Proiect Fundamentele Stintei Marfurilor - Guma de Mestecat Orbit

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Proiectul are in vedere studierea sortimentului si calitatatii gumei de mestecat comercializate in Hypermarket-ul Cora.
In Capitolul I se regaseste caracterizarea generala a gumei de mestecat,clasificarea si a sortimentelor, principalele etape ale procesului tehnologic de obtinere, caracteristicile de calitate, precum si prezenatrea principalelor avantaje si dezavantaje nutritionale ale produsului.
In Capitolul II sunt identificati principalii producatori si sunt prezentate date semnificative despre acestia.De asemenea, sunt prezentate date statistice cu privire la urmatoarele aspecte: cote de piata ale producatorilor, volumul vanzarilor, structura consumului, volumul importurilor/exporturilor, precum si evolutia preturilor de a lungul anilor 2004-2007.
In cel de-al III-lea Capitol este facuta o analiza a sortimentelor de guma de mestecat existente in hypermarket, cat si o prezentare a sortimentului in cadrul fiecarei marci prezente si a modului de etalare ale acestora pe raft.Aici avem in vedere nivelul ocupat de acestea, precum si tipul de raioane din care fac parte.Sunt prezente si observatii cu privire la gradul de ordine/dezordine de pe raft, existenta/lipsa etichetelor cu pretul produsului, promotiile existente si modul in care astea sunt evidentiate.
Capitolul IV prezinta mentiunile obligatorii si suplimentare pentru etichetarea produselor alimentare, precum si o analiza a continutului informational al unor marci de guma de mestecat comercializate in acest hypermarket.
Ambalarea produsului si desingn-ul de ambalaj revine Capitolului V.Aici sunt prezentate principalele functii pe care trebuie sa le indeplineasca ambalajul produselor alimentare, precum si materialele utilizate pentru confectionarea acestora.Se va face o legatura de catre cititor intre informatiile prezentate de noi si guma de mestecat.De asemenea exista si o analiza a elementelor esteticii ambalejor ce urmaseste forma si cromatica.
In Capitolul V este prezentata marcarea produsului ce urmareste analiza componentelor verbale si figurative(logotip,emblema) marcilor alese din gama produsa de Wrigley.
I.Caracterizarea generala a gumei de mestecat Orbit
1.1 Clasificarea produsului
Scurt istoric.Unde si cum a fost inventata guma de mestecat si cui ii revine acest merit este inca o problema invaluita de mister. Istoricii sustin insa ca, inca de acum citeva mii de ani, au existat unele civilizatii care aveau obiceiul de a mesteca o substanta considerata a fi stramosul gumei de astazi.Se pare chiar ca la unele civilizatii mestecatul acelui produs era o adevarata placere si devenise o traditie. 
In anul 50 e.n., vechii greci se delectau mestecind rasina provenita de la arborele de fistic. In timp, s-a descoperit de asemenea ca maiasii mestecau un produs gumos, realizat din latexul arborelui denumit Sappodilla, acesta devenind apoi ingredientul de baza al gumei de mestecat. 
Amero-indienii au descoperit o rasina asemanatoare gumei, provenita din coaja molidului, pe care au raspindit-o pe intreg teritoriul american. Cei care au colonizat apoi partea nord-americana au preluat acest obicei si au fost primii care au inceput sa faca o afacere din comertul cu "guma de molid". Ea a fost raspindita si in Europa, mai intii in Mexic si Spania. Comertul cu aceasta guma a devenit un adevarat mijloc de imbogatire, pina in jurul anilor 1850, cind principalul ingredient al acestui produs a devenit ceara de parafina. De abia in 1869 s-a avansat o tehnica performanta care a dus la fabricarea gumei de mestecat din zilele noastre.Generalul mexican Antonio Lopez de Santa Anna a angajat un inventator din New York, Thomas Adams pentru a fabrica o noua formula de guma de mestecat, folosind ca ingredient latexul din arborele Sappodilla mestecat de mexicani de secole. El a reusit si a denumit produsul "Adam New York numarul 1". Aceasta guma a devenit rapid foarte populara, iar in jurul anilor 1900, in mai multe tari din Europa si de pe continentul american se producea guma in diferite forme si de diferite dimensiuni, adaugindu-i-se fel de fel de arome - de fructe sau de menta. 
Astazi substantele sintetice inlocuiesc ingredientele naturale ale gumei. In prezent, exista peste 1000 de varietati de guma produse si vindute in intreaga lume.
In prima parte a anului 2006, companiile de pe piata si-au dezvoltat portofoliul cu produse si concepte noi.Piata romaneasca a gumei de mestecat, ca si cea a dulciurilor, este in plina expansiune. Din punctul de vedere al competitiei, se remarca un numar mic de concurenti care isi consolideaza pozitia pe piata: Wrigley, Perfetti van Melle, Motta, Andic, Arcor si altii.
