Turismul in Grecia

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere
Capitolul I. Prezentarea generala sau prezentarea de ansamblu
1.1. Incadrarea in limite teritoriale
1.2. Caile de acces
1.3. Rolul factorului istoric in dezvoltarea turistica a orasului Greciei
1.4. Elemente de ansamblu privind cadrul natural 
1.5. Nivelul de dezvoltare economico-social
Capitolul II. Analiza si valorificarea potentialului turistic natural al Greciei
2.1. Potentialul turistic al reliefului
2.2. Potentialul climatico-turistic
2.3. Potentialul turistic al apelor
2.4. Potentialul turistic al invelisului bio-geografic
2.5. Prezentarea principalelor arii protejate din Grecia
Capitolul III. Analiza si valorificarea potentialului turistic antropic al Greciei
3.1. Obiective turistice religioase
3.2. Obiective turistice cultural-istorice
3.3. Arta populara si manifestarile etno-folclorice
3.4. Alte obiective turistice de natura antropica
Capitolul IV. Propuneri si strategii privind dezvoltarea in domeniul turistic al Greciei
Concluziile in urma analizei efectuate 
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Turismul in Grecia
Desi trecerea timpului a pastrat poporul grec si traditiile sale precum un varf de lance intre popoarele care alcatuiesc civilizatia europeana si mondiala, aceasta a promovat in mod deosebit potentialul turistic al acestei deja renumite regiuni pe glob.
Potentialul industriei turistice elene a mentinut si mentine in continuare un ritm alert de dezvoltare a economiei acestui stat.
Principalele resurse ale solului sunt legate de comertul cu citrice si masline, alaturi de care, un rol important in economia tarii il are turismul, Grecia avand un PIB de 111,8 mld.$ adica 10.648 $ / locuitor, si un PNB / locuitor valoarea PPC 10.930$.
Astfel, prioritatile de dezvoltare sunt indreptate asupra economiei turismului care reprezinta una dintre resursele sigure ale Greciei, turismul international reprezentand, la nivel mondial 30,5% din totalul exporturilor de serviicii si 8% din totalul transporturilor de marfuri. 
Turismul fie pe plan national fie pe cel international influenteaza o serie de indicatori precum: evolutia dinamica a veniturilor si preturilor la nivel national sau mondial, ritmul cresterii economice in functie de evolutia pe care o are asupra unei regiuni turistice cu potential de dezvoltare pe o perioada determinata; totodata incsarile obtinute prin comercializarea serviciilor turistice si a altor bunuri care fac obiectul economiei turistice nfluenteaza situatia balantei de plati.
Evolutia ratei somajului este, deasemenea influentata prin desfasurarea activitatilor turistice, prin largirea potentialului turistice la nivel mondial prin asigurarea unor noi locuri de munca.
Inca din secolul XV, supra-numit un adevarat secol al package-tour-lui cu originea in Venetia servicii precum: cazarea, alimentatia, transbordarile, calatoriile cu magarul, plimbarile, apoi primele fast-food-uri au creat un lant industrial turistic dezvoltat in zilele noastre Activitatea turistica se inscrie intre fenomenele ce s-au impus in mod deosebit pe plan modial, dezvoltarea sa spectaculoasa constituind una dintre trasaturile caracteristice ale secolului al XX-lea si in special a celei de-a doua jumatati a acestuia. Ca mijloc de utilizare in mod placut si in conditii de confort a timpului liber, turismul a devenit in zilele noastre o activitate social-culturala si economica de mare importanta, in multe cazuri fiind un factor esential in balanta de venituri a tarilor respective.
Ideea de calatorie exista de cand lumea: calatoria ca expeditie, calatoria ca pelerinaj, calatoria ca initiere, calatoria ca descoperire, ca accesare a unor locuri noi, mai mult sau mai putin indepartate, calatoria ca mod de viata. Asadar, prin turism se intelege, in primul rand, ansamblul activitatilor prin care omul isi petrece timpul liber calatorind in alta localitate sau tara pentru a vizita oameni si locuri, monumente si muzee pentru a-si imbogati cunostintele generale, pentru a se distra si a face sport, pentru odihna sau tratament etc., iar in al doilea rand, industria de bunuri si servicii creata pentru satisfacerea dorintelor, preferintelor sau motivatiilor solicitate de turisti in locuri de destinatie.
Potentialul turistic mondial este asigurat atat de obiective naturale (forme de relief, rauri si lacuri, tarmuri marine, vegetatie si fauna etc.), cat si antropice, realizate de om (monumente istorice, arhitectonice si de arta, muzee, obiective etnografice si de folclor etc.), de regula cele doua mari categorii imbinandu-se armonios in anumite areale; exista insa si zone in care precumpanesc, ca valoare turistica, si nu numai, fie cele naturale, fie cele antropice.
In functie de potentialul turistic si de baza de servire, se cunosc diferite forme de turism: turism balneo-maritim, turism montan si pentru practicarea sporturilor de iarna, turism de cura balneara, turism de vanatoare si pescuit, turism cultural (sau cultural-istoric), turism comercial-expozitional, turism festivalier, turism ,,sportiv", turism de reuniuni si congrese, turism de afaceri.
In Grecia intalnim numeroase tipuri de turism, precum: turismul de afaceri, turismul de reuniuni si congrese, legat de marile manifestari stiintifice, culturale,artistice; turism de aventura (Waterland, parc acvatic situat langa Salonic si recomandat celor pasionati de aventuri extreme si dornici de senzatii tari); turism cultural-educativ (sau cultural istoric), legat de vizitarea monumentelor istorice, arhitectonice si de arta, a muzeelor si a caselor memoriale, a altor obiective realizate de om - in centrului orasului modern este Constitution Square, iar in apropiere se afla cladirea Parlamentului si cateva muzee. Printre institutiile orasului de educatie inalta sunt si Universitatea Nationala Capodistrian din Atena (1837), Universitatea Nationala de Tehnica din Atena (1836), si scolile de arta, afaceri, si agricultura. Atena are numeroase muzee printre care enumeram: Muzeul National de Arheologie, Muzeul Bizantin, Muzeul Acropolis (gazduieste capodoperele civilizatiei grecesti antice), si Muzeul Benaki, cu colectiile lor remarcabile. 
De asemenea, mai intalnim si turism montan si pentru practicarea sporturilor de iarna, cuprinzand: drumetia, sporturile de iarna etc. - vizita Muntelui Athos este un prilej de a admira o parte din manastirile marete imprastiate intre crestele muntilor, Meteora reprezinta unul dintre cele mai atractive obiective turistice din Grecia, complexul monahal de aici oferind privelisti unice, manastirile, construite pe varfurile stancilor abrupte, erau pana acum opt decenii accesibile doar calugarilor trasi de funie, iar astazi turistii le pot vizita urcand cateva zeci de trepte sapate in munte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul in Grecia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!