Proiect TIC - A-CDM

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2905
Mărime: 756.72KB (arhivat)
Publicat de: Florin Stan
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pietreanu Casandra
Facultatea de Inginerie Aerospatiala
Universitatea Politehnica Bucuresti, Bucuresti

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 2. Parti interesate ale A-CDM
  3. 3. Pasi de suucces
  4. 4. Beneficii
  5. 5. Studiu de caz: Implementarea A-CDM pe Aeroportul Helsinki
  6. 6. Concluzii
  7. 7. Bibliografie

Extras din proiect

1 Introducere

A-CDM este un proces care oferă un răspuns concret la problema aeroporturilor aglomerate.

În ultimii ani, a devenit un proces-cheie sprijinit de CANSO, Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), Consiliul Aeroporturilor Internaționale (ACI) și Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA).

Obiectiv

Obiectivul este de a îmbunătăți performanțele operațiunilor aeroportuare și de a oferi o previzibilitate generală mai bună, permițând părților interesate să colaboreze ca o echipă de interes reciproc.

Acest proces se bazează pe transparență și schimb de informații între principalele părți interesate, care pornește de la stabilirea metodelor și practicilor de lucru în colaborare.

2 Parti interesate de A-CDM-ului:

2.1 Principalele parti interesate

A-CDM este o schimbare a metodelor de gândire și de lucru care implică principalele parti interesate ale unui aeroport.

Principalele părți interesate ale unui proces A-CDM și rolurile acestora trebuie să fie luate în considerare și identificate, deoarece organizațiile pot să difere de la un aeroport la altul. În unele cazuri, este posibil ca unele părți interesate să fie identice, de exemplu, unele aeroporturi și companiile aeriene oferă servicii de handling la sol.

Fig 1. Principalele parti interesate ale A-CDM

Sursa: https://www.canso.org/sites/default/files/ACDM

2.1.1 Furnizorul de servicii de navigație aeriană

Adesea, ANSP și aeroportul nu împărtășesc informații sau informațiile partajate sunt rare.

Timpul pe care o aeronavă îl petrece în mediul terminal este adesea un mister pentru toți ATCO-urile de aerodrom, care au cel puțin unele date; chiar și pentru ei, orice lucru care se întâmplă între bloc și decalaj nu este vizibil în mod deosebit sau uniform.

Prin A-CDM, ANSP-urile pot înțelege când o aeronavă de la aeroport va fi gata să înceapă următoarea călătorie, cu mult înainte de cererea reală de pornire a pilotului său.

Această informație partajată permite o îmbunătățire a cererii de spațiu pentru piste, aeroporturi și spațiu aerian, capacitatea și planificarea resurselor. ANSP-urile sunt în măsură să furnizeze informații privind:

- Timpul estimat de sosire

- Timpul estimat de plecare pe baza datelor de planificare furnizate de agentul de manipulare

- Pista în funcțiune și capacitatea pistei

Operațiunile de rețea pot optimiza utilizarea spațiului aerian bazându-se pe un timp de plecare mai precis, furnizat de aeroport.

Bibliografie

https://www.eurocontrol.int/sites/default/files/publication/files/a-cdm-impact-assessment-2016.pdf

https://www.eurocontrol.int/articles/airport-collaborative-decision-making-cdm

https://www.canso.org/sites/default/files/ACDM%20Optimisation%20through%20Collaboration.pdf

https://www.iata.org/whatwedo/workgroups/Documents/AACG/iata-acdm-recommendations-v1.pdf

Preview document

Proiect TIC - A-CDM - Pagina 1
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 2
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 3
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 4
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 5
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 6
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 7
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 8
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 9
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 10
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 11
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 12
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 13
Proiect TIC - A-CDM - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Proiect TIC - A-CDM.docx

Alții au mai descărcat și

Calitatea în Domeniul Serviciilor de Handling

ABSTRACT: Transporturile aeriene reprezinta o arie de comert în care aeronavele sunt angajate pentru a transporta pasageri, marfa si posta....

Asigurarea calității - standardele ISO 14000

Standardele ISO 14000 sunt standarde generale referitoare la sistemele de management de mediu destinate pentru tinerea sub control a impactului...

Motoare Hidro-Pneumatice

Elementele pneumatice de excutie (motoarele pneumatice) transforma energia aerului comprimat in lucru mecanic. Motoarele pneumatice pot fi: • cu...

Procesarea digitală a semnalelor - filtre

Filtrele sunt circuite electronice care efectueaza funcţii de prelucrarea semnalelor, special destinate pentru a elimina componentele de semnal...

Modelarea Sistemelor Mecatronice

CURS 1 MODELAREA MATEMATICĂ A SISTEMELOR Sistemele mecatronice sunt structuri complexe formate din componente mecanice, electronice şi elemente de...

Asamblări cu șuruburi 25 mm

ASAMBLĂRI PRIN ȘURUBURI. Asamblarea cu șuruburi este una din cele mai vechi metode de asamblare utilizată în construcția de mașini. Aproape că nu...

Securitatea aviației civile

CONVENȚII INTERNAȚIONALE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII - Convenția de la Chicago din 1944 - Convenția de la Tokyo din 1963 - Convenția de la Haga din...

Sisteme integrate de avionică și armament

INTRODUCERE Avionica (AVIation electrONICS - avionics) este termenul prin care, începând din perioada anilor 1930, sunt reunite echipamentele care...

Ai nevoie de altceva?