Controlul afisarii desenului Principalul dezavantaj al proiectarii asistate de calculator fata de proiectarea pe planseta il reprezinta faptul ca desenul nu poate fi vazut in intregime, cu toate detaliile. Datorita dimensiunilor limitate ale ecranului, proiectantul trebuie sa aleaga intre o vedere de ansamblu pe care nu se disting detaliile si afisarea unui detaliu intr-o fereastra. Fereastra ("Window") desemneaza o zona dreptunghiulara in care este continuta informatia ce trebuie afisata pe tot ecranul. Exista mari deosebiri intre ceea ce se scrie in fisierul .DWG (desenul salvat pe disc) si ceea ce se vede pe ecran. In fisier, pentru o linie este suficient sa se memoreze capetele ei (coordonatele punctelor), culoarea, tipul de linie si stratul in care a fost desenata. Pe ecran trebuie sa se tina seama de culoarea si tipul de linie selectate, dar trebuie reprezentate mai multe puncte, astfel incat linia sa para continua; aceasta se face prin aprinderea pixelilor corespunzatori (vezi de ex. algoritmul din anexe). In fisier punctele sunt pastrate in coordonate absolute; la afisare, acestea trebuie sa fie transformate in coordonate ecran. La fiecare modificare a ferestrei afisate, linia trebuie redesenata (regenerata). Regenerarea desenului trebuie sa se faca aproape la fiecare operatie de lucru cu ecranul. Toate aceste operatii se fac prin comenzile de control al ecranului, grupate in meniul "DISPLAY". Cele mai importante sunt ZOOM, PAN, REDRAW si REGEN. Comenzile din acest capitol controleaza modul cum este afisat desenul pe ecranul grafic. Cu ajutorul acestor comenzi putem selecta portiuni din desen pentru a fi afisate, stabili vederi în 3D, specifica masura în care AutoCAD-ul elaboreaza entitati cu consum mare de timp, redesena ecranul si realiza multe alte operatii. De asemenea, putem folosi aceste comenzi pentru a pregati diferite vederi ale desenului în vederea imprimarii la un plotter.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.