Studiu Statistic al Oportunitatii Introducerii pe Piata a Laptelui Proaspat de Consum Imbuteliat in Recipiente de Sticla

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I 7
INTRODUCERE 7
1.1 Justificarea temei 7
1.2 Scurt istoric al aparitiei fenomenului vanzarii la domiciliu al laptelui 8
1.3 Proprietatile sanogene ale laptelui 10
CAPITOLUL II 14
RASE DE BOVINE PRODUCATOARE DE LAPTE 14
2.1 Descrierea raselor de vaci si taurine din tara noastra 14
2.1.2 Rase nou create 17
2.1.3 Bivolii 20
CAPITOLUL III 21
COMPOZITIA SI PROPRIETATILE FIZICO-CHIMICE 21
ALE LAPTELUI 21
3.1 Compozitia laptelui 21
3.1.1 Lipidele. 21
3.1.2 Proteinele 22
3.1.4 Lactalbumina 22
3.1.5 Lactoza 23
3.1.6 Substantele minerale 23
3.1.7 Vitaminele. 23
3.1.8 Enzimele 24
3.2 Proprietatile fizico-chimice ale laptelui 24
3.2.2 Aciditatea laptelui. 26
3.2.3 Microorganismele din lapte si importanta lor pentru industria laptelui 30
CAPITOLUL IV 34
TEHNOLOGIA FABRICARII LAPTELUI DE CONSUM 34
4.1.Receptia cantitativa a laptelui. 34
4.2 Receptia cantitativa 35
4.2.1 Strecurarea laptelui. 36
4.3. Racirea si pastrarea laptelui. 36
4.3.1 Sisteme de racire a laptelui. 36
4.3.2 Alcatuirea unei ghetarii. 38
4.4. Transportul laptelui 38
4.5. Receptia calitativa a laptelui 39
4.6 Receptia cantitativa a laptelui 39
4.7. Pasteurizarea laptelui 41
4.7.1 Scopul pasteurizarii laptelui 41
4.7.2 Metode de pasteurizare folosite 42
4.7.3 Racirea laptelui pasteurizat 45
4.8 Standardizarea laptelui 46
4.9 Depozitarea laptelui dupa pasteurizare 46
4.10 Ambalarea si etichetarea laptelui de consum 47
4.11 Depozitarea si preambalarea laptelui destinat consumului 48
4.12 Utilaje pentru obtinerea laptelui de consum 49
4.12.1 Utilaje pentru receptionarea laptelui 49
4.12.2 Utilaje pentru curatirea laptelui 50
4.12.3 Utilajele pentru depozitarea si preambalarea laptelui 51
CAPITOLUL V 52
MATERIALE SI METODE DE ANALIZA A CALITATII LAPTELUI 52
5.1 Examenul organoleptic al laptelul (conform STAS 6345-74 N 50) 52
5.1.1 Prescriptii generale pentru examenul organoleptic 52
5.1.2. Modul de examinare a produselor 54
5.2. Determinarea gradului de impurificare a laptelui (conform STAS 6346-75) 54
5.2.1 Principiul metodei 54
5.2.2 Luarea si pregatirea probelor 54
5.2.3 Aparatura si materiale 54
5.2.4. Modul de lucru 54
5.2.5. Exprimarea rezultatelor 55
5.2.6 Mentiuni in uletinul de analiza 56
5.3 Determinarea densitatii prin metoda arcometrica (conform STAS 6347-73) 56
5.3.1. Generalitati 56
5.3.2. Aparatura 56
5.3.3. Luarea si pregatirea probelor 56
5.3.4 Modul de lucru 57
5.3.5 Exprimarea rezultatelor 57
5.3.6 Mentiuni in buletinul de analiza 58
5.4 Controlul pasteurizarii (conform STAS 6348-61) 58
5.4.1. Generalitati 58
5.4.2 Controlul pasteurizarii mijlocii 58
5.4.3.Controlul pasteurizarii inalte 59
5.5 Analiza microbiologica a laptelui (conform STAS 6349-71) 60
5.5.1.Generalitati 60
5.5.2. Luarea probelor 61
5.5.3 Pregatirea probelor in vederea analizei microbiologice 61
5.5.4 Determinarea numarului total de germeni 62
5.6 Determinarea numarului de bacterii coliforme 63
