Audit Intern

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Notiuni Tehnice privind derularea unui Audit Intern. 2
1. Planificarea activitatilor 2
1. Initierea auditului 3
2. Definirea obiectivelor, domeniului, intinderii si frecventei auditului 3
3. Analiza preliminara a documentatiei sistemului calitatii 4
4. Vizita preliminara la auditat 4
5. Elaborarea planului de audit 5
6. Transmiterea planului de audit auditatului 6
7. ORGANIZAREA SEDINTEI DE DESCHIDERE 6
8. ORGANIZAREA SEDINTELOR INTERMEDIARE 7
9. ORGANIZAREA SEDINTEI DE INCHIDERE 7
10. EXAMINAREA SISTEMULUI CALITATII 8
11. Incadrarea in timpul acordat auditului 9
12. Chestionarul de audit 10
13. RAPORTUL DE NECONFORMITATE 10


Extras din proiect Cum descarc?

Notiuni Tehnice privind derularea unui Audit Intern.
Planificarea activitatilor
Auditorul sef stabileste modul de derulare al auditului prin planificarea activitatilor, urmarind o anumita strategie. Din acest punct de vedere, intr-o prima abordare, auditul poate fi:
o orizontal, in care se urmareste un anumit aspect al obiectului auditului in toate compartimentele organizatiei,
o vertical, in care se urmaresc toate aspectele obiectului auditului in fiecare compartiment auditat.
Regula de baza in desfasurarea auditului o constituie urmarirea activitatilor in succesiunea lor fireasca, spre exemplu: contractare, proiectare, omologare, executie, livrare.
Planificarea prealabila a auditurilor interne in cadrul unei organizatii se realizeaza in documentul Program anual de audituri interne pe anul ...........
In vederea bunei desfasurari a auditului este necesara folosirea unui document de verificare, prin care se controleaza daca au fost culese toate informatiile necesare, inainte de auditarea unei alte activitati.
Auditorul trebuie sa fie familiarizat cu activitatile functiei auditate a sistemului calitatii, procedurile si documentatiile utilizate, clauzele adecvate ale standardului. Auditorul va pregati un chestionar de audit pentru compartimentele vizitate, impreuna cu intrebarile pe care le va pune si operatiile si documentatiile care urmeaza sa le vada. Subiectele auditului vor include si auditurile precedente ale compartimentului vizitat.
Compartimentele care necesita investigatii speciale sunt cele care nu au foste verificate recent, cele care au fost verificate anterior si in care au fost gasite deficiente, precum si cele in care sunt cunoscute deficientele sau se suspecteaza ca acestea exista.
Auditorul trebuie sa il faca pe auditat sa fie constient in avans de domeniul auditului si sa specifice ce se asteapta de la el.
Listele de verificare
Sunt instrumente utile in vederea acoperirii intregii problematici a auditului (domenii si activitati investigate in timpul auditului).
Elaborarea lor se face in faza pregatirii auditului, in care auditorul se asigura ca sistemul definit in documentul de referinta (manualul calitatii, standardul de referinta) este complet si apt sa duca la indeplinirea obiectivelor calitatii organizatiei.
Daca organizatia are un sistem al calitatii, acesta este definit in manualul calitatii. Cuprinsul acestui manual poate fi folosit de auditorul sef pentru a se asigura ca a fost acoperit intreg sistemul. Cea mai eficienta lista de verificare pe care o poate avea auditorul este cuprinsul sau indexul paginilor manualului.
Folosirea acestor liste, care nu au mai mult de doua, trei pagini, constituie o buna verificare a auditarii tuturor compartimentelor si activitatilor organizatiei.
In faza pregatirii auditului, auditorul sef trebuie sa se asigure ca sistemul definit in manual este complet si apt sa duca la indeplinire obiectivele calitatii organizatiei.
In situatia in care manualul calitatii organizatiei nu este complet, auditorul sef trebuie sa verifice conformitatea sistemului cu standardul de referinta, iar in alcatuirea listelor de verificare, standardul de referinta sa constituie lista de verificare dupa care urmareste daca s-au atins toate punctele.
Auditorii, cand isi planifica auditarea unei zone, isi intocmesc liste de verificare prin care trebuie sa aiba in vedere faptul ca, fiecare interviu individual trebuie sa cuprinda patru aspecte de baza legate de:
persoane - responsabilitate si autoritate, cerinte de instruire / educatie;
o proceduri - disponibilitate, gradul de acoperire a activitatii auditate, aplicabilitate practica;
o echipamente - daca sunt cele specificate in proceduri, daca necesita manuale de utilizare iar acestea sunt disponibile;
