I. Prezentarea construcţiei aeronavei II. Introducere III. Stabilirea consumatorilor electrici de bord IV. Programul de zbor si grafice de sarcina V. Calculul puterii surselor de energie electrica VI. Dispunerea pe avion a surselor si a tablourilor de distributie VII. Calculul retelei magistrale VIII. Aparatura de comanda si de protectie IX. Concluzii X. Bibliografie
I. Prezentarea constructiei aeronavei I.1 Caracteristici generale : - Echipaj : 6 sau 7 (pilot, copilot, inginer de zbor, inginer de navigatie si 2 sau 3 insotitori de zvor) - Capacitate: 65-120 pasageri - Lungime: 37.40 m (122 ft 8 in) - Anvergura: 37.90 m (124 ft 4 in) - Inaltime: 10.17 m (33 ft 4 in) - Aria aripilor: 140 m² (1,506.4 ft²) - Grutatea avionului: 35,000 kg (77,000 lb) - Greutate maxima : 64,000 kg (140,800 lb) - Motoare: 4× Ivchenko AI-20M ( motoare turbopropulsoare), 3,169 kW (4,250 hp) fiecare - Diametrul fuselajului: 3.5 m (11 ft 6 in) - Grutate maxiam la aterizare: 52,600 kg (115,720 lb) - Greutatea maxiama a rezervoarelor incarcate: 30,000 l (24,000 kg) I.2 Performante : - Viteza maxima: 675 km/h (364 kn, 416 mph sau Mach 0.61-0.68, depinzand de altitudine) - Viteza de croaziera: 650 km/h (351 kn, 401 mph, sau Mach 0.59-0.66 depinzand de altitudine) - Autonomie de zbor: Peste 5h30’ - Plafon: 10,000 m (32,800 ft) - Plafon cu incarcatura maxima: 4,300 km (2,322 nm, 2,650 mi) II. Introducere Avionul al carui sistem electroenergetic am ales sa-l calculez se numeste Ilushin IL-18 si este destinat in special transportului de pasageri. El este un avion de productie ruseasca cu patru (4) motoare turbopropulsoare, care poate transporta de la 64 pana la 120 de pasageri. Cantitatea mare de combustibil pe care avionul o poate lua la bord ii permite o autonomie de zbor de relativ mare (>5h 30’). Numarul de membrii ai echipajului este de 6 sau 7 persoane (pilot, copilot, inginer de zbor, navigator de zbor si 2 sau 3 insotitori de zbor) Faptul ca avionul este echipat cu motoare turbopropulsoare usureaza considerabil lucrul agregatelor de reglare a turatiei generatoarelor de energie electrica. Numarul mare de pasageri si membrii ai echipajului, precum si autonomia de zbor fac sa creasca gradul de complexitate al aparaturii electrice de bord, al instalatiilor menajere de asigurare a unui maxim de confort si de siguranta a zborului. Tinand cont de destinatia avionului, programul de zbor poate si impartit in urmatoarele mari etape: 1. Prima etapa o constituie pregatirea pentru zbor, in care se efectueaza imbarcarea pasagerilor, pornirea motoarelor, cuplarea aparatelor de bord, rularea in capul pistei. Se poate considerea ca dureaza 18’13’’.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.