5.7 Determinarea continutului de grasime din lapte produse lactate acide si subproduse(conform STAS 6352/1-73) 71
5.8 Determinarea aciditatii (conform STAS 6353-68) 79
5.9 Determinarea cenusii totale (conform STAS 6357-75) 80
5.10 Falsificarea laptelui 82
CAPITOLUL VI 85
STIDIUL PIETEI DE CONSUM. 85
ANALIZA TIPURILOR DE CONSUMATORI 85
6.1 Dimensiunea calitatii din perspectiva clientului 85
6.2 Despre diferitele tipuri de consumatori 87
6.2.1 Tipuri de consumatori 87
6.2.2 Notiuni privind comportamentul consumatorului 89
6.2.3 Factorii de influenta asupra comportamentului consumatorului 90
6.2.4 Factorii exogeni de influenta asupra comportamentului consumatorului 90
6.3 Grupul de referinta 92
6.3.1 Familiile ca grupuri de referinta 93
6.4 Consumul familial si cumpararea de produse alimentare 94
6.5 Echilibrul in alegerea diverselor produse. 96
6.6 Factorii care influenteaza decizia de cumparare 97
6.7 Nevoi pentru implementarea unui produs nou. 100
6.7.1 Asigurarea sentimentului de satisfacere a clientului. 102
6.7.2 Familiaritatea cu produsul. 103
6.7.3 Evaluarea unor multiple produse versus un singur produs. 103
6.7.4 Concluzii si implicatii 104
6.8 Conceptul de cerere finala 105
6.8.1 Cererea individuala. 105
6.7.2 Cererea pietei. 107
CAPITOLUL VII 110
STUDII STATISTICE PE LAPTE 110
7.1 Sudiu de piata 110
7.2 Chestionarul utilizat: 110
7.3 Interpretarea rezultatelor chestionarului: 114
7.4 Analiza SWOT 132
(Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) 132
CAPITOLUL VIII 135
CONCLUZII 135
Bibliografie 138


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
INTRODUCERE
1.1 Justificarea temei
Traim intr-o lume care se schimba in fiecare zi. De aceea trebuie sa ne adaptam mereu noilor conditii si noilor avantaje care ne sunt oferite in jurul nostru.
Tematica acestui proiect incearca sa arate conditiile care sunt necesare pentru a demara constructia unei fabrici de procesare a laptelui proaspat de vaca, imbuteliat in recipiente de sticla, cu o durata de utilizare scurta, livrata zilnic la domiciliul clientului dupa modelul occidental unde aceasta practica este des intalnita.
Consider ca daca de o perioada de aproape un secol in Statele Unite ale Americii cat si in Uniunea Europeana se practica cu un asa mare succes, ar trebui ca si noi poporul roman sa ne trezim si sa luam exemplu statelor mai evoluate economic decat noi si sa incepem sa consumam si noi hrana nu cultivata in laboratoare cu tot felul de chimicale si hormoni de crestere, ci cu fructe,legume, carne si alte produse care ni le ofera natura, asa cum au fost ele de cand se stie omul, in cazul de fata lapte proaspat.
Totodata sunt de parere ca este necesar ca orice om sa-si dea seama ca singurele produse lactate bune pentru sanatate sunt cele cat se poate de proaspete si neprelucrate, obtinute de la vite sanatoase, care au pascut pe pajisti si au fost alimentate cu nutret, iar nu de la vite chinuite, inghesuite in boxe, la lumina artificiala si injectate cu hormoni de crestere, antibiotice si furajate cu amestecuri incerte, precum cele din fermele care se pretind, dar nu sunt, conforme cu normele care sunt la ora actuala in Uniunea Europeana.
