Etichetarea Produselor Alimentare

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
Cap 1. Aspecte teoretice privind etichetarea 4
1.1 Ce este eticheta si istoricul etichetei 4
1.2 Scopul etichetarii 6
1.3 Informatii ce trebuie sa contina eticheta 7
1.4 Tipuri de etichete 14
1.5 Minciuni despre infomatiile de pe etichete 16
Cap 2.Materiale din care sunt confectionate etichetele 21
Cap 3.Legislatia in vigoare 26
3.1 Legislatia in Romania privind etichetarea alimentelor 26
3.2 Legislatia in Uniunea Europeana privind etichetarea ecologica 26
3.3 Legislatia Romania in privind etichetarea ecologica 27
Cap 4. Studiu de caz - Etichetarea ecologica 27
4.1 Eticheta ecologica 27
4.2 Eticheta ecologica in Europa - scurt istoric 27
4.3 Scopul ecoetichetarii 29
4.4 Avantajele folosirii ecoetichetarii 29
4.5 Comparerea etichetei eco din Romania cu cea din Germania 31
4.5.1 Etichetarea ecologica in Romania 31
4.5.2 Etichetarea ecologica in Germania 32
Concluzii 33
Bibliografie 34
Anexe 35


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Cunoasterea caracteristicilor produselor alimentare, precum data de expirare, ingredientele folosite, producatorul, cantitatea neta, originea materiilor prime folosite sau a faptului daca s-au administrat hormoni de crestere sau antibiotice, daca este sau nu un produs natural, daca este sau nu un produs modificat genetic, este esentiala in alegerea produselor de catre consumatori. Consumatorul are dreptul sa fie informat corect pentru a face o alegere care sa fie in interesul lui, fie si de moment. Numai beneficiind de toata informatia, el poate alege acel produs care corespunde cu nevoia lui, cu exigenta lui sau cu posibilitatea lui financiara.
Aderarea la Uniunea Europeana a Romaniei impune standarde stricte privind protectia mediului. Una din masurile pe care tara noastra a trebuit sa le adopte a fost si cea care se refera la stabilirea procedurii de acordare a etichetei ecologice. Scopul acordari etichetei ecologice este acela de a promova produsele ecologice, care nu pot afecta mediul pe parcursul intregului ciclu de viata, astfel incat resursele mediului inconjurator sa se profite o perioada cat mai indelungata.
Eticheta ecologica este o actiune voluntara, promovearea produselor ecologice contribuie la utilizarea eficenta a resurselor protejand mediul, prin furnizarea catre consumatori a unor infornatii corecte, exacte despre produse. 
Autoritatea competenta care acorda eticheta ecologica este Ministrul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA). 
In mai multe tari din UE (de exemplu, in Germania si Belgia), se utilizeaza etichete ecologice obligatorii pentru ambalaje. Obligativitatea etichetarii ambalajelor decurge, in acest caz, din obligatia pe care o au persoanele care raspund de ambalare de a participa la sistemele de colectare a acestora dupa folosire, conform Directivei UE referitoare la ambalaje si reziduurile de ambalaje.
In UE exista mai multe sisteme nationale de etichetare ecologica marca ecologica "Blue Angel", "Der Grune Punkt","Environmental Choice", "Eco-Mark",majoritarea acestor sisteme sunt utilizate in nordul UE (Germania, Olanda si tarile Scandinave).
Cap 1. Aspecte teoretice privind etichetarea
1.1 Ce este eticheta si istoricul etichetei
Practica activitatilor comerciale a impus utilizarea unui instrument esential pentru asigurarea unei comunicari rapide si precise a informatiilor despre marfuri.Acest instrument este eticheta, folosita ca purtator al informatiilor referitoare la marfuri, intre producatori,distribuitori si consumatori.
Eticheta reprezinta totalitatea informatiilor care insotesc un produs, de regula inscrise pe ambalaj si care ofera consumatorului detaliile privind caracteristicile produsului cum ar fi data de expirare, lista ingredientelor, numele si adresa producatorului etc.
Eticheta, conform art. 2, lit. a din H.G. nr. 106/2002, reprezinta "orice material scris, imprimat, litografiat sau ilustrat, care contine informatiile despre produs si care insoteste produsul la vanzare."
Odata cu evolutia tehnologica in industria alimentara si etichetele trebuie sa fie cat mai complete pentru ca consumatorul se informeaza si are pretentia cand cumpara un produs sa fie informat despre produsul respectiv.
De-a lungul istoriei, perioadele de inflorire, de crestere economica si sociala, au insemnat si importante schimburi comerciale, atat in interiorul tarilor, regiunilor, continentelor, cat si in exteriorul lor.
Originea etichetei se regaseste, probabil, in practica farmaceutica, datorita preocuparii alchimistilor de a diferentia diferitele produse chimice. E lesne de inteles ca forma vaselor folosite in acea perioada putea insinua continutul lor (amfore, diferite alte obiecte, etc.) dar nu era ceva sigur, din acest motiv fiind necesare informatii externe. 
In antichitate, eticheta a reprezentat mai ales un semn distinctiv al producatorului si a imbracat diferite forme, specifice fiind pictogramele, ideogramele si monogramele, care faceau corp comun cu obiectul pe care se aplicau (caramizi, amfore si alte produse ceramice, produse metalice etc.).O functie importanta a acesteia era aceea de a decora si a orna respectivele obiecte tinand cont ca trebuiau prezentate consumatorului intr-o forma, imagine si culoare cat mai atractive.
Putem adauga ca in acea perioada au aparut si marcile, (ele fiind semne distinctive folosite de producatori) deoarece erau folosite un numar mare de semne ("sigillum") pentru identificarea produselor (vinuri, branzeturi, produse ceramice, etc.), care indicau numele producatorului si denumirea localitatii de unde provenea produsul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etichetarea Produselor Alimentare.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!