Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 103 în total
Cuvinte : 6721
Mărime: 2.49MB (arhivat)
Publicat de: Agnos Zaharia
Puncte necesare: 10
Universitatea Politehnica Bucuresti Facultatea de Inginerie Aerospatiala Specializarea Echipamente de bord si Instalatii de aviatie

Cuprins

  1. 1 Descrierea generala a avionului:
  2. Alegerea avionului
  3. Schita cotata cu toate elementele geometrice folosite in proiect
  4. Scurt istoric al aeronavei
  5. Caracteristici mecanice
  6. Performante din specificatiile aeronavei
  7. 2 Partea de aerodinamica:
  8. Introducerea datelor de structura(ampenaj vertical, distante, ampenaj orizontal, aripa, fuselaj)
  9. Teorie pentru calcularea coeficientilor aerodinamici(grafice):- Cz,Cx,Cx0.
  10. 3 Indici de calitate:
  11. Matricea de stabilitate
  12. Matricea de comanda
  13. Analiza stabilitatii
  14. 4 Anvelopa de zbor orizontal:
  15. Viteze maxime si minime
  16. Plafon teoretic plafon practic
  17. Timp urcare la plafon
  18. Distanta maxima de zbor planat
  19. Diagrame de zbor inclinat
  20. 5 Simulare pe model neliniar:
  21. Zbor orizontal
  22. Looping
  23. Sandela
  24. Tonou
  25. Evolutie test

Extras din proiect

Avion : BOMBARDIER CHALLENGER 604

Scurt istoric al avionului:

Aeronava Bombardier Challenger 604 face parte din familia Bombardier Challenger 600, o familie de avioane clasă business proiectate de Bill Lear şi fabricate de Canadair, pentru prima dată, pînă cînd compania a fost achiziţionată de Bombardier Aerospace în anul 1986.

Aeronava a fost un proiect individual al d-lui Bill Lear în anul 1976. Deşi original s-a ales denumirea de LearStar 600, compania Lear a vîndut drepturile de producţie şi dezvoltare companiei Canadair, care a rednumit ulterior aeronava CL-600 Challenger. Deşi avea similitudini cu proiectele anterioare ale companiei Lear, schimbări majore îl diferenţiază de celelalte modele Learjet cum ar fi:

-folosirea unui fuselaj cu un diametru mărit ce permitea găzduirea unei cabine spaţioase

-folosirea unei aripi cu performanţe sporite din punct de vedere aerodinamic

-utilizarea unor motoare de nouă generaţie

Primul zbor a avut loc pe 8 noiembrie 1978, iar al doilea şi al treilea prototip au zburat în 1979. Pe 3 aprilie 1980 un zbor de încercare din deşertul Mojave s-a dovedit un eşec, avionul prăbuşindu-se din cauza unei vrii accentuate, unul din piloţi decedînd. În ciuda acestui eveniment Ministerul Transporturilor Canadian şi Autoritatea Aeronautica Federală din America au certificat avionul în anul 1980 cu cîteva restricţii legate de masa maximă la decolare. S-a implementat un program de reducere a greutăţii avionului pentru îmbunătaţirea performanţelor acestuia. Avionul este uşor de recunoscut datorită carenajelor flapsului de tip Fowler vizibile la intradosul aripii.

Au fost construite diferite variante dintre care enumerăm:

- CL 600, prima variantă construită propulsată de motoare turbopropulsoare Avco Lycoming ALF 502L- 83 de bucăţi

- CL 601, o variantă mai evoluată ce includea folosirea wingleturilor şi a unor motoare mai puternice de tip General Electric CF-34- 66 bucăţi

- CL 604, un upgrade major al variantei 601 constînd în motoare mai puternice, rezervoare de combustibil mai mari, un tren de aterizare nou pentru sarcini mai mari de decolare şi aterizare, îmbunătaţiri structurale ale aripii şi cozii şi un sistem de avionică nou de tip Collins ProLine 4.

- CL 605, introdus la începutul anului 2006 cu o îmbunătăţire a sistemului de avionică şi structurală.

- CL 610, o variantă alungită ca putea găzdui 24 de pasageri

În anul 1981 Canadair a sistat dezvoltarea proiectului, dar pe baza acestuia v-a dezvolta ulterior o nouă generaţie de aeronave.

Caracteristici mecanice ale aeronavei

Raza maximă de acţiune 7551 km

Viteză croazieră sporită 870 km/h

Viteză croazieră 850 km/h

Viteză croazieră pentru raza maximă de acţiune 787 km/h

Plafon teoretic- maxim 12497 m

Plafon de serviciu 11430 m

Consum combustibil la viteză de croazieră medie 1192 l/h

Timp urcare la plafon de serviciu 22 minute

Greutate maximă admisă 21636 kg

Greutate maximă de decolare 21591 kg

Greutate maximă la aterizare 17237 kg

Greutate normală de exploatare 12079 kg

Masa maximă de combustibil 9072 kg

Încărcătură maximă 2436 kg

Motoare turboventilatoare 2x General Electric CF34-3B

Putere motoare 38,84 kN

Date de structură folosite la modulul de aerodinamică:

ARIPA

1 Coarda la încastrare 4,89 m

2 Coarda la extremitate 1,00 m

3 Anvergura suprafeţei reduse 17,95 m

4 Unghiul de săgeată în bordul de atac 25,000

5 Grosimea maximă la încastrare 0,60 m

6 Grosimea maximă la extremitate 0,10 m

7 Poziţia grosimii maxime la încastrare 0,90 m

8 Poziţia grosimii maxime la extremitate 0,05 m

9 Unghiul profilului în bordul de atac 45,000

10 Unghiul profilului în bordul de fugă 9,000

Preview document

Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 1
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 2
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 3
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 4
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 5
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 6
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 7
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 8
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 9
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 10
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 11
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 12
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 13
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 14
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 15
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 16
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 17
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 18
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 19
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 20
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 21
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 22
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 23
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 24
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 25
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 26
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 27
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 28
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 29
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 30
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 31
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 32
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 33
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 34
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 35
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 36
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 37
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 38
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 39
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 40
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 41
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 42
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 43
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 44
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 45
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 46
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 47
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 48
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 49
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 50
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 51
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 52
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 53
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 54
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 55
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 56
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 57
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 58
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 59
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 60
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 61
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 62
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 63
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 64
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 65
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 66
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 67
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 68
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 69
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 70
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 71
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 72
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 73
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 74
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 75
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 76
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 77
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 78
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 79
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 80
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 81
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 82
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 83
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 84
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 85
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 86
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 87
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 88
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 89
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 90
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 91
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 92
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 93
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 94
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 95
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 96
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 97
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 98
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 99
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 100
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 101
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 102
Dinamica zborului - Bombardier Challenger 604 - Pagina 103

Conținut arhivă zip

  • Dinamica Zborului - Bombardier Challenger 604.doc

Ai nevoie de altceva?