Analiza Calitatii Senzoriale a Ceaiului de Fructe de Padure

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
1. Caracterizarea generala a ceaiului 4
1.1. Clasificarea produsului 4
1.2. Caracteristici de calitate ale produsului: senzoriale, fizico-chimice, etc 5
2. Selectarea si descrierea proprietatilor senzoriale ale produsului 6
2.1. Alegerea a doua marci ale produsului si prezentarea unor date reprezentative despre acestea 6
2.2. Selectarea celor mai reprezentative 5 caracteristici senzoriale in vederea realizarii analizei 10
2.3. Descrierea pe baza observatiei personale a fiecarei caracterisitici senzoriale in parte pentru fiecare marca aleasa 10
3. Analiza propriu-zisa a calitatii senzoriale a produsului comparativ pe cele doua marci prin metoda punctajului 11
3.1. Stabilirea schemei de analiza prin punctaj 11
3.2. Completarea fiselor individuale de analiza senzoriala de catre fiecare membru al echipei pentru fiecrare marca 13
3.3. Completarea fisei centralizatoare de analiza senzoriala de catre fiecare echipa in parte pentru fiecare marca 16
Concluzii 18
Bibliografie 19


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea este un studiu de caz, prin care se face analiza senzoriala a unui produs alimentar respectiv ceaiul de fructe de padurea. Aceasta analiza se va realiza cu ajutorul schemei de analiza senzoriala prin punctaj.
Calitatea si consumatorul au devenit cele mai importante obiective ale managementului secolului 21. In prezent, prin calitate se intelege mai mult decat notiunea traditionala a calitatii produselor si serviciilor intalnita in anii precedenti. Definitiile actuale acopera imbunatatirile (scaderea) in costul produselor, performantele in distribuirea acestora, timpul de ajungere a produsului pe piata precum si raspunsul la schimbarile pietei. Aceste noi tendinte determina noi reorientari in perceperea calitatii de la nivelul cel mai de jos pana la nivelul cel mai ridicat, spre analiza satisfactiei consumatorului. Nu putem vorbi despre calitate fara sa vorbim despre informatie. Marfa se afla intr-un mediu saturat de informatii utile sau nu. Aspectele calitatii marfurilor in relatie cu consumatorul se regasesc in informatii care ne vor ajuta in elaborarea de modele ale calitatii si satisfactiei utilizatorului.
1. Caracterizarea generala a ceaiului
1.1.Clasificarea produsului
Ceaiul face parte din grupa produselor alimentare numita stimulente. In aceasta grupa sunt cuprinse produsele alimentare neurotonice si cardiotonice, deoarece contin substante farmacologice active, ce actioneaza asupra sistemului nervos central, asupra sistemului circulator si dezvolta o actiune diuretica. Din grupa stimulentelor mai fac parte cafeaua, cacao, vinul, berea etc. 
Exista patru feluri principale de ceai:
Ceaiul alb este pregatit din muguri sau frunze tinere pe care se disting mici perisori albi. In ceasca este mai limpede. Gustul lui e putin mai pronuntat. Ceaiul Yin Zhen "ac de argint" este facut din muguri, iar ceaiul Ming Mei "spranceana zeului longevitatii" din frunze. Bai Mu Dan "Bujorul alb", intermediar intre "ace" si "sprancene", este produs din muguri si din primele doua frunze. Ceaiul alb este un ceai rezervat pentru momente speciale. 
Ceaiul verde este, pe langa apa, cea mai consumata bautura din lume. Spre deosebire de ceaiul negru, ceaiul verde este nefermentat. Frunzele ceaiului sunt expuse aerului fierbinte care face ca enzima din frunze sa dispara si astfel procesul de fermentare nu mai are loc. Ceaiurile verzi au cea mai delicata aroma din toate ceaiurile si sunt considerate a avea mai multe beneficii si aplicatii terapeutice decat cele negre. 
In ceaiul oolong, oxidarea este oprita dupa aproximativ trei zile dupa culegere, si este procesat ca si ceaiul verde. Mai este denumit si Wulong sau ceai bleu-verde.
Ceaiurile oolong sunt deosebit de apreciate de chinezii bogati. Oolongurile din Formosa (sau Taiwan) sunt fermentate mai multa vreme, obtinandu-se ceaiuri mai intunecate, mai tari, cu savoare de fruct. Mai parfumate, mai dulci, mai putin bogate in teina decat ceaiurile verzi, ceaiurile oolong corespund mai bine "cerului gurii" occidentalilor. 
Ceaiul negru este cel mai popular ceai din lume, fiind un ceai de consum zilnic in vest si nord-vest. Este ceaiul cel mai folosit in prepararea ceaiului cu gheata (Ice Tea) si a ceaiului englezesc (English Tea).


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Calitatii Senzoriale a Ceaiului de Fructe de Padure.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!