun de spatii de cazare , sate de vacanta, pensiuni, pensiuni agro-turistice si alte unitati cu functiuni de cazare, unitatile de alimentatie din incinta acestora, unitatile de alimentatie publica, situate in statiunile turistice dar si cele care sunt administrate de societati comerciale de turism, indiferent de amplasament, de forma de organizare si de proprietate.

Structurile de primire turistice cu functie de cazare se clasifica pe stele, si respectiv pe flori in cazul pensiunilor turistice rurale, in functie de caracteristicile constructive, dotarile si calitatea serviciilor.

Clasificarea stucturilor de primire turistice are ca scop principal protectia turistilor si constituie o forma codifcata de prezentare a nivelului de confort si a ofertei de servicii.

Clasificarea structurilor de primire turistice se face de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Pentru obtinerea certificatului de clasificare agentii economici proprietari si/sau administratorii de structuri de primire turistice vor intocmi o documentatie care sa contina: cerere de elaborare a certificatului de clasificare; certificat constatator de la registrul comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate si structura actionariatului; certificat de inregistrare de la Oficiul registrului comertului insotit de anexele privind avizele sau acordurile si/sau autorizatiile legale : sanitara, sanitar-veterinara de mediu si de potectia muncii; schita privind amplasarea si adresa unitatii; schita privind structura, amplasarea si nominalizarea camerelor si a spatiilor de alimentatie; avizul specific privind amplasamentul si functionalitatea obiectivului, emis de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului; copie de pe brevetul de turism pt. directorii de hotel, motel, camping sau pt. cabanier; copii de pe actele de calificare a personalului de la receptie si de la unitatile de alimentatie.

Documentatia de clasificare se transmite Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului- Directia de autorizare si control care verifica indeplinirea criteriilor de clasificare si intocmeste ertificatul de clasificare.

In toate structurile de primire turistice sunt obligatorii:

afisarea la loc vizibil pt. turisti a nr. de telefon ale conducerii agentului economic proprietar si/sau administrator al structurii, ale Miniterului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru semnalarea eventualelor nemultumiri cu privire la serviciile oferite turistilor;

afisarea la receptiile structurilor de 1-5 stele si in camere din strucurile de 1-3 stele a certificatelor de atestare a tarifelor de cazare maximale, exprimate in euro;

pastrarea ordinii, linistii publice, moralitatii, curateniei si respectarea cu strictete a normelor sanitare si a celor de prevenire si stingere a incendiilor;

asigurarea de personal calificat si cu conduita ireprosabila;

oferirea unei game diversificate de servicii suplimentare, cuprinse in tariful de cazare sau cu plata separat, astfel: la unitatile de 4,5 stele cel putin 18 servicii, la uniatile de 3 stele cel putin 15 servicii, la cele de 2 stele cel putin 10 servicii, iar la unitatile de 1 stea cel putin 5 servicii;

instructiuni de folosire a telefonului;

tarifele interne si internationale pt. convorbiri telefonice;

lista room-service;

Preview document

Infrastructura Turistică - Pagina 1
Infrastructura Turistică - Pagina 2
Infrastructura Turistică - Pagina 3
Infrastructura Turistică - Pagina 4
Infrastructura Turistică - Pagina 5
Infrastructura Turistică - Pagina 6
Infrastructura Turistică - Pagina 7
Infrastructura Turistică - Pagina 8
Infrastructura Turistică - Pagina 9
Infrastructura Turistică - Pagina 10
Infrastructura Turistică - Pagina 11
Infrastructura Turistică - Pagina 12
Infrastructura Turistică - Pagina 13
Infrastructura Turistică - Pagina 14
Infrastructura Turistică - Pagina 15
Infrastructura Turistică - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Infrastructura Turistica
    • infrastructura turistica.doc
    • Presentation1.ppt

Alții au mai descărcat și

Amenajarea Turistică a Stațiunii Balneoclimaterice Covasna și Împrejurimi

Prezentul studiu are la baza oportunitatea dezvoltarii si diversificarii ofertei turistice pentru statiunea balneoturistica Covasna. “Statiunea...

Japonia

Japonia este o tarã prin excelentã insularã, situatã în nord-vestul oceanului pacific. Japonia este fãrã indoialã statul care a înregistrat cea mai...

Județul Timiș

1.Localizarea geografica si caracterizarea judetului 1.1. Scurt istoric Istoria judetului se pierde in timp, fiind mentionate inca din...

Rolul Carpaților

Unitati montane. Carpatii românesti Carpatii românesti fac parte din marele lant muntos alpino-carpato-himalayan, aparut în urma orogenezelor...

Te-ar putea interesa și

Rolul mass-mediei în promovarea a două zone cu potențial turistic similar. studiu de caz - Valea Prahovei și Ceahlău-Bicaz

CAP. 1. INTRODUCERE 1.1. Metodologie Realizarea lucrării de faţă “Rolul mass-mediei în promovarea turismului a două zone cu potenţial turistic...

Potențialul hidro-mineral al Județului Bistrița Năsăud

Introducere „Prins în calvarul zbaterii dintre viaţă şi moarte, omul a fost preocupat încă din zorii existenţei sale, de îngrijirea propriei...

Turismul Religios în Bucovina

I. Introducere Regiunea istorica BUCOVINA, al cărei teritoriu se întinde astăzi peste zona din apropierea oraşelor Suceava, Campulung Moldovenesc...

Strategii de dezvoltare a turismului privind stațiunea Vatra Dornei(după 1989)

INTRODUCERE Prin potentialul sau, atât natural cât si antropic, statiunea Vatra Dornei, respective depresiunea Dornelor, se impune atât pe plan...

Municipiul Constanța

ASEZAREA GEOGRAFICA Constanța se află în județul cu același nume, în partea de sud-est a României, la 44°10′24″N, 28°38′18″E. Se situează pe...

Amenajarea turistică a zonei Bran

Introducere Lucrarea incearca sa analizeze amenajarea turistica a zonei Bran prin prezentarea potentialului turistic al zonei,a infrastructurii si...

Dezvoltarea Economica a Turismului din România

INTRODUCERE In decembrie 1989, Romania a redevenit o natiune libera. Tara noastra este gata sa primeasca acum turisti din intreaga lume care sa se...

Plan de dezvoltare a județului Cluj

Introducere Elaborarea Planului de Dezvoltare a Judeţului Cluj, pe perioada 2007-2013, reprezintă nu numai o necesitate stringentă pentru actorii...

Ai nevoie de altceva?