Cuprins
- Prezentare generală a avionului
- 1.1 Istoric, etc.
- 1.2 Caseta tehnică
- 1.3 Versiuni - Configuraţia nominală
- Geometrie - Greutăţi - Centraj
- 2.1 Avionul în trei vederi.
- 2.2 Geometria suprafeţelor (A-AO-AV-F).
- 2.3 Deviz de greutăţi.
- 2.4 Epura de centraj pentru.
- - Configuraţia nominală
- - Avionul gol echipat
- 2.5 Momentele de inerţie ale avionului.
- Evaluări aerodinamice
- 3.1 Profile utilizate (A/AO/AV) - Coordonate/Caracteristici
- 3.2 Valori calculate (A/AO/AV): , .
- 3.3 Valori estimate (avion): , , .
- Cazuri de calcul pentru avion
- 4.1 DMR. Definirea punctelor. Tablou de valori.
- 4.2 Sarcini de calcul pe AO/AV
- 4.3 Aterizarea ca un caz de calcul
- Forţe/Solicitări de calcul pe ansamblul proiectat Cazuri de calcul critice
Extras din proiect
Model: Zlin Z42
Producator: Morowan Ortokowice
Primul zbor: 17 octombrie 1967
Introdus: 7 septembrie 1970
Istoric
Zlin Z42 este un avion de origine ceha cu un singur motor prevazut cu 2 locuri “side by side”(cot la cot), de acrobatie sau pentru instructaj, fabricat de Morovan Ortokowice.
O versiune mai dezvoltata a sa este Zlin Z142 care a fost de fapt si cea mai populara varianta de Zlin in linia de aeronave a producatorului.
Fabrica Morowan Ortokowice (Morowan Aviation) a fost fondata in 1934 de catre Thomas Bata in Republica Ceha.
Zlin Z 42 a zburat pentru prima data la 17 octombrie 1967 , dar a fost introdus si a avut certificate pentru zbor in 7 septembrie 1970.
Sectiunea centrala a fuselajului este formata din tuburi de otel sudata acoperite cu panouri din fibra de sticla sau metal, iar capatul cozii este de constructie monococa.
Ampenajul este acoperit cu panouri metalice iar lonjeroanele aripilor sunt si ele de asemenea facute din otel, aripile fiind acoperite tot cu panouri metalice.
Trenul de aterizare a lui Zlin Z42 este un triciclu fix xu roata de bot.
Proiectat pentru instructie si acrobatie Zlin Z42 rezista la forte de manevra de pana la -6G si +4G.
Zlin Z42 este echipat cu un motor Avia M 137A cu 6 cilindri in linie ce dezvolta 134 kW(180CP) si este dotat cu un sistem de alimentare care ofera combustibil si atunci cand avionul zboara rasturnat.
Revizuit Zlin Z42M a zburat in noiembrie 1972 cu o coada “imprumutata” de la Zlin Z43, precum si cu o elice cu pas variabil ce putea fi controloata atat automat in fuctie de turatia motorului cat si manual de catre pilot provenita de la Zlin Z42.
Ulterior in 1973 Zlin Z42M a fost dotat cu elicii noi devenind astfel Zlin Z42UM.
Proiectul de dezvoltare continua cu Zlin Z142 bazat pe o structura inbunatatita a lui Zlin Z42 si dotat cu un motor mai puternic de 157 kW(210CP), Avia M337 AK supraalimentat cu injectie.
Primul prototip de Zlin Z142 a zburat prima data la 29 decembrie 1978.
La sfarsitul anilor 1980 continuand proiectele de cercetare si dezvoltare, motorul de 6 cilindrii in linie a fost inlocuit de unul cu 4 cilindrii in boxa de 150 kW (200CP) – AEIO-360-A1B6. Aceasta varianta a fost numita Zlin Z242.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Ampenaj orizontal.jpg
- Ampenaj vertical.jpg
- Aripa detaliata.jpg
- dmr.jpg
- Proiect SSAv Zlin Z42.doc
- vedere lat front.jpg
- vedere sus.jpg
- ZLin 3 vederi.dwg
- Zlind 3D modif.bmp