Proiectarea Sistemului Electroenergetic de Bord pentru Un Avion

Cuprins proiect

I. Prezentarea construcţiei aeronavei 
II. Introducere
III. Stabilirea consumatorilor electrici de bord 
IV. Programul de zbor si grafice de sarcina
V. Calculul puterii surselor de energie electrica
VI. Dispunerea pe avion a surselor si a tablourilor de distributie
VII. Calculul retelei magistrale
VIII. Aparatura de comanda si de protectie 
IX. Concluzii
X. Bibliografie


Extras din proiect

I. Prezentarea constructiei aeronavei
I.1 Caracteristici generale :
- Echipaj : 6 sau 7 (pilot, copilot, inginer de zbor, inginer de navigatie si 2 sau 3 insotitori de zvor)
- Capacitate: 65-120 pasageri
- Lungime: 37.40 m (122 ft 8 in)
- Anvergura: 37.90 m (124 ft 4 in)
- Inaltime: 10.17 m (33 ft 4 in)
- Aria aripilor: 140 m² (1,506.4 ft²)
- Grutatea avionului: 35,000 kg (77,000 lb)
- Greutate maxima : 64,000 kg (140,800 lb)
- Motoare: 4× Ivchenko AI-20M ( motoare turbopropulsoare), 3,169 kW (4,250 hp) fiecare
- Diametrul fuselajului: 3.5 m (11 ft 6 in)
- Grutate maxiam la aterizare: 52,600 kg (115,720 lb)
- Greutatea maxiama a rezervoarelor incarcate: 30,000 l (24,000 kg)
I.2 Performante :
- Viteza maxima: 675 km/h (364 kn, 416 mph sau Mach 0.61-0.68, depinzand de altitudine)
- Viteza de croaziera: 650 km/h (351 kn, 401 mph, sau Mach 0.59-0.66 depinzand de altitudine)
- Autonomie de zbor: Peste 5h30’ 
- Plafon: 10,000 m (32,800 ft)
- Plafon cu incarcatura maxima: 4,300 km (2,322 nm, 2,650 mi)
II. Introducere
Avionul al carui sistem electroenergetic am ales sa-l calculez se numeste Ilushin IL-18 si este destinat in special transportului de pasageri. El este un avion de productie ruseasca cu patru (4) motoare turbopropulsoare, care poate transporta de la 64 pana la 120 de pasageri.
Cantitatea mare de combustibil pe care avionul o poate lua la bord ii permite o autonomie de zbor de relativ mare (>5h 30’). Numarul de membrii ai echipajului este de 6 sau 7 persoane (pilot, copilot, inginer de zbor, navigator de zbor si 2 sau 3 insotitori de zbor) 
Faptul ca avionul este echipat cu motoare turbopropulsoare usureaza considerabil lucrul agregatelor de reglare a turatiei generatoarelor de energie electrica.
Numarul mare de pasageri si membrii ai echipajului, precum si autonomia de zbor fac sa creasca gradul de complexitate al aparaturii electrice de bord, al instalatiilor menajere de asigurare a unui maxim de confort si de siguranta a zborului.
Tinand cont de destinatia avionului, programul de zbor poate si impartit in urmatoarele mari etape:
1. Prima etapa o constituie pregatirea pentru zbor, in care se efectueaza imbarcarea pasagerilor, pornirea motoarelor, cuplarea aparatelor de bord, rularea in capul pistei. Se poate considerea ca dureaza 18’13’’.


Fisiere în arhivă (1):

  • Proiectarea Sistemului Electroenergetic de Bord pentru Un Avion.doc

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!