Managementul Calitatii Semipreparatelor din Carne de Porc

Cuprins proiect Cum descarc?

GENERALITATI. PRODUS - CALITATE. 4
DESCRIEREA TEHNOLOGIEI DE OBTINERE A SEMIPREPARATELOR DIN CARNE DE PORC. 14
ANALIZA PUNCTELOR CRITICE DE CONTROL LA FABRICAREA CEFEI DE PORC AFUMATA IN VEDEREA APLICARII PLANULUI HACCP. 21
BIBLIOGRAFIE. 26


Extras din proiect Cum descarc?

GENERALITATI. PRODUS - CALITATE
Produsele se obtin ca rezultate ale unor procese de prelucrare si transformare a materiilor prime si materialelor, ale prelucrarii solului si cresterii animalelor, ale prelucrarii si valorificarii informatiilor, ale talentului si capacitatii de creatie. Dupa natura lor pot fi grupate in: produse agricole, industriale, de stiinta, de arta si cultura.
Serviciile sunt activitati utile societatii, dar care nu au ca rezultat obtinerea de produse. In sfera serviciilor sunt cuprinse foarte multe activitati precum: comertul, turismul, invatamantul, sanatatea, popularizarea stiintei si culturii, apararea, administratia de stat activitatile de intretinere si reparare a bunurilor personale si publice etc.
Calitatea reprezinta o latura mesentiala a produselor si serviciilor. In conformitate cu STAS ISO 8402 din 1991, calitatea reprezinta ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu care-i confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite.
Prin urmare, calitatea unui produs sau serviciu nu este determinata numai de caracteristicile si proprietatile pe care le are ci si de masura in care satisface necesitatile exprimate de catre utilizator sau beneficiar, precum si alte necesitati care nu sunt stipulate dar care trebuie indeplinite.
Prin caracteristica de calitate se intelege orice functie sau proprietate a unui produs sau serviciu care este indispensabila pentru a satisface necesitatile clientului, sau care iI confera aptitudinea de a fi util.
Caracteristicile si proprietatile difera in functie de natura produselor si serviciilor. Ele pot fi masurabile atunci cand se pot evalua prin intermediul unor indicatori numerici si atributive (de exemplu corespunzator sau necorespunzator).
In cazul produselor industriale caracteristicile calitative ale acestora se pot grupa in:
1. Caracteristici tehnico-functionale. Acestea caracterizeaza produsul sub raport tehnic si fac posibila compararea intre ele a produselor de acelasi tip. De obicei caracteristicile tehnico-functionale sunt masurabile.
Caracteristicile tehnico-functionale, la randul lor, se impart in:
- specifice. Acestea ddepind de natura produselor (de exemplu in cazul unui strung normal, intre caracteristicile tehnice specisicce putem enumera: valorile maxime ale diametrului si lungimii piesei supuse strunjirii, turatiile maxima si minima, numarul treptelor de turatie, de avans, precizia de prelucrare, posibilitati de filetare, puterea motorului, etc.)
- generale. Acestea se refera la: siguranta in functionare-fiabilitatea, capacitatea de a putea fi mentinut in stare de functiune la un moment dat - mentenabilitatea, capacitatea de a fi in functiune la un moment dat - disponibilitatea, 
ca si adaptibilitatea, interschimbabilitatea etc.
Dintre caracteristicile tehnice numai cateva il intereseaza in mod direct pe cumparator, dar toate trebuie sa fie in atentia producatorului.
2, Caracteristici psiho-senzoriale si sociale. Acestea se pot grupa in:
- caracteristici estetice: culoare forma, dimensiuni, varietate;
- caracteristici ergonomice: usurinta in utilizare, securitate si protectie,etc.
- caracteristici in legatura cu impactul asupra mediului ambiant: miros, praf, noxe, zgomot, radiatii, etc.
3. Caracteristici economice si comerciale precum:
- costul (pret si cheltueli de utilizare);
- apartenenta la o firma, o marca, o tara;
- facilitati la vanzare: rate, garantii, prezentare, service, etc.
Caracteristicile de calitate tipice pentru produse si servicii sunt redate in anexa 1. Caracteristicile si proprietatile unui produs determina oferta de calitate a producatorului. Calitatea produsului este determinata de masura in care satisface necesitatile clientului.
De obicei, necesitatile sunt exprimate prin proprietati si caracteristici in functie de criteriile specificate. De exemplu un client doreste sa procure tabla de otel carbon cu limita de curgere minim 400 N/mm2, alungire la rupere minim 20%, avand dimensiunile de 20x2000x6000 mm, in conditii normale de precizie, destinate unei constructii sudate; alt client doreste sa cumpere un televizor color cu teletext cu diagonala de 61 cm, de inalta rezolutie.
Necesitatile pot include aspecte privind aptitudinea de utilizare a produsului, securitatea, disponibilitatea, fiabilitatea, mentenabilitatea, aspecte economice si referitoare la impactul utilizarii produsului asupra mediului inconjurator.
Necesitatile pot fi exprimate si sunt in general impuse de catre client, prevazute in contracte si alte acte normative, documentatie tehnica si tehnologica sau pot fi implicite. Necesitatile implicite trebuie identificate si definite atat pentru completarea ofertei de calitate a producatorului cat si pentru informarea clientului si antrenarea lui in procesul de imbunatatire a calitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Calitatii Semipreparatelor din Carne de Porc.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!