Prezentare generala Schita Prezentarea pachetului de calcul Modulul de proiectare aerodinamica Rezultate si grafice determinate Modulul de analiza Rezultate si grafice determinate Modulul de performanta Rezultate si grafice determinate Rezultatele la modulul simulare
I. Prezentare generala Denumire aeronava: Boeing 737-300. Modelul se caracterizeaza prin utilizarea motoarelor turboventilatoare JT8D de prima generatie. Volum spatii depozitare Varf (fata) 0.58 m3 Cabina 18.4 m3 Coada 2,11 m3 total 21,09 m3 Dimensiuni generale: Dimensiuni exterioare Anvergura aripii 28,35 m Lungime totala 28,65 m Inaltime totala 5,11 m Anvergura ampenaj oriz. 6,11m Ampatament 10,23 m Inaltime usa pasageri 1,83 m Latime usa pasageri 0,86 m Suprafete Aripa 85,2728.65m2 Ampenaj vertical 23,26 m2 Ampenaj orizontal 12,22 m2 Dimensiuni interioare Lungimea totala cabina 17,74 m cockpit 2,29 m Latime maxima cabina 3,54 m Inaltime maxima cabina 2,19 m Greutate si incarcare Greutate (gol) 73583 Kg Combustibil maxim 10758 Kg Bagaj total 11794 Kg Greutate maxima decolare 46720 Kg Greutate maxima aterizare 44453 Kg Performante Viteza maxima 0,77 M Viteza la 8930 m 943 Km/h Viteza la peste 8930 m 0,77 M Viteza la aterizare 163 Km/h Altitudinea maxima 13715 m Performante specificate: Date necesare pentru modulul proiectare: Geometrie aripa Coarda la inacastrare 5.80 m Coarda la extremitate 1.70 m Anvergura suprafetei reduse 24.59 m Unghiul de sageata in bordul de atac 30? Grosimea maxima la incastrare 0,80 m Grosimea maxima la extremitate 0,24 m Pozitia grosimii maxime la incastrare 1.60 m Pozitia grosimii maxime la extremitate 0,10 m Unghiul profilului in unghiul de atac 56? Unghiul profilului in bordul de fuga 12? Suprafata mobila Pozitia axei de rotatie 0,24 m Unghiul de sageata in bordul de atac 18? Semianvergura 7.15 m Coarda medie 1.20 m Distanta de la ax la coarda medie 8.00 m Geometrie ampenaj orizontal Coarda la inacastrare 3.00 m Coarda la extremitate 1.50 m Anvergura suprafetei reduse 6.50 m Unghiul de sageata in bordul de atac 35? Grosimea maxima la incastrare 0.34 m Grosimea maxima la extremitate 0.15 m Pozitia grosimii maxime la incastrare 0.30 m Pozitia grosimii maxime la extremitate 0.06 m Unghiul profilului in unghiul de atac 9? Unghiul profilului in bordul de fuga 6? Suprafata mobila Pozitia axei de rotatie 0,36 m Unghiul de sageata in bordul de atac 20? Semianvergura 3.25 m Coarda medie 0.50 m Distanta de la ax la coarda medie 2.85 m Geometrie ampenaj vertical Coarda la inacastrare 4.90 m Coarda la extremitate 2.00 m Anvergura suprafetei reduse 6.48 m Unghiul de sageata in bordul de atac 40? Grosimea maxima la incastrare 0.48 m Grosimea maxima la extremitate 0.20 m Pozitia grosimii maxime la incastrare 1.40 m Pozitia grosimii maxime la extremitate 0.30 m Unghiul profilului in unghiul de atac 11? Unghiul profilului in bordul de fuga 3? Suprafata mobila Pozitia axei de rotatie 0.17 m Unghiul de sageata in bordul de atac 20? Semianvergura 3.20 m Coarda medie 0.65 m Distanta de la ax la coarda medie 3.40 m Geometrie fuselaj Diametru fuselaj 3.60 m Lungime fuselaj 27.61 m Diametru fuselaj in dreptul ampenajului 2.40 m Lungime varf 5.80 m Raza de rotunjire varf 0.45 m Lungime parte posterioara 9.20 m Raza portiunii terminale 0.80 m Forma varfului 3 Forma partii posterioare 2 Geometrie ansamblu Distanta la ampenajul vertical 22.50 m Distanta la aripa 10.23 m Distanta la ampenajul orizontal 24.30 m Unghiul de calaj al aripii 5? Unghiul diedru al aripii 6? Unghiul de calaj al ampenajului oriz. 0? Pozitia aripii -1.00 Pozitia ampenajului orizontal 1,20 m Inaltime de calcul 1000 m Numere Mach 0.10 0.14 0.18 0.22 0.26 0.30 0.34 0.38 0.42 0.46 0.50 0.54 0.58 0.62 0.66 0.70 0.74 0.77 II. Schita a modelului obtinut: Schita cotata : III. Prezentare a pachetului de calcul Pachetul de calcul pentru determinarea performantelor contine patru module de calcul: 1. modulul