Tehnologia Produselor de Catering

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT 3
3
CAPITOLUL I
STRUCTURA INDUSTRIEI DE CATERING 4
CAPITOLUL II
SERVICIILE DE CATERING 6
CAPITOLUL III
AVANTAJELE PRODUSELOR DE CATERING 8
CAPITOLUL IV
MATERII PRIME,INGREDIENTE,ADITIVI 11
CAPITOLUL V
GRUPE DE PRODUSE DE CATERING IN FUNCTIE DE GRADUL ACCESIBILITATII IN CONSUMUL ALIMENTAR 18
CAPITOLUL VI
SISTEME CLASICE DE PRODUCTIE DE TIP CATERING 19
1.SISTEM COOK-SERVE 19
2.SISTEM COOK-CHILL 20
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Catering= afacerea de a servi mancare in locatii indepartate de locul unde ea a fost
preparata.
Sistemul de catering este nou si a aparut odata cu modernizarea societatii umane.
Cauzele aparitiei cateringului:
- Modificari in sfera sociala, economica, demografica in societatea moderna;
- Accentuarea participarii femeilor la activitati diverse din diferite domenii din
societate;
- Schimbarile obiceiurilor alimentare;
- Lipsa timpului;
- Cresterea necesitatii de consum imediat , simplu, comod, placut.
In anii '80 a aparut intresul fata de alimentatia sanatoasa si dieta hipocalorica.
In prezent sunt acceptate doar produsele hipocalorice, bogate in fibre, cu continut
scazut de grasimi saturate, colesterol, zahar ,dar care au un gust, o aroma si un aspect de
prezentare cat mai placut.
In ultimele doua decenii, in tarile dezvoltate, se remarca tendinta de crestere, in
ritmuri superioare, a ofertei de servicii fata de oferta celorlalte sectoare ale economiei.
In paralel cu aceasta tendinta generala, in evolutia ofertei de servicii se manifesta si
tendinta de disociere-asociere in raport cu oferta de bunuri. O astfel de tendinta este intalnita si in cadrul serviciilor de alimentatie, prin practicarea sistemului de catering. Serviciile de catering intra in categoria serviciilor moderne pentru populatie, fiind servicii de piata. Au un caracter industrial, similare prin tehnicile de productie si organizare a activitatilor din industrie. Aceste servicii pot fi atat personale (activitatea de catering pentru diverse evenimente), cat si colective personalizate (activitatea de catering de intreprindere sau de catering aerian).
Succesul afacerilor in catering este dat de calitatea produsului si a serviciilor de catering. Personalul din sfera de productie si din sfera de servire trebuie sa aiba abilitati si competente profesionale corespunzatoare postului ocupat si sa respecte principiile etice specifice industriei de catering.
Principiile de etica profesionala tin de urmatoarele aspecte:
1. Aspect profesional si igienic;
2. Mentinerea si promovarea unor relatii de munca corecte;
3. Comunicarea corecta, la standardul professional impus de locul de munca prin fisa postului;
4. Lucrul in echipa pentru atingerea obiectivului unic: satisfacearea nevoilor si exigentelor clientului.
CAPITOLUL I
STRUCTURA INDUSTRIEI DE CATERING
Industria de catering cuprinde ansamblul structurilor sectoriale avand caracter comercial si social, autorizate in producerea si ofertarea, strict specialiazata si cu destinatie bine definita, a produsului total de catering.
Principalele ramuri (sfere) ale industriei de catering sunt:
~cateringul comercial
~cateringul social
Cateringul comercial are 2 subramuri, in functie de orientarea de servire a intereselor pietei generale respectiv pietei restrictive.
Cateringul social se subdivide in catering institutional si cateringul industrial ( al angajatilor).
Exista 4 criterii principale care stau la baza diferentierii unitatilor de catering:
1. tipul de orientare al afacerii:
~unitati comerciale
~unitati sociale
2. tipul de piata deservit:
~unitati orientate spre piata generala (piata de larg consum)
~unitati orientate spre piata restrictiva (de grup sau colectivitate cu particularitati specifice de consum).
3. forma de proprietate:
~unitati publice
~unitati private
4. importanta serviciului de catering in raport cu profilul unitatii:
~unitati in care cateringul este activitatea principal (restaurante,puburi,braserii,pizzerii etc.)
~unitati in care cateringul este activitatea conexa sau secundara in raport cu profilul unitatii: scoli,unitati medicale,sisteme de transport,hoteluri etc.
Sectorul comercial al industriei de catering are o orientare de afaceri catre piata de consum in timp ce sectorul social are o orientare catre costuri a afacerilor derulate.
Afacerile in cateringul comercial au urmatoarele caracteristici fundamentale:
1. procent mare al costurilor fixe (rate,impozite,asigurari,costul functiunii manageriale si manoperei), a caror valoare este independent de volumul vanzarilor.
2. un procent mare al profilului reinvestit.
3. tendinta accentuata de crestere a vanzarilor,dar redusa de scaderea costurilor pentru cresterea profitabilitatii.
4. cerere de consum instabila.
5. politica de preturi flexibila.
Afacerile in cateringul social au urmatoarele caracteristici esentiale:
1. procent redus al costurilor fixe dar ridicat al costurilor variabile,direct dependente de volumul vanzarilor(costul materiilor prime,auxiliare,aditivi).
2. tendinta accentuata de reducere a costurilor si nu de crestere a vanzarilor pentru marirea profitabilitatii afacerii.
3. cerere de consum relativ stabila.
4. politica rigida de preturi.
CAPITOLUL II
SERVICIILE DE CATERING
Serviciile de catering au caracteristici specifice:
a) consumatorul este prezent in etapele de productie-servire a produsului de catering,In industria serviciilor alimentare,intr-un restaurant care ofera serviciile clasice,de exemplu,clientul asteapaa ca produsul catering sa fie preparat si il consuma la masa,de obicei in spatiul unitatii de catering.Nu exista interval de timp cuprins intre productie si servirea meselor spre deosebire de alte sectoare industriale.Exceptia este reprezentata de unitatile care opereaza in sistem gatire- conservare (cook-chill,cook-freeze,sous vide),unde sfera de productie este separata in spatiu de cea de servire si doar etapa de regenerare termica este parcursa in prezenta cilentului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologia Produselor de Catering.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!