Managementul Calității

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 11963
Mărime: 310.34KB (arhivat)
Publicat de: Teodor Zaharia
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. 1. PLANUL CALITĂŢII PRIVIND CONTROALELE LA RECEPŢIE MATERII PRIME ŞI MATERIALE AUXILIARE 7.5.5 ISO 22000 5
  3. 2. PLANUL CALITĂŢII ÎN PROCES DE FABRICAŢIE 7.5.5 ISO 22000– „Salam fiert afumat Servelat” 9
  4. 3. PLANUL CALITĂŢII PRODUSULUI FINIT 7.5.5 ISO 22000 – „Salam fiert afumat Servelat” 12
  5. 4. PLANUL TRATĂRII SANITARE ECHIPAMENTE, UTILAJE TEHNOLOGICE 14
  6. 5. PLANUL IGIENIZĂRII SANITARE ALE SPAŢIILOR DE PROCESARE 7.5.5 ISO 22000 16
  7. Instrucțiune de utilizare a dezinfectantului Tesol-A 19
  8. Instrucțiune de utilizare a dezinfectantului Septohloral 20
  9. 6. IGIENA PERSONALULUI 21
  10. 6.1 Definiții și abrevieri 21
  11. 6.2. Scopul 21
  12. 6.3. Descrierea procesului 21
  13. 6.3.1. Igiena personală 21
  14. 6.3.2.Spălarea și dezinfectarea mîinilor 22
  15. 6.3.3 Comportamnetul personalului 22
  16. 6.4Responsabilotăți 23
  17. 6.5 Referințe 24
  18. 6.6. Distribiție 24
  19. 7. DESCRIEREA PRODUSULUI FINIT „Salam fiert-afumat Servelat” - 7.3.3.2 – ISO 22000 25
  20. 8. DESCRIEREA MATERIALELOR AUXILIARE PRIVIND FABRICAREA – „SALAMULUI FIERT-AFUMAT Servelat” 7.3.3.1 -ISO 22000 26
  21. 9.DIAGRAMA PROCESULUI DE PRODUCERE- „SALAM FIERT-AFUMAT Servelat” 7.3.5.1 ISO 22000 27
  22. 10. IDENTIFICAREA ŞI ANALIZA PERICOLELOR PRIVIND FABRICAREA – „SALAM FIERT-AFUMAT Servelat” 29
  23. 11. DETERMINAREA PUNCTELOR CRITICE DE CONTROL – „SALAM FIERT-AFUMAT Servelat” 7.6.2 ISO 22000 33
  24. 12. MONITORIZAREA PUNCTELOR CRITICE DE CONTROL PRIVIND FABRICAREA -“ SALAM FIERT-AFUMAT Servelat’’7.6.1 - 7.6.4 ISO 22000 35
  25. 13. TRASABILITATEA PRODUSULUI. ELABORAREA UNEI PROCEDURI 36
  26. 13.1.Definiții și abrevieri 36
  27. 13.2. Scopul 36
  28. 13.3.Descrierea procesului 36
  29. 13.3.1. Identificarea la recepție a materiilor prime, materialelor și utilajelor 36
  30. 13.3.2 Identificarea materiilor prime intermediare în producere 37
  31. 13.3.3.Identificarea produselor finite conforme 37
  32. 13.3.4.Identificarea produselor finite la livrare 37
  33. 13.3.5 Asigurarea trasabilității 38
  34. 13.4.Responsabilități 38
  35. 13.5. Referințe 39
  36. 13.6. Distribuție 41
  37. BIBLIOGRAFIE 42

Extras din proiect

INTRODUCERE

În industria alimentară există un sistem specific HACCP, care constituie, de fapt, un sistem de management al calităţii, al cărui obiectiv este fabricarea de produse sigure pentru consum. Este universal acceptat astăzi faptul că sistemul HACCP este deosebit de important pentru industria alimentară.

ISO 9000 şi HACCP, ca sisteme de asigurare a calităţii şi, respectiv, a inocuităţii produselor, au multe elemente comune:Sunt sisteme de asigurare a calităţii;

- Sunt realizate astfel încât să ofere încredere maximă în faptul că se poate obţine un nivel acceptabil al calităţii / inocuităţii la un cost acceptabil;

- Presupun implicarea tuturor angajaţilor companiei respective;

- Sunt abordări structurale ale calităţii;

- Se bazează pe specificaţii foarte precise;

- Utilizează instrumentele şi metodele statistice pentru a monitoriza cele două elemente – cheie: calitatea şi inocuitatea.