In studiul de fata voi vorbi despre Orbit Professional, guma de mestecat produsa de Compania Wrigley care de asemenea mai produce: Wrigley's Spearmint(R), Juicy Fruit(R), and Altoids(R) - have heritages stretching back more than a century. Other brands include Doublemint(R), Life Savers(R), Big Red(R), Boomer(R), Pim Pom(R), Winterfresh(R), Extra(R), Freedent(R), Hubba Bubba(R), Orbit(R), Excel(R), Creme Savers(R), Eclipse(R), Airwaves(R), Alpine(R), Solano(R), Sugus(R), Cool Air(R), and P.K. (R).
Gama Orbit Professional, a fost lansata pe piata locala la sfarsitul lui 2004 si a ajuns la 21% cota de piata.Carmen Baltag, Marketing Manager Balkan East la Wrigley, declara: "Cu siguranta cresterea Orbit Professional va continua, la acest lucru contribuind recenta lansare a variantei Orbit Professional Herbal Mint (mai 2006)". Romania se situeaza pe locul secund in ceea ce priveste volumul pe aceasta marca, dupa Germania. Acest efort al Wrigley, constand in diversificarea sortimentala, nu se restrange doar la guma de mestecat. El vine pe linia unei strategii de consolidare a pozitiei pe piata la nivelul intregului portofoliu de produse al firmei. 
Wrigley Romania si-a consolidat in perioada ianuarie - iunie 2006 pozitia de lider al pietei locale de dulciuri (nu doar a gu-mei de mestecat), ajungand la finele lunii mai 2006 la o cota de piata de 79% din piata valorica a dulciurilor fara ciocolata si biscuiti. Un rol important pentru aceasta evolutie l-au avut marcile Orbit Drops si Solano si nou lansata marca de bomboane Juicy Fruit, mentioneaza aceasta. Mai mult, acest lucru se observa in ultimii ani la nivelul intregii companii Wrigley, aflata intr-un proces asiduu de dezvoltare a portofoliului de produse, atat prin dezvoltarea marcilor proprii cat si prin achizitii de branduri. Wrigley Romania, care este si coordonator regional pe zona Balcanilor, isi circumscrie activitatea aceleiasi tendinte a firmei din care face parte.Aceasta inseamna un plan de dezvoltare constanta, care include lansari de noi produse, extensii de linie, promotii - fiecare dintre ele urmand sa fie anuntata la timpul sau. Ca strategie de afaceri, Wrigley Romania isi propune mentinerea pozitiei pe piata gumei de mestecat, in paralel cu consolidarea pozitiei de lider pe piata bomboanelor.
In prima parte a lui 2006 consumatorul de guma de mestecat a avut posibilitatea sa aleaga dintr-un numar mai mare de produse decat anul trecut. De altfel, cresterea cotei de piata valorice a Wrigley, mentionata anterior, a fost rezultatul unei serii de lansari de produse, lucru normal, daca tinem cont de receptivitatea la nou a consumatorului roman. Principalele noutati au fost, conform reprezentantilor firmei: lansarea gamei Orbit intr-o noua formula, inovativa, ce contribuie la diminuarea cu pana la 40% a riscului aparitiei cariilor dentare; lansarea Airwaves Active (guma de mestecat cu continut de guarana si avand efect energizant) precum si lansarea unui nou produs din gama Orbit Professional -Orbit Professional Herbal Mint (guma de mestecat care ofera ingrijire si gingiilor). 
1.1 Procesul tehnologic de obtinere a gumei Orbit si componenti specifici
Fiecare varietate de guma are formula sa specifica, prin care devine deosebita. Modul de combinare al ingredientelor reprezinta un secret al companiei producatoare. Totusi exista o reteta comuna, ce sta la baza prepararii gumei si citeva ingrediente principale. 
- Se amesteca ingredientele de baza ale gumei, se topesc si apoi se filtreaza si se adauga treptat zahar pudra, glucoza lichida si diferite arome. 
- Masini speciale, denumite extrudere, sint utilizate pentru a amesteca si a inmuia guma. Dupa aceea, aceasta este presata, taiata fisii si apoi introdusa intr-un tub, iar in final taiata si modelata in diferite forme. 
- Dupa ce guma a capatat forma, ea este acoperita cu un praf special, dulce, pentru a nu se lipi de aparatura de impachetat. 
- Guma este lasata la racit 48 de ore, intr-o incapere unde temperatura este controlata in permanenta. Apoi, cu un spray special, se aplica un indulcitor lichid. Guma se lasa la racit din nou si apoi incepe procesul de


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Fundamentele Stintei Marfurilor - Guma de Mestecat Orbit.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!