Extras din proiect
Consumatorii moderni doresc garanţii în ceea ce priveşte produsele cumpărate, în sensul ecologizării acestora. Acesta este motivul pentru care instituţiile statului şi instituţii supra statele au încercat să reglementeze problema. România ca parte integrantă a Uniunii Europene a preluat filosofia acesteia asupra produselor ecologice. Cu toate acestea, există o diferenţă între ce este reglementat legal şi ceea ce înţeleg segmentele de consumatori. Pentru că dacă dorim să sprijinim cu adevărat dezvoltarea producţie agroalimentare ecologice ca modalitate de obţinerea a profitului, trebuie nu doar să respectăm normele legale, ci să fim cu un pas înaintea tuturor, prin studierea consumatorilor şi prin înţelegerea dorinţelor acestora şi oferirea celor mai bune soluţii de satisfacere a cerinţelor.
În primul capitol Studiu privind piaţa produselor ecologice în România am facut o descriere a pieţei de produse ecologice din România, în care am inclus o analiză a cererii şi ofertei de produse ecologice. În ultima parte a acestui capitol am prezentat piaţa de produse apicole ecologice Capitolul 2 Analiza pieţei produselor ecologice în U.E. prezintă principalele ţări producătoare de alimente în sistem ecologic, de asemena am inclus si o scurtă prezentare a piţei de produse agricole ecologice. In capitolul 3 Cercetări de marketing privind comportamentul consumatorilor de produse alimentare asupra produselor ecologice apicole din judeţul Ilfov am realizat un stiudiu de piaţa privind produsele apicole ecologice ale firmei S.C. APICOLA. S.R.L. din judetul Ilfov, România, acest studiu s-a realizat prin intermediul unui chestionar completat de mai mulţi consumatori de produse ecologice. Capitolul 4 Perspective şi programe pentru extinderea agriculturii ecologice în România descrie programul naţional apicol din România, iar capitolul 5 prezintă concluziile generale ale acestei lucrari.
În urma cercetării realizate s-a constatat că un numar mare de consumatori nu cunosc destul de bine termenul de “produs ecologic”, mulţi dintre aceştia nu fac diferenţa între produsul tradiţional şi cel ecologic. De asemenea peste 40% dintre consumatori nu au încredere în produsele ecologice.
Cel mai important factor care condiţionează consumul de produse ecologice este preţul acestora, multi consumatori nu îşi permit să consume aceste produse deşi doresc datorită veniturilor mici.
CAPITOLUL I. STUDIU PRIVIND PIAŢA PRODUSELOR ECOLOGICE ÎN ROMÂNIA.
Introducere.
Ecologic versus convenţional
Produsul ecologic alimentar este, în primul rând, obţinut din materie primă (ingrediente) provenite din agricultura ecologică. Acest tip de agricultură trebuie să respecte urmatoarele principii şi reguli:
- eliminarea oricărei tehnologii poluante într-o zonă nepoluată;
- utilizarea de soiuri şi specii cu rezistenţă sporită la condiţiile de mediu;
- ameliorarea şi menţinerea fertilităţii naturale a solului;
- utilizarea de fertilizatori şi amelioratori ai solului, pesticide, materii prime pentru prepararea furajelor, ingrediente pentru prepararea alimentelor în conformitate cu lista produselor permise în agricultura ecologică;
- absenţa organismelor modificate genetic (GMO) şi a iradierii plantelor;
- absenţa aditivilor chimici de sinteză: conservanţi, coloranţi, arome, emulgatori, acidifianţi, întăritori de gust, agenţi de îngrosare, etc.
Producţia agroalimentară ecologică are drept scop realizarea unor sisteme agricole durabile, diversificate, echilibrate şi asigurarea protejării resurselor naturale şi sănătăţii consumatorilor.
Impactul procesului de producţie ecologică asupra mediului este minim!
Produsul alimentar convenţional (normal) este obţinut din materie primă provenită din agricultura convenţională (normală), în care s-au folosit şi substanţe chimice de sinteză, şi, de asemenea, aditivi artificiali alimentari.
Produsul naturist (natural) provine tot din agricultura convenţională, dar, la obţinerea lui, nu se utilizează aditivi alimentari de sinteză.
Deci, din punctul de vedere al impactului benefic asupra sănătăţii organismului uman, ordinea este urmatoarea (de la pozitiv la negativ):
1. PRODUSE ECOLOGICE
2. PRODUSE NATURISTE
3. PRODUSE CONVENŢIONALE
În prezent, în România sunt acreditate 262 de ferme agricole pentru realizarea de produse ecologie, 60-70 la sută din producţie luand drumul exportului în UE, cu foarte mici excepţii; de exemplu: mierea ecologică.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Miere de Albina Ecologica.doc