Industrializarea din marile orase a facut ca oraseanul sa aiba acces din ce in ce mai mic la lapte si de calitate proaspat deoarece agricultura traditionala a inceput sa dispara in primul rand din cauza nerentabilitatii ei(chiar si in mediul rural, chiar daca oamenii mai practica agricultura si cresterea animalelor in mod traditional, acestia o fac doar pentru a asigura un venit de subzistenta, nefiind in stare sa produca suficient lapte incat sa faca din aceasta ocupatie o oportunitate de a prospera)
Vom cauta in aceasta lucrare sa gasim totodata un mijloc mai eficient de a insusi populatiei din orase lapte proaspat natural in fiecare zi la un pret rezonabil fara nici un efort din partea acestora.
Se poate observa usor ca orice concept nou pe care il adopta Europa de Vest este asimilat si de Europa de Est datorita distribuirii tot mai abundente de informatii fie ca au loc pe calea televiziunii, a internetului, radio, sau presa scrisa, de aceea consider ca si distribuirea de lapte la domiciliu, foarte populara in SUA precum si in Regatul Unit va ajunge si la poporul nostru, totul depinde de cat de repede se va schimba mentalitatea romanului de rand spre primirea acestui concept nou.
Totul tine de cat de usor vom putea educa oamenii din jurul nostru ca este mai bun laptele care este colectat, procesat in conditii de mare igiena decat laptele cu care s-a obisnuit romanul de rand dupa "89 respectiv laptele care nu este tot timpul sanatos adus pe piata de tarani de la care de multe ori nu se cunoaste timpul scurs de la mulgere, conditiile in care a fost muls, felul in care a fost pastrat pana la aducerea la vanzare, precum si felul in care e afisat la vanzare care este evident ca este tinut in aer liber, de multe ori in caldura la soare in timpul verii, sau la temperaturi de inghet iarna.
1.2 Scurt istoric al aparitiei fenomenului vanzarii la domiciliu al laptelui
Odata cu inceperea erei moderne, industria a inceput sa cunoasca o explozie a productiei, iar marile centre industriale (de obicei marile orase) au inceput sa creasca tot mai mult ca productie cat si ca populatie astfel ca oamenii simpli de la tara au inceput sa migreze tot mai mult spre marile orase in speranta unor vieti mai bune. Acest flux al populatiei a fost promovat atat de regimurile capitaliste din vestul Europei cat si de regimurile totalitare Comunist si Nazist, astfel incat oamenii au inceput sa se specializeze pe un anumit domeniu in care v-or profesa toata viata, necesarul supravietuirii de zi cu zi realizandu-se din salariile pe care acestia le primeau.
Datorita progresului inregistrat in toate domeniile cunoscute, industria a fost intr-o continua crestere, acesta ducand la explozia populatiei atat in mediul rural cat mai ales in mediul urban. Asa ca agricultura traditionala a fost vazuta ca o sursa de venit foarte prost platita, aceasta cu greu acoperea necesarul zilnic de supravietuire pentru familia respectiva. Ca si efect al depopularizarii satelor si implicit a scaderii agriculturii traditionale, noua sarcina a satenilor era de a acoperii atat necesarul lor de hrana cat si pe cel care lucrau in marile orase. Astfel daca la inceputul secolului XX un fermier din Statele Unite ale Americii asigura hrana pentru alte 5 persoane, aceasta a crescut la la 21 de persoane in 1920 la 70 de persoane in 1950 , la 120 de persoane in 1980 si ajungand la 143 de persoane in prezent. Astfel procentul de populatie care lucreaza in agricultura in timpurile noastre este pe glob in jur de 45% din pupulatia activa, aceasta variind de la sub 2% in statele Unite Unite pana la 80% in unele tari din Africa.
Cu timpul progresele au fost stimulate in principal de progresul tehnologic al masinilor agricole, cat si de pesticide, precum si de progresele recente din domeniul geneticii care a dus la o imbunatatire a speciilor produse.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Statistic al Oportunitatii Introducerii pe Piata a Laptelui Proaspat de Consum Imbuteliat in Recipiente de Sticla.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!