În practică se pot întîlni trei situaţii diferite: introducerea simultană a sistemelor HACCP şi ISO 9000, introducerea sistemului HACCP într-o întreprindere în care deja există un Sistem de Calitate acreditat ISO 9000 sau organizarea unui sistem de calitate conform ISO 9000 într-o întreprindere în care funcţionează un program HACCP. În oricare din aceste trei situaţii va trebui însă să se ţină seama de particularităţile coexistente celor două sisteme şi de modul de combinare a acestora pentru obţinerea eficienţei maxime.

HACCP (Hazard Analysis of Critical Control Points) – sistemul analizei pericolelor în punctele critice de control. Reprezintă o metodă de abordare sistematică a asigurării inocuităţii alimentelor, bazate pe identificarea, evaluarea şi ţinerea sub control a tuturor riscurilor, ce ar putea interveni în procesul de fabricare, manipulare şi distribuţie a acestora.

HACCP cu aplicaţie în domeniul alimentar, este considerat un sistem eficient de management privind protecţia alimentelor care utilizează o metodă de control al punctelor critice (CCP) în procesul manipulării alimentelor în vederea evitării apariţiei unor probleme, care să pună în pericol siguranţa alimentelor. Este în acelaşi timp un element important în managementul general al calităţii şi protecţiei alimentelor, la care de cele mai multe ori se face referinţă sub numele de GMP (Practici Eficiente de Lucru).

Aplicarea sistemului HACCP în producţie se bazează pe trei elemente înrudite ca scop:

- Eficienţă economică şi implicaţiile sistemului HACCP în asigurarea siguranţei alimentelor;

- Motivarea agenţilor economici pentru adoptarea sistemului HACCP ca o variantă de reducere a costurilor;

- Dificultatea unei determinări a echivalenţei sistemului HACCP cu regulamentele internaţionale de comerţ.

Sistemul HACCP poate fi aplicat ca un nivel de control al industriei alimentare şi este proiectat şi pentru asigurarea de măsuri corective la nivelul producţiei.

Prin focalizarea inspecţiilor în punctele critice de control, sistemul HACCP conferă o îmbunătăţire a bazei ştiinţifice de siguranţă şi control. Un punct critic de control este întâlnit în orice punct al lanţului

alimentar, începând cu materiile prime şi până la produsul finit, unde o pierdere a controlului poate duce la rezultate necorespunzătoare privind riscurile faţă de siguranţa produselor alimentare.

Monitorizarea CCP este realizată prin utilizarea unor indicatori foarte uşor măsurabili. Monitorizarea este foarte importantă, mai ales în descoperirea germenilor patogeni din produsele, care apar întâmplător şi care necesită testări ale acestor produse la costuri foarte ridicate.

Sistemul HACCP a fost dezvoltat iniţial ca model de control al calităţii în procesarea alimentelor, dar obligaţia produselor de marcă a dus la crearea unui stimul în controlul şi analiza pericolelor din industria alimentară.

Acest sistem trebuie permanent promovat pe plan mondial şi internaţional, iar în unele ţări agenţiile de control a alimentelor îl încurajează în industria alimentară, incluzând atît importatorii, cît şi exportatorii să utilizeze sistemele bazate pe HACCP pentru asigurarea protecţiei alimentare.

Adaptarea sistemului HACCP este foarte importantă în identificarea şi în intervenţia corectă pe piaţă, justificată de îmbunătăţirea sănătăţii publice, mai ales când beneficiile sociale în reducerea bolilor alimentare nu se reflectă în schimbarea pieţei.

