Extras din proiect
Infrastructura
Aceasta caracterizează gradul de dezvoltare şi este menită să asigure funcţionarea normală a unor sectoare importante ale societăţii moderne, fiind indispensabilă pentru industria hotelieră şi turistică. Ea este de două feluri:
1. infrastructura generală;
2. infrastructura turistică.
1. Infrastructura generală:
- Reţeaua de transport comunicaţii;
- Reţeaua tehnico-sanitară (alimentare cu apă, energie electrică şi termică);
- Reţeaua edilitar-urbană (construcţii, pietonală);
- Reţeaua comercială şi prestări servicii;
- Reţeaua administrativă şi de asigurare a populaţiei.
2. Infrastructura turistică:
Infrastructura turistica – ansamblul constructiilor necesare unei zone pentru primirea si deservirea turistilor (structuri de primire turistice, de agrement, tratament balnear pentru turisti, centre de confectionare / comercializare a articolelor de artizanat, centre de informare turistica, parcari ,reţeaua de transport pe cablu în staţiuni montane şi pârtie de schi, grupuri administrative gospodăreşti,căi de comunicaţie);
Sunt totalitatea mijloacelor materiale de care se foloseşte turismul pentru realizarea funcţiilor şi obiectivelor sale economico-sociale. Cuprind:
1.Structuri de primire (hoteluri, moteluri, cabane, vile);
2.Structuri pentru servirea mesei (restaurante, autoservire);
3.Structuri agrement (cluburi agrement, cazinouri);
4.Structuri tratament balnear;
5.Structuri de transport turistic
Structuri de primire turistice cu functie de cazare
Prin structuri de primire turistice se intelege orice constructii si amenajari destinate prin proiectare si executie, cazarii sau servirii mesei pentru turisti, impreuna cu serviciile specifice aferente.
Structurile de primire turistice include hoteluri, moteluri, vile, cabane, campinguri, nave fluviale si maritime care dispun de spatii de cazare , sate de vacanta, pensiuni, pensiuni agro-turistice si alte unitati cu functiuni de cazare, unitatile de alimentatie din incinta acestora, unitatile de alimentatie publica, situate in statiunile turistice dar si cele care sunt administrate de societati comerciale de turism, indiferent de amplasament, de forma de organizare si de proprietate.
Structurile de primire turistice cu functie de cazare se clasifica pe stele, si respectiv pe flori in cazul pensiunilor turistice rurale, in functie de caracteristicile constructive, dotarile si calitatea serviciilor.
Clasificarea stucturilor de primire turistice are ca scop principal protectia turistilor si constituie o forma codifcata de prezentare a nivelului de confort si a ofertei de servicii.
Clasificarea structurilor de primire turistice se face de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Pentru obtinerea certificatului de clasificare agentii economici proprietari si/sau administratorii de structuri de primire turistice vor intocmi o documentatie care sa contina: cerere de elaborare a certificatului de clasificare; certificat constatator de la registrul comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate si structura actionariatului; certificat de inregistrare de la Oficiul registrului comertului insotit de anexele privind avizele sau acordurile si/sau autorizatiile legale : sanitara, sanitar-veterinara de mediu si de potectia muncii; schita privind amplasarea si adresa unitatii; schita privind structura, amplasarea si nominalizarea camerelor si a spatiilor de alimentatie; avizul specific privind amplasamentul si functionalitatea obiectivului, emis de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului; copie de pe brevetul de turism pt. directorii de hotel, motel, camping sau pt. cabanier; copii de pe actele de calificare a personalului de la receptie si de la unitatile de alimentatie.
Documentatia de clasificare se transmite Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului- Directia de autorizare si control care verifica indeplinirea criteriilor de clasificare si intocmeste ertificatul de clasificare.
In toate structurile de primire turistice sunt obligatorii:
afisarea la loc vizibil pt. turisti a nr. de telefon ale conducerii agentului economic proprietar si/sau administrator al structurii, ale Miniterului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru semnalarea eventualelor nemultumiri cu privire la serviciile oferite turistilor;
afisarea la receptiile structurilor de 1-5 stele si in camere din strucurile de 1-3 stele a certificatelor de atestare a tarifelor de cazare maximale, exprimate in euro;
pastrarea ordinii, linistii publice, moralitatii, curateniei si respectarea cu strictete a normelor sanitare si a celor de prevenire si stingere a incendiilor;
asigurarea de personal calificat si cu conduita ireprosabila;
oferirea unei game diversificate de servicii suplimentare, cuprinse in tariful de cazare sau cu plata separat, astfel: la unitatile de 4,5 stele cel putin 18 servicii, la uniatile de 3 stele cel putin 15 servicii, la cele de 2 stele cel putin 10 servicii, iar la unitatile de 1 stea cel putin 5 servicii;
instructiuni de folosire a telefonului;
tarifele interne si internationale pt. convorbiri telefonice;
lista room-service;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Infrastructura Turistica
- infrastructura turistica.doc
- Presentation1.ppt