1. Analiza produsului 2 2.Pretul produsului 5 3. Plasarea produsului ...6 4.Promovarea produsului ..7 5. Prezentarea pietei ..8 6. Strategii de marketing .13 7.Bibliografie ...15
1.Analiza produsului 1.1 Introducere Industria gustarilor este o parte importanta a industriei alimentare la nivel mondial, dezvoltata in principal in Europa si SUA, care are vanzari in intreaga lume de aproape 374 miliarde de dolari anual si care creste cu aproximativ 2% de la an la an . Unii autori definesc gustarea ,,ca o portie de mancare, mai mica decat o masa obisnuita, consumata in general intre mese" . Intre timp, dictionarul Cambridge defineste ,,gustarea" drept ,,o cantitate mica de mancare care se mananca intre mese sau o masa foarte mica". Modificarile actuale ale obiceiurilor alimentare au produs schimbari substantiale atat in frecventa, cat si in tipul de mese obisnuite, ceea ce a lasat un gol pentru crearea de noi gustari cu diferite caracteristici senzoriale, nutritionale si tehnologice. Chipsurile de cartof sunt unul dintre cele mai populare alimente de tipul gustarilor din intreaga lume. In prezent, consumul global de cartof ca aliment se schimba de la cartofi proaspeti procesati traditional, la produse alimentare procesate cu valoare adaugata. In tarile dezvoltate, pana la 60% din cartofii consumati zilnic in dieta sunt sub forma de produse procesate si nu in forma proaspata. Cartofii sunt cultivati in peste 110 tari din intreaga lume, reprezentand una dintre cele mai importante surse ale dietei umane . Cartofii sunt prelucrati intr-o mare varietate de produse, datorita unei cereri crescande de produse alimentare convenabile pentru utilizare in casa, restaurant fast-food si gustari care satisfac dorintele consumatorilor . Pe de alta parte, producatorii de produse alimentare tip gustari produc in principal doua tipuri de chipsuri de cartofi: chipsuri traditionale din cartofii proaspeti, care sunt produse prin taiere subtire si prajire profunda a acestora, precum si chiupsurile tipice restructurate dintr-un aluat de cartof. Chipsurile de cartofi restructurate sunt fabricate din aluat format din cartofi deshidratati care este mulat in forme prin extrudare sau presare inainte de prajire. Chipsurile de cartofi restructurati pot sa nu aiba caracteristici de textura similare cu cele din cartofi proaspeti; cu toate acestea, nu au doar dimensiunea, culoarea si uniformitatea formei, dar si absenta defectelor care le permite sa fie stivuite in tuburi . Aceste produse restructurate se bazeaza, in mod normal, pe ingrediente care contin amidon 1.2 Nevoia de baza pentru care a fost creat produsul In 1956, Procter & Gamble a atribuit o sarcina chimistului Fredric J. Baur sa dezvolte un nou tip de chipsuri de cartofi pentru a solutiona reclamatiile consumatorilor cu privire la chipsurile rupte, grase si invechite, precum si aerul din saci. Baur a petrecut 2 ani dezvoltand chipsuri in forma de sa din aluatul prajit si a ales cutia tubulara ca recipient al chipsurilor. Cu toate acestea, nu si-a dat seama cum sa faca ca chipsurile sa aiba un gust bun si i s-a scos sarcina sa lucreze la un alt brand. La mijlocul anilor '60, un alt cercetator P&G, Alexander Liepa din Montgomery, Ohio , a repornit activitatea lui Baur si a reusit sa imbunatateasca gustul. Desi Baur a fost adevaratul inventator al chipului Pringles, numele lui Liepa este inscris pe brevet. Gene Wolfe , un inginer mecanic si autor cunoscut pentru stiinte de fictiune si romane fanteziste , a ajutat la dezvoltarea masinii care le gateste. Chipsurile de cartofi restructurate au fost gandite astefel incat sa reduca risipa alimentara, prin procesarea cartofilor pentru a le prelungi durata de valabilitate totodata adoptand un proces tehnologic specific prin care le asigura calitatile organoleptice cele mai apreciate de consumatori. 1.3 Ambalajul de prezentare Chipsurile de dimensiuni si forme uniforme sunt stivuite unul pe celalalt in relatie stransa pentru a forma un "tablou" stivuit si sunt apoi plasate intr-un recipient tubular rigid format din materiale care sunt substantial impermeabile la trecerea oxigenului si a vaporilor de apa . Capetele sunt aplicate pe recipient pentru a sigila recipientul. Acest tip de ambalaj a fost adoptat pentru a impiedica distrugerea si zdrobirea chipsurilor la manipulare sau transport fiind construit din numeroase straturi de material rigid ce asigura protectie .De asemenea acest tip de ambalaj asigura o atmosfera fara exces de oxigen care ar putea produce fenomene de oxidare a grasimii.
1. Cuibus Lucian, Arion Felix , Sabau Marius , Management si marketing ,Ed. AcademicPress Cluj-Napoca , 2019 2. Johansson J. K. Global Marketing: foreign entry, local marketing & global management. 2th edition. Boston: Irwin McGraw-Hill Companies Inc. , 2000. 3. Pamfilie R. , Procopie R. ,Design si estetica marfurilor ,Ed. ASE Bucuresti, 2003 4. https://www.pringles.com/us/products.html 5. https://en.wikipedia.org/wiki/Pringles 6. https://slideplayer.com/slide/6624321/ 7. https://www.statista.com/statistics/289277/bags-of-pringles-potato-chips-eaten-in-the-us/ 8. https://pringlesprogress.wordpress.com/ 9. https://blog.unmetric.com/pringles-are-the-ultimate-snack-food-on-social-media-at-least
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.