Preview document

Managementul Calității - Pagina 1
Managementul Calității - Pagina 2
Managementul Calității - Pagina 3
Managementul Calității - Pagina 4
Managementul Calității - Pagina 5
Managementul Calității - Pagina 6
Managementul Calității - Pagina 7
Managementul Calității - Pagina 8
Managementul Calității - Pagina 9
Managementul Calității - Pagina 10
Managementul Calității - Pagina 11
Managementul Calității - Pagina 12
Managementul Calității - Pagina 13
Managementul Calității - Pagina 14
Managementul Calității - Pagina 15
Managementul Calității - Pagina 16
Managementul Calității - Pagina 17
Managementul Calității - Pagina 18
Managementul Calității - Pagina 19
Managementul Calității - Pagina 20
Managementul Calității - Pagina 21
Managementul Calității - Pagina 22
Managementul Calității - Pagina 23
Managementul Calității - Pagina 24
Managementul Calității - Pagina 25
Managementul Calității - Pagina 26
Managementul Calității - Pagina 27
Managementul Calității - Pagina 28
Managementul Calității - Pagina 29
Managementul Calității - Pagina 30
Managementul Calității - Pagina 31
Managementul Calității - Pagina 32
Managementul Calității - Pagina 33
Managementul Calității - Pagina 34
Managementul Calității - Pagina 35
Managementul Calității - Pagina 36
Managementul Calității - Pagina 37
Managementul Calității - Pagina 38
Managementul Calității - Pagina 39
Managementul Calității - Pagina 40
Managementul Calității - Pagina 41
Managementul Calității - Pagina 42
Managementul Calității - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Sistem de management al siguranței alimentare în cofetărie

NOŢIUNI INTRODUCTIVE Produsele de patiserie dulci, semidulci sau sărate sunt produse obţinute cu preponderenţă din făină şi ouă, grăsimi animale...

Proiectarea unei unități de fabricare a unei băuturi lactate probiotice cu adaos de cătină și lemn dulce

Obiectivul proiectat îl reprezintă o unitate de prelucrare a laptelui care fabrică băuturi lactate probiotice cu adaos de plante medicinale având...

Implementarea H.A.C.C.P. într-o unitate de abatorizare a porcinelor

INTRODUCERE Sistemul de Analiza Riscului prin Punctele Critice de Control (H.A.C.C.P.) este o abordare ştiinţifică a procesului de control în...

Studiu de Caz - Implementare HACCP

1. SISTEME DE MANAGAMENT A CALITĂŢII 1.1. H.A.C.C.P. – Scurt istoric Deschiderea Romaniei către pietele exterioare in cadrul Organizaţiei...

Implementarea Sistemului Haccp

1. DESCRIEREA ORGANIZATIEI Compania S.C.LACTIS S.A. cu sediul in Odorheiu Secuiesc , jud. Harghita este o societate de prelucrare a produselor...

Tehnologia obținerii berii

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii...

Igiena apei folosite în industria alimentară

Capitolul I - Motivația alegerii temei proiectului Igiena reprezintă știința care studiază condițiile de viață și de muncă în vederea asigurării...

Generalități privind calitatea alimentelor

Introducere Sebastian Kneipp a spus: "Dacă o persona nu investește astăzi timp și bani în propria sa sănătate, atunci aceasta persoană va fi...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Implementarea managementului calității la SC Rolast SA Pitești

INTRODUCERE Etimologic cuvântul “calitate” provine din latinescul ”qualitas”, care înseamna fel de a fi. La originea natiunii exista mai multe...

Managementul calității în cadrul Primăriei Galați

CAPITOLUL 1. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI SERVICIILOR PUBLICE 1.1 DEFINIREA SERVICIULUI PUBLIC În limbaj curent, notiunea de serviciu public...

Sistemul calității la Avicena Computers

Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a condus la o crestere semnificativa a importantei calitatii, atat pentru produse...

Metode și tehnici utilizate în managementul calității totale

1. Definirea si principiile managementului calitatii totale Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie organizationala fundamentata pe...

Managementul calității în domeniul alimentar

Scopul studiului Obiectivul acestei lucrari a fost studiul procesului de managementul calitatii. In debutul lucrarii s-au enuntat componentele...

Managementul calității Kaizen

CAPITOLUL 1 Calitate– Coordonate Metodologice 1.1.Conceptul de calitate, relaţia utilitate-calitate - valoare Preocuparea pentru calitatea...

Aspecte specifice privind managementul calității în transportul maritim

INTRODUCERE Transportul maritim este o activitate economica vasta s i complexa, atât ca volum al marfurilor aflate în traficul anual, cât si ca...

Ai nevoie de altceva?