o produse si materiale - daca sunt cele specificate in proceduri, daca sunt corespunzator identificate si cu stadiul inspectiilor identificat corespunzator.
Diagrama de flux (flow chart)
Un alt mijloc de asigurare ca toate elementele auditului au fost atinse, este diagrama de flux a procesului de auditare. Aceasta ajuta auditorul sa observe ca auditul se desfasoara sistematic si ca nu au fost sarite etape importante 
3. Documentele de lucru folosite in etapa de pregatire-planificare a auditului sunt:
- autorizarea auditului;
- standardele sau alte specificatii dupa care se face auditul;
- planul de audit; - orice formate provizorii care se folosesc in timpul auditului;
- aide-memoires, liste de verificare, diagrame de flux etc.
In aceasta etapa sunt prevazute urmatoarele activitati:
a) Initierea auditului,
b) Definirea obiectivelor, domeniului, intinderii si frecventei auditului; 
c) Alcatuirea echipei de audit;
d) Analiza preliminara a documentatiei sistemului calitatii;
e) Vizita preliminara la auditat;
f) Elaborarea planului de audit;
g) Transmiterea planului de audit auditatului in vederea aprobarii continutului; 
h) Organizarea echipei de audit.
1. Initierea auditului
Initierea auditului poate avea loc din initiativa:
o Organizatiei auditate, in cazul unui audit intern;
o Unei organizatii, pentru auditul la subcontractanti;
o Organizatiei auditate care inainteaza o cerere de certificare;
o Unei alte organizatii interesata sau indreptatita, pentru auditul de terta parte.
Initierea auditului presupune stabilirea obiectivului si domeniului auditului, frecventei acestuia si analiza preliminara a prezentarii sistemului calitatii al auditatului. In aceasta etapa se ia legatura cu organizatia auditata.
De asemenea, la initierea auditului se stabileste auditorul sef, care poate fi numit de:
o organizatia initiatoare a auditului - la auditul intern si la subcontractanti;
o terta parte independenta - la auditul de terta parte.
Numirea are loc prin notificare oficiala, precizarea scopului auditului si se accepta de cel numit.
2. Definirea obiectivelor, domeniului, intinderii si frecventei auditului
Clientul decide, ce elemente ale sistemului calitatii, zone si activitati ale organizatiei urmeaza sa fie auditate intr-un interval de timp specificat. Este recomandabil ca acestea sa fie stabilite impreuna cu auditorul sef si cu consultarea auditatului.
De asemenea, clientul specifica standardul in baza caruia se efectueaza auditul sistemului calitatii, precum si frecventa acestuia, care se stabileste in baza modificarilor provenite in organizatie ce pot avea repercusiuni asupra sistemului calitatii acestuia, precum si de rezultatele ultimelor audituri.
Importanta acestor factori este diferita daca auduturile sunt de terta parte, secunda parte sau prima parte.
CONCLUZIE Un audit al sistemului calitatii va urmari:
o o Competenta sistemului daca procedurile sunt realiste si adecvate pentru organizatie;
o o Conformitatea sistemului - daca procedurile sunt urmate corect; 
o o Performanta sistemului - daca aplicarea procedurilor sistemului aduce rezultate dorite.
In cadrul auditurilor terta parte se tine seama de natura schemei de certificare in primul rand, si de cat de pregatit este auditatul pentru evaluare. Auditurile pot fi de evaluare completa, evaluare initiala, de supraveghere, audituri de prelungire, sau audituri de extindere a domeniului. 
In cadrul auditurilor secunda parte se au in vedere: cerintele din contractele curente (auditul poate avea loc la inceputul unui contract important pentru a asigura un control efectiv in timpul fazelor de proiectare, aprovizionare, lansare in productie); resursele disponibile pentru contract; performantele subcontractantului in domeniul calitatii.
In cadrul auditurilor interne se auditeaza toate activitatile care fac parte din sistemul calitatii organizatiei. Frecventa acestor audituri se stabileste in functie de necesitatile sistemului si ale organizatiei. Activitatile critice precum si cele cu importanta ridicata trebuie sa fie auditate mai des decat celelalte. Este de dorit sa fie auditate simultan mai multe functii ale organizatiei, ceea ce asigura auditarea interferentelor dintre compartimente, care in alt mod nu ar putea fi auditate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Audit Intern.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!