proiectare, dispus in directorul AFPAER 2. modulul de analiza liniara, care preluand caracteristicile de aerodinamica si de masa realizeaza calculul derivatelor de stabilitate 3. modulul de performante permite calculul principalelor performante de zbor 4. modulul de simulare a zborului permite simularea zborului autonom dupa un program impus, in diferite coditii de vant sau zgomot de la senzori 1. Modulul de proiectare Modulul de proiectare contine urmatoarele rutine: AER- programul principal de calcul aerodinamic care asambleaza suprafetele aerodinamice cu fuzelajul tinand cont de interferentele suprafata fuzelaj si asigura iesirea prin fisierul DCOEFA.REZ ce contine derivatele de translatie ale coeficientilor aerodinamici cu marimi de referinta conform standardului [XI] intru-un triedru cu originea in varful configuratiei, cu axa x orientata in spate. In paralel este generat si fisierul DCOFAM.REZ ce contine derivatele de translatie ale coeficientilor aerodinamici cu marimi de referinta conform standardului [X2], intr-un triedru cu originea in centrul de masa, cu axa x orientata in fata. GEO.DAT furnizeaza sintetic principalele marimi geometrice care vor fi utilizate ulterior pentru simularea zborului si la analiza indicilor de calitate. Totodata programul furnizeaza caracteristicile masice ale aparatului care sunt grupate in fisierul MEC.DAT. Datele de intrare, reprezentand marimile geometrice ale elementelor izolate si ale ansamblului sunt continute in fisierele cu extensia GEO, cum ar fi: ARIPA.GEO, FUSELAJ.GEO, ANS.GEO, AMPENAJO.GEO, AMPENAJV.GEO. Numerele Mach la care se efectueaza calculul sunt continute in fisierul MACH.INP. 2. Modulul de analiza Modulul este continut in directorul ANA si contine pe langa programul principal care asambleaza rutinele de calcul si asigura iesirea prin fisierul ANA.REZ, rutine de calcul a derivatelor de stabilitate si a indicilor de calitate a zborului definiti conform prevederilor standardului [X4]. Fisierele de intrare utilizate sunt: DCOEFA.REZ - continand caracteristicile aerodinamice; MEC.DAT continand caracteristicile mecanice, GEO.DAT continand principalele marimi geometrice ale produsului, AERPAR.DAT. Modulul are trei variante de lucru. Prima realizeaza un calcul de indici la toate numerele mach indicare in fisierul AERYMACH.INP pentru avionul plin cu combustibil iar apoi pentru avionul gol. Iesirea este prin fisierul ANA.REZ si Al.REZ, A2.REZ.... A doua varianta, realizeaza de asemenea calculul indicilor de calitate pentru diverse numere Mach, pentru valori masice medii. Iesirea este de asemenea prin fisierul ANA.REZ si Al.REZ, A2.REZ... Ultima varianta se realizeaza la o singura viteza de calcul, pentru valori masice medii, determinandu-se in acest caz si matricele de reglaj. 3. Modulul de performante Modulul de determinarea a performantelor permite calculul principalelor performante de zbor. Modulul se gaseste in directorul PER si contine rutine similare celor din grupul de analiza: PER -programul principal care asambleaza rutinele de calcul si asigura dialogul si iesirile. Rutine utilizate sunt: BAZAI - pentru zborul inclinat si limita din dreapta a anvelopei de zbor orizontal, BAZA2 - pentru limita din stanga a zborului orizontal. ATM - calculul atmosferei standard, CIT - pentru citirea datelor de intrare, DER - care realizeaza calculul termenilor de dezvoltare a coeficientilor aerodinamici prin interpolare liniara. Intrarile in modul sunt cele de proiectare din fisierul DCOEFA.RRZ, mecanice din fisierul MEC.DAT, PAR.DAT si specifice aplicatiei, grupate in fisierele PARI .DAT si PAR2.DAT. Fisierele de iesire sunt: PER1.REZ - anvelopa de zbor orizontal pentru inceputul zborului; (M,Zp), PER2.REZ - anvelopa de zbor orizontal pentru sfarsitul duratei de zbor (M,Zp); PER3.REZ - diagramele de zbor inclinat (M cos(gama), M sin(gama)).
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.